Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av röksvamp
var köpte du spelet?

Troligtvis på nätet. De finns o ladda ner 8 GB. Men du kan ändå inte skapa ett konto så de hjälper inte.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Var menat att jämföra med liknande medievel spel såsom wow etc. Men du har rätt, det finns andra skillbaserade MMORPGS.
Jag köpte på internet ja, det finns ingen box-version, och du kan endast, såvitt jag vet, köpa den hos Aventurine, skaparna av Darkfall.

Permalänk
Medlem

Kommer på skiva senare. tror jag såg det på webbhallen.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

I gameplay så kan väl darkfall jämföras med Oblivion och Mount & Blade, fast i mmo miljö

Började själv spela idag första gången.
Var en rätt rolig upplevelse faktiskt. Visst det var en gå och döda några goblins o kom tillbaka quest,
men när man behövde vara tvungen att vara på sin vakt och inte vända ryggen till vem som helst tycker jag gör hela spelet mer intressant.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

ojdå! Forumen är uppe! Jag kunde skapa ett account nu också.. kan skriva in kreditkortsnummer osv. Men jag ska tanka spelet först.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
verkar väl va ganska ok men inget jag kommer att testa, verkar inte vara något speciellt nytt med det.

du verkar ju inte ha alla hästar i stallet om man säger så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollenisse11
du verkar ju inte ha alla hästar i stallet om man säger så.

Och Tasos verkar inte ha all gurka i tzatzikin om man säger så.

Permalänk

Vem fan är Tasos?

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Så folk har verkligen gett sig på det här? Såg en video och hade väldigt skoj, rent humoristiskt. Trodde inte spelet var på allvar...

Detta om något lär ju falla hårdare än Warhammer och Conan tillsammans.

Kanske menat att släppas för.....10 år sen?

Permalänk
Medlem

Nja. Det är ganska tomt på marknaden just nu vad gällande heterosexuella pvp MMORPGS. Jag kommer spela spelet eftersom alla andra MMORPGS har äckligt töntiga pvp regler. FFA PvP med loot bidrar till ett politiskt klimat.

Sen har ju skiten bättre graphs än WoW.

Testa att klicka "watch in HD-format", alternativt titta på en film som inte är recordad på ett 128 mb gfx.

Permalänk
Medlem

Jag tror att ett spel som det här är vad som behövs på marknaden för en viss spelargrupp.
Det passar inte alla.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem

Jag är löjligt sugen på det här spelet men vill gärna se någon seriösare högupplöst gameplay-film där spelaren gör vanliga saker som questa, PVPa, loota, gå till banken... Allt sånt vanligt! Är det någon som har någon koll på var man kan hitta en sådan?

Hatar att köpa ett MMORPG utan att prova det först.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Vi lootade en raft idag och åkte runt till en massa olika öar och farmade mobs. Raven, kolla på youtube, välj high res.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Vi lootade en raft idag och åkte runt till en massa olika öar och farmade mobs. Raven, kolla på youtube, välj high res.

Tittade lite där men hittade inga gameplay-filmer... De som hette gameplay där var bara trailers och sådant eller filmat med en kamera mot en skärm!

Jag vill som sagt ha något där de helt enkelt spelar normalt så man ser UIn och allt annat precis som det är i själva spelet.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Så folk har verkligen gett sig på det här? Såg en video och hade väldigt skoj, rent humoristiskt. Trodde inte spelet var på allvar...

Detta om något lär ju falla hårdare än Warhammer och Conan tillsammans.

Kanske menat att släppas för.....10 år sen?

seriöst, titta på nåt annat än graffen, inte ens har du lärt dig det eftersom den är bättre än på wow.. du vet säkert inte nåt om spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollenisse11
seriöst, titta på nåt annat än graffen, inte ens har du lärt dig det eftersom den är bättre än på wow.. du vet säkert inte nåt om spelet.

Grafiken är väl det som är okej? Skillsystemet är det jag mest undrar hur fan de tänkte...

Permalänk
Medlem

Dom ville väl antagligen testa något som aldrig blivit gjort förut, om det blir bra eller dåligt går väl inte att säga ännu, får ge det en liten stund antar jag.

Permalänk
Sötast

Får hoppas det kommer en trial inom ett par månader iallafall

Och webbplatsen, för helsike. Designa om den.

Permalänk
Medlem

Jo, sidan borde bli omgjord. Jag kan förstå att den inte har högsta prioritet just nu, men innan release.

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med relase och grejer nu egentligen. Blir lite förvirrad när man snurrar runt på deras site och på forumet.
Det är släppt med Early Access nu eller är det fortfarande i beta-stadiet? För i vissa trådar har man sett releasedatum 25de februari men det verkar å andra sidan svårt att beställa spelet någonstans, så om någon vänlig själ kan klargöra lite här för mig vore jag tacksam.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Skillsystem är fan så mycket bättre än lvlsystem. Swg är fortfarande det mest genomtänkta mmot hitills!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Skillsystem är fan så mycket bättre än lvlsystem. Swg är fortfarande det mest genomtänkta mmot hitills!

Bara det inte går att makro:a.

Permalänk
Medlem

Efter ett frenetiskt refreshande är jag nu ägare till Darkfall.. Synd att servern var nere bara

Permalänk
Citat:

Efter ett frenetiskt refreshande är jag nu ägare till Darkfall.. Synd att servern var nere bara

Grattis!

själv vet jag inte om jag lyckades köpa... tryckte på orderknappen (pris osv stod bredvid) sedan började sidan ladda och sen var knappen borta men informationen var kvar... har inte fått något mail ännu. Annars antar jag väll bara att det är samma visa imorrn igen... är nöjd om jag har det på fredag.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ända tills Combat Downgrade släpptes

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja precis, innan CU

Fan vilket gankande och tjuvande det är i startområdet Man lär hålla ögonen öppna..

Permalänk
Medlem

Attans, missade ikväll också.

F5 kl 18:59
Såg 'continue to order' kl 19:05
19:07 'Service temporarily unavailable.'

Det gick lagom snabbt.

Permalänk
Medlem

Vet man något om när (om?) spelet kommer släppas på skiva i vanliga butiken?

Permalänk
Medlem

Det har jag inte hör någonting om. Tror inte det finns några planer i den vägen.