Hjälp men att sätta på orginal fläkt (939)

Permalänk
Medlem

Hjälp men att sätta på orginal fläkt (939)

Har aldrig haft några större problem men att sätta på fläktar, men i dag när ja skulle sätta på orginal fläkten till min nya datorn (första gången amd) får jag inte på den, eller ja vågar inte ta i. Har lyckats fått fast den på kanterna men man fick ta i en del. Det är själva spaken eller vad man ska säga som man ska dra i som inte vill ge med sig, ska det inte gå ganska lätt? eller ska man ta i en del. Hur mycket vågar man ta i? Vill ju inte knäcka cpu:n.

AMD Athlon 64 3700+ ( Socket 939)

Skulle vara tacksam för snabbt svar

Permalänk
Geeks
SweClockers

Följ instruktionerna till manualen du fick med så ska det inte vara några problem. Visst, du behöver ta i lite men inte speciellt våldsamt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Re: Hjälp men att sätta på orginal fläkt (939)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olsson
Har aldrig haft några större problem men att sätta på fläktar, men i dag när ja skulle sätta på orginal fläkten till min nya datorn (första gången amd) får jag inte på den, eller ja vågar inte ta i. Har lyckats fått fast den på kanterna men man fick ta i en del. Det är själva spaken eller vad man ska säga som man ska dra i som inte vill ge med sig, ska det inte gå ganska lätt? eller ska man ta i en del. Hur mycket vågar man ta i? Vill ju inte knäcka cpu:n.

AMD Athlon 64 3700+ ( Socket 939)

Skulle vara tacksam för snabbt svar

JA VET FELET..

du har satt kylaren upp och ner ! vänd på den så ska du se att de går uber bra.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med samma CPU, har testat vända den men inget funkar skulle också vara ganska tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Heheh har också samma problem med samma prolle. Men jag skipade att sätta fast den med spaken och den kyler normalt ändå

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk
Medlem

Vanligaste felet är att folk itne fäller upp spaken å försöker trycka på den som om det vore en gammal socket A planka. Monterat MÅNGA socket 754/939/940 system med deverse kylare orginal eller inte och dom flästa kör AMDs lösning förutom vissa typ zalman 7000/7700 men alldrig haft nåt problem.

är spaken uppe ska det bara vara att haka på den på varge sidan utan nån vidare kraft sedan dra i spaken tills den låseri socketen om man nu har en sån spak. Sempron vet jag saknade det på sina boxade kylare men principen är den samma.

Permalänk
Medlem

Ja skippade att trycka ner spaken o allt funkar bara bra:)

Visa signatur

Vista is (the) shit

Permalänk
Medlem

Man ska ju trycka ner spaken.. Jag fick ta i så in i helvete men de gick!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakke
Man ska ju trycka ner spaken.. Jag fick ta i så in i helvete men de gick!

samma här, fick ta en FET skruvmejsel för att få in "flicken" men de gick o de håller för sån behandling så de ska va lugnt...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W