AMD Sempron 2200+ på en gammal Socket A bräda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kollat på www.tradera.se ?

Jag köper inte begagnade datordelar :p, iofs så köpte jag en begagnad Dell 19" Trinitron P991 för 350kr

Men jag kontrollerade den riktigt noga innan jag köpte den.

Visa signatur
Permalänk

Jag hade ett msi 745 ultra för nått år sen, det gick alldeles utmärkt att köra i 166mhz med 33mhz PCI-buss även fast det inte hade officiellt stöd för det, bara att skruva upp fsb:n lite. Jag har testa köra Barton på det och det gick fint

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bubbalobill
Jag hade ett msi 745 ultra för nått år sen, det gick alldeles utmärkt att köra i 166mhz med 33mhz PCI-buss även fast det inte hade officiellt stöd för det, bara att skruva upp fsb:n lite. Jag har testa köra Barton på det och det gick fint

Där ser man...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bubbalobill

Mjo, nästa problem är att få tag i en CPU..

Visa signatur
Permalänk

Körde själv en Athlon 2400+ på ett ASUS A7V133 förut. Med senaste BIOS står det till och med Athlon 2400+ i POST. Den stora nackdelen är ju att A7V-korten använder SDRAM-minnen. I mitt fall körde jag 148 Mhz (typ, kommer inte ihåg exakt, och orkar inte räkna) vilket gav 1.69 Ghz.

Körde med den setupen ett bra tag tillsammans med ett Ti4200.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
Körde själv en Athlon 2400+ på ett ASUS A7V133 förut. Med senaste BIOS står det till och med Athlon 2400+ i POST. Den stora nackdelen är ju att A7V-korten använder SDRAM-minnen. I mitt fall körde jag 148 Mhz (typ, kommer inte ihåg exakt, och orkar inte räkna) vilket gav 1.69 Ghz.

Körde med den setupen ett bra tag tillsammans med ett Ti4200.

OK, var ju nice och höra faktiskt

www.netvaruhuset.se har massa Socket A cpu's men dom är ju så dyra =/.

Visa signatur
Permalänk

Har själv testat köra en Barton 2500+ på en MSI Micro-Atx bräda för 266mhz FSB.
Funkade. Dock blev det "Unknown Cpu 1090mhz" sen så låg Vcore på 1.85V o gick inte ställa ner.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Har själv testat köra en Barton 2500+ på en MSI Micro-Atx bräda för 266mhz FSB.
Funkade. Dock blev det "Unknown Cpu 1090mhz" sen så låg Vcore på 1.85V o gick inte ställa ner.

OK, slutsatsen vi kan dra är ju att cpu'n kommer fungera men vara nerklockad.

Men det är så jävla irriterande, hittar inte Socket A CPU's någonstans och om jag gör det så är det sjukt dyrt.

Visa signatur