Permalänk
Medlem

noob fråga wow

tjena! ännu en ny wow tråd... jag kör med en NE warrior. Är nu uppe i level 15 och tänkte prova en pilbåge men det funkar inte, kan inte warriorn ha pilbåge? jag har herbalism, alchemy, och first aid som professions. Vad tycker ni om det? ps ska tillägga att jag bara haft spelet i en vecka. (28timmars spel på en vecka hmm)

Permalänk

Du måste lära dig att skjuta pilbåge, var man gjorde det kommer jaag inte ihåg.
men att lära sig skjuta vapen gjorde man i undercity..

kolla hos weapon trainer i orgrimar...

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"
ASUS Extreme 7800 GTX
4 x 512 mb DDR TwinMOS PC3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergej_WTF
Du måste lära dig att skjuta pilbåge, var man gjorde det kommer jaag inte ihåg.
men att lära sig skjuta vapen gjorde man i undercity..

kolla hos weapon trainer i orgrimar...

Rekommenderar jag inte efter som att han är alliance.

Kolla alla stora städer, fråga en vakt efter "weapontrainer". Om inte just den tränaren kan lära dig så säger han vart du ska.

Visa signatur
Permalänk

Finns weapon trainers på warriors terrace i darnassus.

Permalänk

Tar och lånar tråden lite.
Vad tycker ni jag ska satsa mina talangpoäng på? Är bara lvl 13 så det har inte hunnit bli så många än men det kan vara bra att veta eftersom man levlar ganska fort nu i början :).
Har satt de jag har fått nu på fury i brist på kunskaper va det rätt eller fel?

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Tar och lånar tråden lite.
Vad tycker ni jag ska satsa mina talangpoäng på? Är bara lvl 13 så det har inte hunnit bli så många än men det kan vara bra att veta eftersom man levlar ganska fort nu i början :).
Har satt de jag har fått nu på fury i brist på kunskaper va det rätt eller fel?

Rätt, vid 40 speccar du dock om till MS.... om du vill alltså.

Kör fury och dualwielda.

Permalänk

Tack för så snabbt svar då blir det att fortsätta levla ;).
Edit: 2 Frågor till: Vad betyder ms?
Vad rekommenderar du för vapen om jag kör dual? Daggers eller yxor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MS står för mortal strike sista grejen du lär dig i arms trädet.
Igentligen spelar det inte så stor roll vad du anväder för vapen när du kör dual om du gämför med 2-handsvapen. När det är 2H vapen skall man dock tänka på att använda så långsamma vapen som möjligt med hög skada i och med att när du använder instant attacker (som just MS och execute te.x.) så skall du få ut så mycket skada som bara möjligt, vilket man inte får av ett snabbt vapen med lite skada.
Och fury är ett bra träd att lägga poäng i när du levlar upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Igentligen spelar det inte så stor roll vad du anväder för vapen när du kör dual om du gämför med 2-handsvapen. När det är 2H vapen skall man dock tänka på att använda så långsamma vapen som möjligt med hög skada i och med att när du använder instant attacker (som just MS och execute te.x.) så skall du få ut så mycket skada som bara möjligt, vilket man inte får av ett snabbt vapen med lite skada.

Tack så mycket :). nu känner jag mig lite säkrare på hur jag ska lägga upp min väg mot lvl 60 :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll

Execute är inte beroende av varken fart eller vapenskada

Men MS å WW är beroende å desto segare desto högre max damage. Så bara för att ett vapen har 5 högde DPS betyder det inte att det är bättre om det med lägre dps hare högre max damage å segare fart(Spelar ingen roll om dom är över 3.30? eller 3.40?, eftersom man inte får ut mer AP än det nu)

Som dom flesta sagt, kör Fury till 40, respecca å kör Mortal Strike, kommer vara lite ovant i början men det blir en fin damage boost å fint i PvP.

Permalänk
Medlem

körde fury hela vägen till lvl 60 med min warrior, gjorde helt klart mer skada vid lvl 50 än andra warriors som körde MS, jag använde sword of omen och trash blade (båda är från quest).