Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

joo öppna själva konsolen så står det ju hur många steps den gjort

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Hedersmedlem

Då startar den väl bara en till process och kör 2 instanser av folding?

Permalänk
Medlem

Annars så finns det väl en logfil i mappen du installerat, där står det allting.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Att man inte tänkte på det, nästan pinsamt

Permalänk
Medlem

jaha ja om man har stängt ner konsolen ja jo då blir det fler kärnor ser ja nu, trodde man blev tvungen att skriva in nått mer jox i consolen för den skulle gpå alla kärnor i cpu.

Nää du får väll glutta lite då och då på folding@home om det dykt upp nått nytt.

EDIT: HAHA är också pinsamt dum i huvudet klart man kan kolla logen som ligger i mapen work haha

EDIT2:
fått min sig

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=G...

p.s. hur får ja upp länken som en bild [img] funkar ju inte

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Någon som foldar med R600?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Tja
Har också börjat folda lite nu. Kör det på min vanliga burk samt på servern.

En fråga: är det bara att skriva in samma "donator" på båda för att alla stats ska räknas för mig? Tycker identifikationssystemet känns något simpelt isåfall...?

Permalänk
Medlem

Nu har jag också fått mina stats

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
Tja
Har också börjat folda lite nu. Kör det på min vanliga burk samt på servern.

En fråga: är det bara att skriva in samma "donator" på båda för att alla stats ska räknas för mig? Tycker identifikationssystemet känns något simpelt isåfall...?

Ja.

edit: Går det att autostarta som admin på en client användare i Mac OS X utan att man måste ange lösenord varje gång?

Permalänk

Jag tror det finns en bugg i folding.
När jag kör GPU klienten på mitt 1600 pro så får jag en massiv mängd workunits klara typ 300 om dan, får inte massa poäng men mängen WU's blir enorm. Nån som känner igen det?

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash
Jag tror det finns en bugg i folding.
När jag kör GPU klienten på mitt 1600 pro så får jag en massiv mängd workunits klara typ 300 om dan, får inte massa poäng men mängen WU's blir enorm. Nån som känner igen det?

Det känns ju inte helt omöjligt att GPU-klienten hämtar hem betydligt mindre WUs än consol och SMP-klienten.
Jag tror inte att det är någon bug.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash

När jag kör GPU klienten på mitt 1600 pro så får jag en massiv mängd workunits klara typ 300 om dan, får inte massa poäng men mängen WU's blir enorm. Nån som känner igen det?

Hur presterar X1600 kortet i folding föresten? Bättre än CPU?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Oj, sweclockers folding-team har växt en aning sen jag senast kollade
Var väl med vid starten nångång, har inte hållt mig uppdaterad sen dess

Inte helt illa iaf ^^

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

Hade visst lite gamla grafikdrivrutiner 6.9 när minst 7.2 krävs aja får se om det blir bättre.

Har ingen aning om hur snabbt kortet är än dock tror jag mina Quad Xeon spöar det mesta.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Håller på för fullt på tre datorer varav två dualcore. När (om) min sida blir känd så kanske jag startar ett eget team. Men det blir lite ensamt med ett team med 1 medlem

Permalänk
Medlem

k testart igen

Ok man är med ge mig en title plz

Fått core download error på 2 burkar nu men inte hittat nått i folding FAQ å det ser inte ut att vara fle på burkarna jag kör på samt FW konfad för folding

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Uppe över topp50 nu!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
k testart igen

Ok man är med ge mig en title plz

Ordnat.

Permalänk
Medlem

Fått igång BartPE nu samt fått in drivisar för nätverk och nu funkar de som en live cd för folding.
Efter man startat upp så får man slänga över consolerna på RAM disken så de kan läsa och skriva och konfa.

Så ni andra vet

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha en titel tack

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Hedersmedlem

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=T...

IMG-taggen verkade inte funka riktigt

Men en titel kanske det blir ändå

EDIT:

Tack OTTO!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Jag vill också ha en titel tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Men en titel kanske det blir ändå

Grejat.

Permalänk
Medlem

ang "sig" ibland när man gör en [img] till den så funkar det inte varför vet jag inte försökte ett par ggr förut men gick när ja gjorde en ny post

danke för titleln btw

och sist nån som fått core download error mer än mig (och haft fw öppen och inget strul med själva nätet?)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Ang att de inte funkar med img osv är för att ni troligen har fel sträng.

Använd denna nedan och fyll i där det står dittnamn och teamnummer sen lägg till [IMG] taggarna.
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=D...

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Stängde ner burkarna på jobbet tills sommarlovet så jag lär minska från 20,000p / dag till typ 1000p / dag. hoppas vi inte loosar för många placeringar. Är ju bara en månad kvar så.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Går det på Mac köra programmet när alla användare är utloggade? Pappas dator brukar kunna st utloggad hela helger ibland när han inte använde den.
och går det se hur det går för consoler som kör som en tjänst i Windows?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Går det på Mac köra programmet när alla användare är utloggade? Pappas dator brukar kunna st utloggad hela helger ibland när han inte använde den.
och går det se hur det går för consoler som kör som en tjänst i Windows?

Jag har niget svar på Mac-frågan, men jag funderade själv på hur man skulle se progress när den körs som tjänst ocg fick tipset att kolla log-filen i work-foldern. Något annat sätt än det känner jag inte till.

Permalänk
Medlem

har nu oxå fixat programet och det känns ju bra att hjälpa till

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk

SMP klienten för intel macar körs så länge datorn är igång.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian