Kan ej läsa CD-RW skiva i annan dator?!

Permalänk

Kan ej läsa CD-RW skiva i annan dator?!

Hade gjort ett litet bildspel från mina digitala foton, satt ihop allt med musik och intalade röster till en liten film som sparades till en .wmv fil
Tog min CD-RW 700Mb skiva och formatterade den, varefter jag brände ner själva .wmv filen med hjälp av Nero InCD (bara drog filen till skivan och sedan funkade allt som det skulle).
Besökte sedan min syrra, tog skivan med för att visa henne resultatet i hennes dator.
Nu kommer det otroliga, skivan funkar inte i hennes dator, dvd-läsaren som är av märket Sony bara står och tuggar och tuggar i all evighet, och hittar inget innehåll på skivan!
Nu undrar jag om ni experter kan svara på hur detta är möjligt?

Permalänk
Medlem

Funkar dvdläsaren annars i din syrras dator så är det antagligen så att den inte klarar av just den skivan så bränn den isf på en vanlig cdr istället.

Permalänk

Varför klarar en dvd läsare inte av just den cd-rw skivan? Man tycker ju det borde fungera i vilken dator som helst som har en läsare... eller?
Att bränna 14 Mb på en cd-r skiva känns onödigt. Fördelen med cd-rw eller dvd-rw är ju att man kan radera dem och bränna om och om igen.

Permalänk
Avstängd

billigare och går snabbare med CD-r.. har 40st CD-RW men dom tar evigheter mot CD-r.

CD-r kostar 1.50kr styck om man köper spindel med 100st

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Dum fråga kanske - har du stängt skivan?

En del läsare gillar inte öppna skivor, medans brännare oftast inte har några problem med dem. Det kan vara anledningen till att den funkar i din dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
CD-RW är helt överlägset:

1. Går att överskriva 500+ ggr
2. Längre livstid

= bättre ekonomi i längden!

Tid är pengar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.