Permalänk
Medlem

GetDataBack NTFS

Hej
Så att min kusins dator strulade lite och jag skulle installera om windows. Dock hade han grejer han ville spara och han hade ingen brännare. Så jag testade att installera en ren kopia av windows så att alla filer är kvar, förutom genvägar och sådant.
När installationen var klar så fanns mapparna med han foto på skrivbordet inte kvar :/
Han hade flera användare och deras grejer som var i Mina dokument fanns kvar.
Är det så att allt raderas på skrivbordet när man kör över med en ren kopia?
Dumt att man inte gjorde backup på det :S

Men jag drog hem GetDataBack NTFS och körde det, men hittade inte de bild mapparna på hans skrivbord

Någon som har tips på hur man kan få tillbaka dem?
Har även Recover My Files och Datarescue om det kan vara bättre?

Permalänk

Om du gjort en "ren" installation så har du även fått en ny användarprofil, så sök i "Documents and settings" i utforskaren, så hittar du den gamla profilen, där du tex kan hitta det gamla skrivbordet och gamla genvägar i startmenyn.

Permalänk
Hedersmedlem

Du tog alltså inte bort partitionen och du valde att låta filsystemet vara när du frågades om det?
Kolla i C:\Documents and settings (om det är C:)
Kanske du har någon katalog som heter Administrator.datornamn
Iaf om du har någon sådan som är dubblet, dvs har en med och en utan suffixet så är det den utan du ska kolla i (givetvis namnet på kontot som kusinen hade bilderna på skrivbordet i).
Troligen får du inte komma åt filerna i katalogen för du inte har behörighet till dem (NTFS). Då kan du börja med att läsa här:
http://ntfsowner.aqualize.tk

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG