Permalänk

Lite OffTopic men ändå om du håller på med avancerad matte, skaffa dig Maple 10 på ett eller annat sätt. plockar fram talet pi med 10 000 decimaler utan problem. Har inte testat hur många deciamler den klarar av men det är mycket iaf. Den kan nästan garanterat lösa all matematik som finns

Hjälp delen i programmet är jättebra så om man inte vet hur man ska skriva är det bara att kolla där.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Marlin
Lite OffTopic men ändå om du håller på med avancerad matte, skaffa dig Maple 10 på ett eller annat sätt. plockar fram talet pi med 10 000 decimaler utan problem. Har inte testat hur många deciamler den klarar av men det är mycket iaf. Den kan nästan garanterat lösa all matematik som finns

Hjälp delen i programmet är jättebra så om man inte vet hur man ska skriva är det bara att kolla där.

är tvingad av plugget att använda mathematica annars skulle jag aldrig skärpa ner datorn med ett sånt skitprogram

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

Det lät ju bra, då blir det nog en fujitsu för mig med eftersom jag ännu inte hittat en 5000-serien som jag själv kan känna på. Undrar hur länge batteriet håller måttet, de har ju tendens att bli ganska kassa efter ett tag, och om då det ligger på 2h från början kanske det blir jobbigt sedan när den gått ned till timmen, istället för 3h till 2h. Är det någon som har koll på om man kan köpa bättre batteri till den och isåntfall vad kostar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etxgesv
Det lät ju bra, då blir det nog en fujitsu för mig med eftersom jag ännu inte hittat en 5000-serien som jag själv kan känna på. Undrar hur länge batteriet håller måttet, de har ju tendens att bli ganska kassa efter ett tag, och om då det ligger på 2h från början kanske det blir jobbigt sedan när den gått ned till timmen, istället för 3h till 2h. Är det någon som har koll på om man kan köpa bättre batteri till den och isåntfall vad kostar det?

hum asså batterierna brukar väll inte prestera optimalt första ggn man kör på dom. det här va absolut första ggn jag körde utan sladden i. jag tror batteritiden kan vara något bättre iaf efter någon laddning till.

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

Så det blev en fujitsu för mig med, tacks framförallt trans4m som öppnade mina ögon för denna dator. Får jag fråga bara kommer du ihåg om den sista förpackningsplasten som satt runt datorn var förseglad på något sätt, för det var inte min. Och det ser ut som om någon har varit här före mig. Det var sista de hade i butiken men de försäkrade mig om att det inte var ett visningsex, dock ser vissa saker redan uppackade ut. Fast det kanske bara är jag som är paranoid. Men, hur var det med din, var den sista plasten runt datorn förseglad eller ej?

Permalänk
Medlem

jag tror inte att den var det, men är inte helt säker tyvärr. sitter plasten på skärmen samt loggan på usidan kvar?

hur tycker du först intrycket av den är då, ska du köra på det förinstallerade win xp home lelr köra in pro?

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst den här tråden blev jag riktigt sugen på M1437G.
Blev bara lite nojig när jag kollade computercitys hemsida, där står det att det är en 1437G, det står dock inget om någon fjärrkontroll till. Dumt att skriva ut alla specifikationer.
Kan någon svara på om den på computercity är samma som en M1437G eller är det någon annan modell de har slängt in??

Permalänk
Medlem

Första intrycket är väldigt bra, har jag knappt hunnit använda den men ligger i sängen med den nu. Det enda jag hittat som är negativt är när man lyfter den med båda händerna blir det att man trycker upp cd-spelaren med vänsterhanden så att den sviktar, men det är väll bara att lära om sig hur man lyfter den antar jag. Sedan sviktar mitt tangenbord något om man trycker på högerpilen, och den tomma platsen ovanför. Så låter det som om tangentbordet är limmat och har lossnat där i hörnet. (klisterljud när man trycker där och släpper) Sen är jag lite ovan med bärbar så jag trycker på touchpadden lite då och då och det blir vänsterklick.

Den är skön att skriva och vila händerna på, otroligt skarp skärm och den verkar vara en snabb liten sak. Jag tänker nog formatera om och lägga in pro, jag är lite allergisk mot massa sånna små förinstallerade program. Måste bara ta mig tid att göra det någon dag. Delete knappen ligger föresten på ett grymt bra ställe.

Det var det jag tyckte var lite underligt för det var ingen skyddsfilm över skärmen utan på baksidan av skärmen (alltså ovansidan när man har den stängd). Men datorn ser och verkar vara helt ny, om man bortser från den där lilla tangentbordsmissen.

Kimpa82, jag fick med fjärris till min från computercity kungens kurva iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimpa82
Efter att ha läst den här tråden blev jag riktigt sugen på M1437G.
Blev bara lite nojig när jag kollade computercitys hemsida, där står det att det är en 1437G, det står dock inget om någon fjärrkontroll till. Dumt att skriva ut alla specifikationer.
Kan någon svara på om den på computercity är samma som en M1437G eller är det någon annan modell de har slängt in??

Jag köpte min på Computercity och jag fick med en fjärr.

Permalänk
Medlem

Gött mos! Då var den beställd då. Fanns dock ingen på lager så jag får nog räkna med någon vecka, men det är det värt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etxgesv
Första intrycket är väldigt bra, har jag knappt hunnit använda den men ligger i sängen med den nu. Det enda jag hittat som är negativt är när man lyfter den med båda händerna blir det att man trycker upp cd-spelaren med vänsterhanden så att den sviktar, men det är väll bara att lära om sig hur man lyfter den antar jag. Sedan sviktar mitt tangenbord något om man trycker på högerpilen, och den tomma platsen ovanför. Så låter det som om tangentbordet är limmat och har lossnat där i hörnet. (klisterljud när man trycker där och släpper) Sen är jag lite ovan med bärbar så jag trycker på touchpadden lite då och då och det blir vänsterklick.

Den är skön att skriva och vila händerna på, otroligt skarp skärm och den verkar vara en snabb liten sak. Jag tänker nog formatera om och lägga in pro, jag är lite allergisk mot massa sånna små förinstallerade program. Måste bara ta mig tid att göra det någon dag. Delete knappen ligger föresten på ett grymt bra ställe.

Det var det jag tyckte var lite underligt för det var ingen skyddsfilm över skärmen utan på baksidan av skärmen (alltså ovansidan när man har den stängd). Men datorn ser och verkar vara helt ny, om man bortser från den där lilla tangentbordsmissen.

Kimpa82, jag fick med fjärris till min från computercity kungens kurva iallafall.

kul att du blev nöjd då så jag inet påverkat dig å köpa nått du inte gillar

tänk på att när du ska installera om måste du ha en usb-floppy för windows hittar inte hårddisken utan raid-drivisar som man av nån anledning måste skicka in via a:

jag tror att alla m1437g ska ha fjärrkontroll

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

trans4m, satt det en skyddsfilm på din skärm? Och sviktar ditt tangentbord också något när man trycker på de där tomma rutorna ovanför höger- och vänsterpil? Och har du märkt det här med cd-spelaren när man lyfter den?

Hur menar du med usb-floppy, ett vanligt usb minne då eller, och vad ska det ligga på den? Det går alltså inte att boota direkt från (windows pro) installations-cdn?

Datorn verkar förövrigt grym!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etxgesv
trans4m, satt det en skyddsfilm på din skärm? Och sviktar ditt tangentbord också något när man trycker på de där tomma rutorna ovanför höger- och vänsterpil? Och har du märkt det här med cd-spelaren när man lyfter den?

Hur menar du med usb-floppy, ett vanligt usb minne då eller, och vad ska det ligga på den? Det går alltså inte att boota direkt från (windows pro) installations-cdn?

Datorn verkar förövrigt grym!

japp det satt en skyddsfilm på min skärm, och nej min a knappar sviktar inte =/

ang dvd-spelaren så är det inget jag tänkt på. men sätter man ett finger rakt på knappen så klart den öppnas

asså det här med installationen. om du bara bootar på en xp pro-cd så hittar inte windows hårddisken. du måste trycka F6 precis i börjas på installationen efter att du bootat på cd'n när den frågar efter raid-drivrutiner. drivrurinerna finns med på cd'n med drivisar som följde med annars kan jag maila till dig om du vill. det verkar som att usb-minne inte funkar då den letar efter a:, jag lånade en usb-floppy av en kompis å då funkade det på en gång. lite skumt kanske att det måste vara just a:. det borde dom fixa.

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

Då har jag också fått min kära M1437G, den är ju riktigt sweet. Fjärren har ju ingen räckvidd att skryta om precis. Senaste dagarna har jag försökt att få in xp pro men har givetvis samma problem som alla andra.
Jag läste lite på fujitsu siemens support-forum och det verkar som att man kan lägga in raid-drivisarna på xp-skivan, alltså göra om iso-filen så drivrutinerna kommer med på skivan.
Jag har hållt på och meckat ett antal gånger men får det inte att funka.
Hittade den här sidan med instruktioner (http://student.agh.edu.pl/~swolf/1437G/1437G.html) men jag verkar inte ha med samma filer.

Någon som har en idé kanske, ett tips är ett program som heter Nlite där man kan göra om iso:n.
Jag har inte tillgång till usb-floppy men blir kanske tvungen att köpa en.

Permalänk
Medlem

Kul att du också är nöjd kimpa82, det enda jag börjat störa mig på är att fläkten går igång lite då och då, men det är väll standard antar jag. Temperaturen håller sig alltid runt 50 grader och det måste väll ses som positivt. Vet ni om man kan köpa något nytt högkapacitetsbatteri till den för batteritiden är ju inte direkt att skryta med.

Jag har filerna skicka din mailadress i pm så kan jag skicka dem till dig.

Permalänk
Medlem

Min Amilo M1437G blir väldigt varm efter ett tag. Blir era det också? Speciellt där hdd:n sitter, man kan knappt ha handen där när man skriver för att det blir så varmt. Men det kanske är normalt? Fläkten går igång ibland och luften som blåses ut är väldigt varm. Är det skadligt för datorn?

Permalänk
Medlem

Är det nere till höger, där under piltangenterna du menar? Där är min amilo också ganska varm. Men jag kan vila handen där när jag skriver så inte jättefarligt. Fläkten är ju menad att blåsa ut all varm luft, det är ju bra att den fungerar, eller hur!

Permalänk
Medlem

Japp nere till höger, där hårddisken sitter. Jag kan också ha handen där men det känns ju väldigt varmt.
Jag menade att luften som blåses ut är väldigt varm, tänkte om den kanske är för varm. På morsans bärbara sätts fläkten igång tidigare, innan datorn har hunnit bli speciellt varm. Den verkar vara känsligare eller vad man ska säga.

Permalänk
Medlem

nån som vet om det finns 9cells batterier å köpa?

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

John86, du kan se hur varmt det blir därinne om du laddar hem mobile meter. Min ligger på ~50 konstant iallafall så det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Sökte lite på google men hittade endast mobilemeter på tyska. Vet du var man kan hitta det på engelska?

Hittade det nu.

Permalänk
Medlem

Tack etxgesv för filerna..nu har jag fått rätt på det, utan floppy. Var inte så svårt om man bara följde instruktionerna på http://mt.maximumpc.com/2005/01/how_to_slipstre.html

Vet inte hur många xp-skivor jag har bränt nu men den fungerade när jag följde instruktionerna där i alla fall.
Nu ska jag sitta och mysa med min 1437:a med det nyinstallerade xp pro. Tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats med att installera direkt från XPpro-cdn? Jag lyckas få den att hitta hårddisken och lägga in installationsfilerna men precis innan den kommer till själva installationen (där med muspekare ni vet) så blir det blåskärm. Jag har bränt 6-7 st skivor nu och är ganska putt, hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Sådär ja..då har mitt grafikkort säckat ihop. Skärmen blir grön och sedan svart utan vidare och att spela spel kan man ju glömma. Bara att skeppa hem den till Computercity för lagning. Någon mer som har haft problem med grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Hallå, Nån som fått fjärrkontrollen att funka med Winamp??

Visa signatur

[FS Scaleo 800s]: P4 3.2, 1024MB, 250GB SATA, Radeon x600.... [HP Pavilion 7955]: P4 1.7, 512MB, 320GB IDE, GeForce 3 Ti.... [FS Amilo 1437G]: 1,73, 1024MB, 80SATA, x700....

Permalänk
Medlem

Hallå!

Sitter här som alla andra och suktar efter en bärbar.. Längst fram i mina funderingar ligger givetvis m1437g:n delvis på priset....
Men nu är det ju så att jag vill kunna lira lite spel på den med.. Så klarar den lite tyngre spel som bf2 osv?