Permalänk
Medlem

Vart fick du tag i dom vinklade molex kontakterna?
Gillar fö. bygget grymt mycket HDD racket är ju perefkt. <3 ^^

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

Jävla fint gjort du!
orginellt iaf

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Jag har en liten tanke till vibrationsdämparna, jag tycker inte att det ser säkert ut.

Typ använda http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=2025.... såna emellan och skuva fast lite löst. Min tanke bara.

Problemet ligger då i att man använder skruvar = skapar vibrationer

Tänker du på att det blir för stor belastning på vibrationsdämparna med alla diskar? Vet att det belastas en hel del, men som en liten åtgärd så tog jag och spännde upp hållarna med tejp så det håller lite bättre iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Vart fick du tag i dom vinklade molex kontakterna?
Gillar fö. bygget grymt mycket HDD racket är ju perefkt. <3 ^^

Köpte för ett bra tag sedan en split-kabel som hade 4st vinklade kontakter. Länk:
http://mycom.se/produkt/stromforgrening_y_kabel_for_4_st_5_25...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
Jävla fint gjort du!
orginellt iaf

Man tackar

Själva grunden har ju inspirerats av Relaxias bygge, men visst kan man väl säga att hdd-racket är lite originellt alltid

*** UPPDATERING 2006-01-07 ***

Fick för mig att jag ville ha en lysdiod för nätverkskortets aktivitet, så det blev bara till att löda lite

Och det funkade ju fint. Dock så släcks den när det händer nånting, skulle varit snyggare tvärtom...

Efter en stund på vinden så hittade jag ett par kompisar, det vill säga pergo-plattor

Lite (motor)sågmassaker

Topp-biten med hål för powerknapp, samt 3st leds. Ska även dit ett passande handtag i trä.

Efter en massa sågande så har vi även den bakre biten klar

Mer kommer troligtvis imorrn...

En sak jag just kom att tänka på är att hdd-racket inte är skyddsjordat med resten av chassit, vilket inte måste vara bra. Ska man ta och dra en kabel från en hårddisk-skruv till en skruv på nätagget tycker ni?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt bygge. tror knappast det kan skada med en liten kabel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Problemet ligger då i att man använder skruvar = skapar vibrationer

Tänker du på att det blir för stor belastning på vibrationsdämparna med alla diskar? Vet att det belastas en hel del, men som en liten åtgärd så tog jag och spännde upp hållarna med tejp så det håller lite bättre iaf

Min tanke var att man skulle använda två per skruv, så att en sitter i hålet på raket och en sitter i ramen. Men det är ditt bygge och det ser bra ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sjukt snyggt, ska bygga ett likadant.

nåt man borde tänka på?
vad är det för nätagg?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut!! Väntar med spänning på nästa update

Permalänk

snyggt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

*** UPPDATERING 2006-01-08 ***

Framsidan klar

En liten förhandstitt

Dags för montering av topp-plattan som ska monteras med skruv och kunna tas av. Har på bilden borrat hål och gängat dem för M4-skruv.

Kabeln för power och leds görs smidigare genom att kopplas på en enda stor kontakt, snodd från en firewire-kontakt. Kan vara att rekommendera

Power-knapp och leds ditlimmade med smältlim och topp-plattan fastskruvad.

Sist en kabel för att skyddsjorda hårddisk-racket som inte är jordat i chassit då det är monterat i gummi

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Ser riktigt vacker ut

Visa signatur
Permalänk

snyggt.. men ska du sänka ner skruvarna? eller göra ett handtag när du ändå håller på? ge till mig plx... vill ha ... ehhe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

tänkte ha skruvarna som de är, men kan ju göra som du sa att sänka ner dem, men struntar nog i det.
Hantdag struntar jag i har jag bestämt och sätter på hjul istället

EDIT: passar på att ställa en fråga här....har ju för närvarande 256MB ram i burken och tycker det startar lite segt. Skulle det bli bättre om man fixade 512BM istället tro?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Jag är grymt imponerad. Jag är mer än bara imponerad. Wow säger jag bara.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Tänkte på jorden... Svart kabel på dina molexkablar är jord. Den ska räcka

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

lillpeparoni: men det är inte samma som skyddsjorden som vanligtvis går ut i nätaggets chassi och sedan ut i resten av chassit och till alla komponenter. Då jag har hela hårddiskracket upphängt i gummi så jordas det altså inte i resten av chassit och därför gjorde jag som jag gjorde

EDIT: letar efter något fint galler att sätta i fronten och baken av burken, har ni något tips?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

sånt nät med hål om 6 kanater (honungs kupa)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

*** UPPDATERING 2006-01-13 ***

Hade gott om utrymme på högra sidan så jag slängde på lite ljuddämpningsmatta.

Börjat fixa med listerna runt toppen och botten av lådan, samt satt dit lite små hjul. Var tänkt att använda snurrhjul, men de var lite väl stora.

Ingen jättestor update tyvärr. Var nyss nere i garaget och sågade lister runt de fyra sista kanterna runt om och sågade inte mindre än 3st fel...men det är ju fredagen den 13:e idag också

Får köpa mer list och fortsätta imorrn..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Ser himmla lovande ut..

Väldigt fint om jag får säga så..

Lycka till..

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

schnyggt

Var hittade du hjulen?

Permalänk
Medlem

finns på classe för ca 15kr/st

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Fläktgaller skulle inte sitta fel.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Fläktgaller skulle inte sitta fel.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54801...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Vila i frid

Jag har en liten fråga: Vart hittar man såna där Flatkablar med übermånga kontakter? Ska kanske bygga en server på träslöjden, och då är ju såna kablar en fördel...

Snyggt BTW

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SphiniX
Jag har en liten fråga: Vart hittar man såna där Flatkablar med übermånga kontakter? Ska kanske bygga en server på träslöjden, och då är ju såna kablar en fördel...

Snyggt BTW

Du kan bara koppla in 2 enheter per kontakt på PATA-kontrollern. Om det är strömkablarna du menar så är det bara att läsa tråden, våran hjälte har nämligen haft vänligheten att tala om detta.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Vila i frid

Nej, asså Han har ju ca 10 diskar i samtidigt, e det SATA eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är 4st diskar och dom sitter kopplade på 2st vanliga IDE-kablar. Det finns kablar med mer kontakter än 2, men du kan ändå inte koppla mer än 2st diskar på den..

Ska även säga att jag har fixat klart med alla lister och att det ska på lasyr eller vad det heter imorrn

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Ingen fara då mitt kort är passivt, altså alstrar det mindre värme. Kyls även ner lite av fläktarna i fronten på något sätt då kylflänsen inte blir något varm precis...

Sedan så är ju fläkten som följer med andra kort av väldigt liten dimension och av erfarenhet vet jag att sådana små fläktar pajjar eller tjärvar ihop så mycket lättare än större fläktar..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Vila i frid

Ok, skolkade från matten så jag lärde mig aldrig att räkna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*** UPPDATERING 2006-01-15 ***

Har nu fixat klart listerna och lackat dem med halvmatt klarlack, ingen lasyr denna gången

Tog lite kort på monteringen av burken

Det enda som saknas är nu nät till hålen i fronten och baken.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower