Permalänk
Medlem

Min Drömstation!

Hej på er!

Vill bara dela med mig av min drömplanering av hur jag vill ha mitt rum/lägenhet.

Ja, då börjar vi:

Två st HDTV för att slippa köpa ny TV på bra många år, samt att PS3 m.m konsoller kommer att stödja denna teknik. (Samt att man kan köra dualscreen på PS3)

Runt om i rummet så ska jag ha ett 6.1 Surround System. Vörför inte 7.1? Jo, för att jag tycker att 6.1 duger mer än väl

Vidare till mediaspelare...
En fin hylla med en DVD-spelare/VHS kombi.
Under den ett PS3, Nintendo Revolution och Xbox360.

En 8-portars router, Dator och alla konsoller.
Internet 10/10 Mbit
Min Stationära Dator

Sen, en filserver med säg, 2 TB Hdd, enbart för att lägga in alla spel/DVD man köper på, sedan fixa chip till konsollerna så man kan loada spelen/filmerna från filservern, dvs att man kommer slippa gå fram och pilla bland alla fodral när man spelar.

Konsollerna ska naturligtvis ha GBit koppling till Filservern för att slippa längre laddtider.
Det enda som behövs nu är att sätta upp allting nice i rummet, slänga upp TV-apparaterna på väggen, sätta sängen rakt framför dom, slå på surroundsystemet och bara spela tills man dör (brukar ta ca 3 dagar enligt aftonbladet) :p, nej men skämt o sido. Nåt slags sånt skulle vara nice att ha

Nu får ni gärna komma med era drömstationer

Vet ej om detta är rätt forumsdel?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Musikälskare

tyst!

bara ge mig det...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Låter mer som en ÖÄ-tråd.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Låter mer som en ÖÄ-tråd.

Ptja, njae, inte precis då det rör spel ganska mycket

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill ha ett nintendo 8-bit, den enda stationen som har tillfredställt mig på ett sätt som bara konsoler kan göra

Permalänk
Medlem

*Tittar sig omkring*
En high-end dator med tft skärm och high-end ljudsystem.
PS2, Xbox, GameCube, dvd-spelare som är kopplade med component kablar till projectorn och 5.1 ljudsystem.

Tror jag klarar mig att tag.

De nya konsolerna kommer in i takt som de släpps.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Mitt drömrum skulle i så fall se ut som följande:

Pioneer PDP-615EX 61-inch Pure Vision Plasma Display

Pioneer PDSP-1 Digital Sound Projector

Microsoft Xbox 360 konsole

High-end dator för minst 60 000kr (AMD dual core POWAHH)

samt den bekvämaste fotölj som finns....

priset landar runt 600 000kr bara för plasman och ljudet

Edit: kanske några elektrostat högtalare medans vi fortfarande drömmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
High-end dator för minst 60 000kr (AMD dual core POWAHH)

Skulle nog kalla den datorn för super high-end.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

hehe.. kanske det...

Permalänk

okej om vi snackar om drömmar så blir det nog ps3 & xbox 360 chippade och kopplade till en craydator som sköter all laddning, film, ljud osv. allt detta kopplat till en egen version av cosmonova med min säng där sammt alla möjliga förfriskningar

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk

Skrev kontrakt på en perfekt liten lägenhet i måndags. Då jag har bott hemma och haft ett välbetalt jobb i ett halvår nu så har jag en del pengar att spendera på min första lägenhet:D Så jag har en fin lista här någonstans också:)

Det jag har på inköpslistan är bla;

*42" LCD HDTV (This isnt where I parked my car, någon?:D)
*Ny modern 5.1 Reciever (För mina nyinköpta älsklingar)
*Onödigt avancerad modern sladdlös telefon (Prylar rockar)
*Nintendo Revolution (Modern översexig konsoll full med gamla klassiker)
*Super automatisk tvättmaskin (Då jag är så jävla usel på att tvätta)
*Bänk diskmaskin (Det finns vettigare saker att göra än att diska)
*Skön soffa med ligg-tillsats (Ibland vill man ligga, ibland vill man sitta)
*Låångt skrivbord (För 3-4 datorer samt meckarhörna med ESD-underlag)
*2 långa DVD-ställ på vägg (För min framtida kungliga DVD-samling)
*Taklampa med fläkt (Alltid velat ha, så varför inte)

Det som redan är inköpt är bla;

*Lägenhet
*Bra spelburk
*Bärbar dator
*Server/Spelburk2
*Feting-högtalare
*5 stora affisher (På tidernas 5 bästa filmer, bla Natural Born Killers och Boondock Saints)
*Massor av nya kläder (Måste ju ha något att tvätta i supermaskinen)
*En tub mesmör (Tror inte jag kommer använda den på ett tag)

Får jag till det som jag har tänkt mig så blir det mitt drömställe, även om det finns värre alternativ;)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det började som en drömtråd och slutade som en skryttråd

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

*tråd låst* hör inte riktigt hemma i forumets ämneskategori.