World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Jag ska göra en Bloodelf Loladin och hoppa omkring och göra volter hela dagarna.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

En i guilden som fått tag på burning crusade beta konto :), fråga mig inte hur. Ska försöka få tag på lite bilder sen.

Iaf så behöver min guild präster, om du är horde, spelar alldeles för mycket, vill köra naxx och har gearen så gör en apply tack.

www.death-in-excess.com

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Håller på och ska bli exalted, är det liksom jobbigt? Samt det tar väll ett tag?:)

Grattis btw

Ding, blev exalted precis nu. Måste låna lite cash tho, till ringen. Fick daggern nu iaf.

Dra det nu, cyme! ;D

Edit: Ska updatera min profil också ;o

Visa signatur

Ogrimus - 60 Dwarf Rogue, Defias Brotherhood.

http://wow.allakhazam.com/profile.html?1812524

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ogrimus
Ding, blev exalted precis nu. Måste låna lite cash tho, till ringen. Fick daggern nu iaf.

Dra det nu, cyme! ;D

Edit: Ska updatera min profil också ;o

haha! Du får ju hänga med in i AV och hjälpa oss då så vi vinner, så jag blir exalted fortare Vad kostar daggern btw?

Grattis, jag addar dig i friendlist senare om det är okej

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

daggern kostar runt 100g tror jag

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
daggern kostar runt 100g tror jag

Okey Ingen som har ett tips på hur jag kan samla pengar? Jag har typ bara 10-15g, ibland 20, Vad jag hört bör man iaf ha runt 100+ i lvl 56 som jag är nu, och sammtidigt som jag försöker levla så vill man ändå få lite pengar..

Finns det inget bra sätt att tjäna lätta pengar på?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Är helt ny på wow...kör en trial bara för att prova.

Har en Dvärg warrior som nu sitter i thelsamar...undrar om någon vet vart man ska gå för att få lite uppdrag nu för lvl 14...det finns sånna där gråa utropstecken men de kan jag ju inte fråga.

Har gjort uppdragen i kharanos och allt runt ironforge-kartan. Har letat igenom men vet inte riktigt vart jag ska gå? Åkte till stormwind men hitta inte mycket...någon som vet nån guide eller som bara vill hjälpa till ändå?

Cheers

Visa signatur

"Emancipate your self from mental slavery, none but ourselves can free our minds."

Permalänk
Medlem

Antigen så skall du till Westfall (väster om Stormwind/Goldshire) eller öster om Ironforge (Loch Modan)

Permalänk
Medlem

Gaaaaaaaaah! Är så otroligt wowsugen! Har inte spelat wow på ca 2 månader snart. Jag sa till mig själv att inte köpa gamecard till skolstarten för att jag skulle koncentrera mig på skolan så mycket som möjligt. Måste nästan ta upp spelandet igen då jag inte äns hann till lvl 60, kom bara till 55 och sen tog tiden slut. Fint avslut fick man också, blev ninjad på bloodrazor som rouge, av en mage och gillet som skulle satsa på end-game instancer la ner...

Lite synd är det att expansion kommer kosta 300 kr, och sen ska man ha gamecard också, något som får en fattig student att sätta fingrarna i halsen.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Gaaaaaaaaah! Är så otroligt wowsugen! Har inte spelat wow på ca 2 månader snart. Jag sa till mig själv att inte köpa gamecard till skolstarten för att jag skulle koncentrera mig på skolan så mycket som möjligt. Måste nästan ta upp spelandet igen då jag inte äns hann till lvl 60, kom bara till 55 och sen tog tiden slut. Fint avslut fick man också, blev ninjad på bloodrazor som rouge, av en mage och gillet som skulle satsa på end-game instancer la ner...

Lite synd är det att expansion kommer kosta 300 kr, och sen ska man ha gamecard också, något som får en fattig student att sätta fingrarna i halsen.

300+250 för card=550, du får 950 i studiebidrag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
300+250 för card=550, du får 950 i studiebidrag?

1050 faktiskt. Men det känns som en rätt så dryg utgift då jag har så mycket annat att lägga pengarna på, men visst- det handlar om prioriteringar.

Blir till att fixa ett jobb för att få ekonomin gå ihop...

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Citat:

Antigen så skall du till Westfall (väster om Stormwind/Goldshire) eller öster om Ironforge (Loch Modan)

Har är i Loch Modan nu och det är därifrån jag vill komma så jag provar stormwind, antar att jag ska ta tram från ironforge dit eller?

Tack.

Visa signatur

"Emancipate your self from mental slavery, none but ourselves can free our minds."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Flyer_flax
Har är i Loch Modan nu och det är därifrån jag vill komma så jag provar stormwind, antar att jag ska ta tram från ironforge dit eller?

Tack.

Ta tram till Stormwind, gå sedan ut ur Stormwinds huvudigång ner till Elwynn Forest .. Sedan fortsätter du på vägen tills du kommer till Goldshire, ta höger "i din rikning, vänster om du kollar på mapen" följ vägen, sedan kommer du till Westfall, ta upp kartan, gå till mitten ungefär, finns en "camp" där. Där finns det quests, (tror jag, aldrig questat där, men tror det är där ) Lycka till.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
1050 faktiskt. Men det känns som en rätt så dryg utgift då jag har så mycket annat att lägga pengarna på, men visst- det handlar om prioriteringar.

Blir till att fixa ett jobb för att få ekonomin gå ihop...

Iallafall är det inte mycket. Men jag lägger hellre mina pengar på wow än något annat.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Ta tram till Stormwind, gå sedan ut ur Stormwinds huvudigång ner till Elwynn Forest .. Sedan fortsätter du på vägen tills du kommer till Goldshire, ta höger "i din rikning, vänster om du kollar på mapen" följ vägen, sedan kommer du till Westfall, ta upp kartan, gå till mitten ungefär, finns en "camp" där. Där finns det quests, (tror jag, aldrig questat där, men tror det är där ) Lycka till.

Ok tackar!

Visa signatur

"Emancipate your self from mental slavery, none but ourselves can free our minds."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Okey Ingen som har ett tips på hur jag kan samla pengar? Jag har typ bara 10-15g, ibland 20, Vad jag hört bör man iaf ha runt 100+ i lvl 56 som jag är nu, och sammtidigt som jag försöker levla så vill man ändå få lite pengar..

Finns det inget bra sätt att tjäna lätta pengar på?

100g vid lvl 56? Tror inte jag hade 100g förrän jag hade varit 60 i några månader ärligt talat... iofs hade jag inte pengar till min mount förrän 45 heller så Just nu ligger jag på ungefär 3g efter att ha skaffat mats till NR gear... det suger att behöva lägga så mycket pengar för att kunna nita en eller två bossar... är grymt grinig idag på AQ... dessutom wipade vi på emperors hela kvällen, så jag är jättenöjd

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta ett addon som visar en tidsstämpel på chatten? den som man har är out of date

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
100g vid lvl 56? Tror inte jag hade 100g förrän jag hade varit 60 i några månader ärligt talat... iofs hade jag inte pengar till min mount förrän 45 heller så Just nu ligger jag på ungefär 3g efter att ha skaffat mats till NR gear... det suger att behöva lägga så mycket pengar för att kunna nita en eller två bossar... är grymt grinig idag på AQ... dessutom wipade vi på emperors hela kvällen, så jag är jättenöjd

Hehe okej, tydligen har du rätt, du är ju mer enfaren, hoppas de löser sig för dig med raidandet snart

Kothoga: Chatmod: http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-4524-1-chatmod.html - Detta jag använder men inställningarna sparas inte efter nya patchen, så ta inte hem det än, men du kan pröva det när han har gjort ny version på det.

xLs_Chat: http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-1968-1-xls_chat.htm... - Funkar också, det är vad jag använder nu medans jag väntar på nytt släpp av chatmod

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
100g vid lvl 56? Tror inte jag hade 100g förrän jag hade varit 60 i några månader ärligt talat... iofs hade jag inte pengar till min mount förrän 45 heller så Just nu ligger jag på ungefär 3g efter att ha skaffat mats till NR gear... det suger att behöva lägga så mycket pengar för att kunna nita en eller två bossar... är grymt grinig idag på AQ... dessutom wipade vi på emperors hela kvällen, så jag är jättenöjd

I samband när jag blev lvl 60 och blev exhalted i av så köpte jag mount, TuF, ringen, skölden och stockade pauldrons för 200g på ah.
Iofs hittade jag lady mayes pendant som jag sålde för 800g, men hade 300g över också.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

Har man skinning och mining som professions är det inte svårt att ha 1000g på level 60

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Har man skinning och mining som professions är det inte svårt att ha 1000g på level 60

Då att jag har Enchanting och Engineering då

Jag hade skinning förr, men tjänar man verkligen så mycket på det?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv

måste bara skriva av mig lite om 45min baron run, har gjort den 7ggr nu första gången jag gjorde den så bugga questen ur och dom andra så lyckas man få tag i totala idioter att spela med, så jag tog kontakt med GM och efter 2tim så kommer en in o såger att jo vi vet att den e buggad men det e bara o göra om. börjar hata den där questen så j****r mycket nu.

Permalänk
Avstängd

hjälp pls...

startade upp mitt konto idag och skulle skapa en ny char (tog bort dom jag hade när jag slutade spela) men fick upp det här:

wtf?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
hjälp pls...

startade upp mitt konto idag och skulle skapa en ny char (tog bort dom jag hade när jag slutade spela) men fick upp det här:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/wow111.PNG

wtf?

har du några gubbar/kvinnor på några andra realms?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
har du några gubbar/kvinnor på några andra realms?

Ska ju inte finnas någon limit förutom att det bara går att ha 8gubbar på samma realm?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Är en limit, tror de var 50 eller 60 karaktärer totalt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Ska ju inte finnas någon limit förutom att det bara går att ha 8gubbar på samma realm?

Har för mig att det finns en maximum gräns, 50 eller något sånt. Jag är inte helt säker dock

Edit: Kazen hann före mig.

Permalänk

testa en annan realm då

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Hur mycket honour behöver man för dem olika rankerna private.corporal osv?

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pinkshark
Hur mycket honour behöver man för dem olika rankerna private.corporal osv?

beror på... innan 1.12 så räkte det med 5k för att bli rank2 men nu när alla pvpar 24/7 så kanske det krävs lite mer

Visa signatur

flamin bag'o shit