Permalänk

flash och sånt

flash

På min sida, http://www.wastedtimeband.tk, lägger sej inte flashfilmen på start sidan på samma ställe i firefox och IE, jag vill ha det som det nu ser ut i IE, nån som vet hur man gör, med css eller nåtgot??

Och där det står "inte enter" vill jag att fönstret ska stänga sej [ java script:window.close() ]
men det funkar vell inte i flash, eller gör det de?

Visa signatur

JakoBP

Permalänk
Medlem

Tja... Det ser ju ut som att swf-filerna bara är inlagda på sidan hej villt... Lite struktur hade nog hjälpt...
Lägg dem i tre olika divar... eller tabeller om du så önskar... Som du placerar med css

Sen så kan du inte använda java script:window.close() i Flash, nej... Flash har ett eget programeringsspråk...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ketels
Sen så kan du inte använda java script:window.close() i Flash, nej... Flash har ett eget programeringsspråk...

Sant, men man kan anropa JavaScript som ligger i HTML-filen med getURL.
Obs! Det skall inte vara något mellanslag i javascript nedan. Forumet pajjar koden...

Exempel för att anropa en funktion:

getURL("javascript:minFunktion();");

För att stänga fönstret:

getURL("javascript:window.close();");

Permalänk
Hedersmedlem

Och varför ska du stänga mitt webbläsarfönster? Skicka hellre till en sida som säger någonting med "välkommen åter" eller så.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Varför ens ha en "Enter"-sida. Besöker jag er sida så är det väl för att jag vill åt informationen, inte för att jag är för lat för att stänga mitt fönster själv.