Doom Premiär [Filmen]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jupp, men det är ju som bekant ingen BIG FUCKING GUN längre.
Utan en tråkig jävla halvt homosexuell "bio force gun"

Han säger "Big fucking gun" i filmen iallafall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jupp, men det är ju som bekant ingen BIG FUCKING GUN längre.
Utan en tråkig jävla halvt homosexuell "bio force gun"

*BORT*

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Men är filmerna så dåliga då?

http://www.imdb.com/name/nm0093051/filmorate

Dom verkar inget vidare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

hittade lite intressant läsning: http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2649&p=

en artikel skriven av en av killarna som gjorde det första manuset (som faktiskt lät bra) till Alone in the Dark.
Men dom insåg vilken idiot dom hade att göra med, så dom drog sig ur och säkrade rättigheterna till sitt manus så herr Boll inte kunde förstöra det

kr0owe: Nej han har inget med resident evil filmerna att göra. (jag gillar dem skarpt btw)

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Den enda tv-spelsfilmen jag sett är resident Evil (1) och i ärlighetens namn var den någorlunda okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Den enda tv-spelsfilmen jag sett är resident Evil (1) och i ärlighetens namn var den någorlunda okej.

resident evil 2 så börjar det bli lite för mkt, hon får super-krafter osv, låter som om mr. Boll kan ta över o göra 3an nu^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Den enda tv-spelsfilmen jag sett är resident Evil (1) och i ärlighetens namn var den någorlunda okej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
resident evil 2 så börjar det bli lite för mkt, hon får super-krafter osv, låter som om mr. Boll kan ta över o göra 3an nu^^

Ettan är bra enligt mig, men tvåan var värdelös.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Ettan är bra enligt mig, men tvåan var värdelös.

Men ändå så har ingen av filmerna den där resident evil känslan, mer action än skräck. Hade ju varit bättre om t.ex. Nemesis hade gjort ett mer oväntat intåg än bara kommit vandrande helt öppet och morra "stars!"

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Men ändå så har ingen av filmerna den där resident evil känslan, mer action än skräck. Hade ju varit bättre om t.ex. Nemesis hade gjort ett mer oväntat intåg än bara kommit vandrande helt öppet och morra "stars!"

där sa du nått;) dock så borde det funnits en tyrant i ettan, i labbet som dom råkade släppa lös som i första spelet^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Har filmen premiär i någon annan stad är Stockholm ? :S

Permalänk
Medlem

vad sägs om att kolla på biografen?

går här i västerås iaf.. på sandrews dock

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk

nån som sett filmen än?
Är den sevärd?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Helt seriöst, filmen e totalt kick-ass

Handling ska vi inte tala om, det finns monster, trånga korridorer och en BFG...
Det är som Doom skall vara. Filmmässigt är den inte någon konstverk, men den har Doom-kännslan. And thats all that matters in this case...

**Spoiler**!!! <---- säg inte att ni inte blev varnade!!!

De har med ett first person perspektiv i filmen mot slutet, när han springer och slaktar allt, helt sinneslöst coolt och så otoligt klockrent! Jag höll på att alvida av glädje när jag såg det!

*Edit, klantig felstavning, om än väldigt kul...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte se denna film även om jag fick betalt. Det är ju som att någon har film screen och kört doom 3! Kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
ett fist person perspektiv

Inte för att märka ord, men det där lät lite kul

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
De borde göra en film av HL och HL2 istället, skulle lätt se den

Haha. O se på när Gordon i HL åker tåg i 10min

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Haha. O se på när Gordon i HL åker tåg i 10min

Är det verkligen bara under 10 min?

Skulle gärna också se en film baserad på HL men då kanske med någon professor eller lite mer okänd karaktär i huvudrollen.

OT: VARFÖR I ♫♂ÏÂ↕‗ï◙$ går den inte på BIO här i nu ganska blöta luleå. Gör snart något drastiskt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

varför har inte SF biograferna doom !!?

Visa signatur

:)

Permalänk

sandrew.... hmmm finns ju hur många sådana biografer som helst i sundsvall... undras var närmsta finns?

trodde sandrew självdog under 90-talet och SF- fick monopol.... fast ...hmmm kanske samma med "världarnas krig"? undras om det var därför jag aldrig såg den heller...

och lite meningslöst våld i en film kan aldrig vara fel..... spelar man en massa shooters och annat otäckt kan det vara skönt att låta nån mörsa i 90 minuter... vem vet.. men kanske får tips?

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Är det Uwe Boll som har gjort Resident Evil filmerna ?

ne han har gjort filmer som house of the dead.

titta på den så vet du hur duktigt han är, nöten la in delar av spelet i filmen.

dvs man såg såna här filmdelar i rullen

http://www.cgno.com/screens/59.html

Jag tror faktiskt mycket på hitman 47 rullen, diesel var väl med och regiserrade elller om det var producerade Riddick som var grymt imponerande.

OT

Efter att ha sett trailern till doom så verkar dom ha satsat pengar på rullen.
Hatar att dom First person view kamera vinkel

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Men ändå så har ingen av filmerna den där resident evil känslan, mer action än skräck. Hade ju varit bättre om t.ex. Nemesis hade gjort ett mer oväntat intåg än bara kommit vandrande helt öppet och morra "stars!"

Eller att Jill sprungit runt och letat efter nycklar till de olika dörren och andra konstiga objekt för att ta sig fram i Racoon City.
Eller varför inte dra in Claire eller kanske Leon, S.T.A.R.S? Varför inte göra en film om Wesker?! Eller, Spencer? Nosferato? eller Umbrella kanske? Eller den svarta (inget rasisitiskt) polisen som man hittar död i Polishuset i RE2? MEN VARFÖR INTE?!!!!!!?

Resident Evil film/erna suger hästpng.

Varför inte en film efter Resident Evil 4, eller nefan lämna det utanför! RE4 är för bra, synd att de redan dödat Ettan, speciellt Tvåan och Trean (Jag hade inget emot Nicolaj!!)

BARRY FÖRESTEN Glöm inte honom.

RE fans kan ta och läsa detta, muchas intressant:
http://db.gamefaqs.com/console/gamecube/file/resident_evil_se...

Weskers rapport är ett måste, har man spelat RE men saknar vissa pusseldelar av storyn måste man läsa detta/FAQ:en (Som är skriven av en go kompis till mig).

+++] G L Ö M I N T E [+++
Glöm inte att lägga en röst för GAPa som president!

- www.votegapaforpresident.com
+++] W O O H O O H [+++

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Doom är den sämsta filmen jag har sett i mitt liv, Actionscenerna är så B att man vill bara gå o kräkas, jag hade vääääääldigt låga förväntningar för filmen, men de nådde fan inte ens upp till det.

Citat:

Handling ska vi inte tala om, det finns monster, trånga korridorer och en BFG...

Men sätt dig o spela Doom spelet då.

Seriöst, större kalkonfilm får man leta efter. riktigt riktigt jävla skit bajs dålig var den, och nej jag överdriver inte.

Gå inte o se den, vänta tills den kommer på dvd, köp den då och slå sönder skivan.

På min top 10 lista på sämsta filmer jag sett i mitt liv ligger doom:

1a ( grattis )

Permalänk
Medlem

sjukt läskig film tycker iaf jag men mkt bra. jävligt roligt när man får se huvudpersonen i First person då fick man iaf jag, en jävla lust att spela q4/doom3

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Går de på armor-scripten i filmen också?
"Look! An armor!"
*pick up*
*Groooooar!*
"FFS!"

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

De som tycker filmen är bra har nog inte sett många filmer i sitt liv.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixdorf
Inte för att märka ord, men det där lät lite kul

Joo, det lät rätt roligt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
De som tycker filmen är bra har nog inte sett många filmer i sitt liv.....

Jag har sett en sjuklig mängd film i mitt liv hittills, och jag tyckte Doom hade precis det som behövdes för att vara doom. Det skall liksom itne vara nått mästerverk med underbara insatser från skådespelare och en handling som man kan bli kär i. Det är doom för guds skull, Vapen, monster och mörka korridorer är vad som krävs, inte att huvudpersonen ser trovärdig ut när han undrar vad i h-vete han precis sköt på... det är iallafall min åsikt.

Spelet i sig är inget direkt mästerverk det heller, men det har den där speciella känslan, och det tycker jag filmen har med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Vafan i helvete går not denjävla filmfan inte i Växjö's fetta pungbiograf...

//En förbannad Strogg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha Rozzy, känns lovande då jag ska se den ikväll. Ser verkligen fram imot en riktig kalkonfilm man kan garva åt efteråt ^^

Permalänk
Avstängd

Fan i helvetets brinnande lågor, när kommer den jävla pungade åsnefilmen till Växjö!

Visa signatur