Permalänk
Medlem

grafikproblem

tror jag har ett kort som blir för varmt. (Radeon 700x pro PCI-e)

då jag spelar FEAR och City of Villains så fryser bilden efter 10-20 minuter.

detta började för 3-4 veckor sedan. Innan dess kunde jag spela tex FEAR demot utan problem.
Nu kan jag varken köra FEAR demot eller riktiga FEAR.

spel som inte kräver så mycket fungerar alldeles utmärkt.

hörde att man kan kolla tempen genom ATI tools? stämmer det? och i så fall hur gör jag, för jag hittar det fan inte.

Permalänk

Du måste slå på temp. vissaren i ATITool settings.
Men är inte säker om X700 kort har temp sensor.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

ok jag kanske inte har det..

fan.... hur ska man då veta om det blir för varmt eller inte?

Permalänk

känna på kylaren funkar alltid.

hm, funkar fläkten på kylaren?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
känna på kylaren funkar alltid.

hm, funkar fläkten på kylaren?

öppnade upp datorn och drog igång ett av spelen jag vet hänger sig, kylaren blev varm, så varm att jag inte kunde hålla fingrarna på den mer 0.5 sekunder typ. men jag har inget att jämföra med så jag vet inte om det var för varmt.

nu då jag spelade och det krashade så gick VPU recovery igång och det stod att den hade nollställt grafikacceleratorn för den svarade inte på kommando, sen gick spelet igång igen och funkade c:a en sekund, sen så frös det som vanligt och denna gång lyckades inte cpu recovery göra nåt och datorn gick in i energisparläge och jag var tvungen att starta om.

Permalänk

Om du har inte änns hålla kylaren 1 sek utan att bränna dig då är kortet överhetad. Är den ett passivkylt kort du har eller?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Om du har inte änns hålla kylaren 1 sek utan att bränna dig då är kortet överhetad. Är den ett passivkylt kort du har eller?

nej, har en fläkt på kortet (om det är det du menar) och den snurrar då iaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kribb
nej, har en fläkt på kortet (om det är det du menar) och den snurrar då iaf

släng skiten lr köp ny fläkt till det

Permalänk
Medlem

Mycket onödigt att posta ett inlägg som: "släng skiten lr köp ny fläkt till det". Det är ett dugligt kort som han antagligen gett omkring 1000kr för. El_Gamo brukar du slänga saker som är värda runt 1000kr? Kika lite efter en ny kylare, de ligger på omkring 200kr. Kan tyvärr inte rekomendera någon till x700kortet efter som jag inte vet villka kylare som passar.

Mvh / Tobbe

Lycka till

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=37511
denna borde väl funka...lr

Visa signatur

.