Följ Black Week på SweClockers

Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
funkar perfekt här med nya patchen!
känns grymt stabilt
kolla upp skiten bakom tangentbordet,det verkar ju finnas en hel del hos vissa

Ja vi är ju så korkade så vi lyckas göra fel när vi ska gå in på en server som vi gjort hundratals gånger förut?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Verkar inte bara vara klienterna som kraschar stup i kvarten.
Servrarna verkar ostabila. Ofta så stod det " there is a problem with your connection", och sen så var man tillbaka i den numera underbara serverbrowsern.
Hoppade på servern igen och var ensam där.
Märkte också att man får "problem med uppkopplingen" precis när en runda tar slut

Aja. Vill man stänga av spelet så klickar man på OK när kartan laddats klart.

kalla det gnäll, men med denna patch har dom inte lyckats särskilt bra.
"they're not bugs, they're features".

EDIT:
Röda-namn-buggen är fortfarande kvar.
men det förvånar väl inte någon...

Permalänk
Medlem

Krasch to desktop kan lösas med att man uppdaterar sin pb.

Det är väl borta på evenbalance.com man kan hämta hem den nya.

Sen så kan det tydligen göra skillnad att lägga in den fulla patchen istället för den lilla.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hmm den ända skillnaden jag märkte med patchen var ju att bilar kom från himmlen lite då och då, samt att serverbrowsern faktiskt "fungerade"(jag kan använda iallfall 3 filter funktioner innan kunde jag bara använda 1). Det krashade iochförsig 1 gång på 3-4 timmars spel men det är ingen fara. Sedan att det står "there´s a problem with your connection" när rundan är över har ju alltid varit där. Positiv patch så långt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Som vanligt så känns det som att man är den enda som inte har nått nytt att gnälla på. Undra om alla verkligen har problem eller om hälften väljer att gnälla med resten för att det har blivit tradition att gnälla på Dices uppdateringar.

Håller helt med, verkar ha blivit en sorts innegrej att klaga på Dice oavsett vad de gör. Minsta liten skitgrej blir uppblåst till enorma proportioner som kommer förstöra hela communityn osv osv osv....

Sen verkar folk friskt blanda ihop problem i patchningsproceduren med själva spelet i sig, och bara häva ur sig "allt är skit!!!!1" helt onyanserat.

Har själv haft problem med flera patchar men det löste sig till slut, och jag tycker själva spelet är otroligt kul. Den här senaste patchen gled för övrigt in utan några som helst problem för min del. Saknas ju fortfarande fixar för en del buggar, men det som fanns med är helt ok. Att ha tagit bort squad jumping är bra tycker jag, alltid stört mig på folk som inte brytt sig om att försöka köra teamplay i squaden på public, utan bara hoppat runt för att få en bra spawnplats.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Ja vi är ju så korkade så vi lyckas göra fel när vi ska gå in på en server som vi gjort hundratals gånger förut?

som sagt det funkar för flertalet alltså är det inte patchen det är fel på utan din burk som spökar.
ta och kolla upp vad du kör med för program och installera om drivrutiner för nätverket eller grafikkortet så ska du nog se att du också får fart påt

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Snarare är det imponerande hur folk kan påstå att EA gör ett bra jobb med all support åt spelet oberoende vad för skit som trycks ut. Det börjar likna CS-communityn där fjortisarna måste bara låna pappas cc att köpa alla nya spel som säljs via steam, det är ju från dem som gjort SEÄSS!

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Relik 📜

Jag håller med båda lite.

Gnället på EA/DICE har tagit lite för stora proportioner, folk väljer att se till det som är dåligt i spelet.

Samtidigt är det dock ett skit med varje ny patc, för det fungerar ofta väldigt dåligt. Att skylla på folks hårdvara är omöjligt, det är för många som har problem. Det känns som om varje patch bara hafsas ut, lite som "betatest", för att sedan hyfsas till med en hotfix.
I denna är det väl främst serverbrowsern som är "optimerad", och för många inte funkar alls, samt Veichledrop som är lite ogenomtänkt.

Vill bara säga GRATTIS till er som det funkar prickfritt för, men ingen idé att tjata om SBK eller liknande, för i långt ifrån alla fall är det problemet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

http://media.putfile.com/BF2-Patch-13-Easy-ARTI-Destroy-Tacti...

Nu slipper man skicka specops för att förstöra art. iaf.

Fått väldigt mkt connection interrupted med den nya patchen också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
ja men tänk om dom hade fixat buggarna hur mycket bättre och roligare det hade vart då..sen skulle dom inte ha patchar så skulle rätt mycket folk sluta spela efter ett tag,eller du kanske hade nöjt dig med bf2 i beta stadiet...

Mycket "roligare" är väl lite att överdriva. Däremot så hade man sluppit den frustration man känner vid de få tillfällen när dessa buggar väl inträffar.
Jag har inte sagt att patchar inte ska behöva släppas. Däremot sa jag att ingen verkar bry sig om de buggar som dom faktiskt fixar i sina patchar. Bara för att patcharna inte fixar allt man önskat, så innebär det inte att dom är helt värdelösa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Jag brukar inte gnälla över småsaker, men en icke-fungerande Server Browser och CTDs som härstammar från en ny patch är SANNERLIGEN inte småsaker. Ser du att småsaker blir till 'storsaker' först när spelet får för sig att skriva över systemfiler/formatera hårddisken?

Det jag menar med småsaker är sådant som man lätt kan gå runt, utan något större tjaffs. Serverbrowsern och krash till deskop har folk alltid klagat på när en ny patch har släppts. Men efter några veckor så upphör detta och allt verkar normalt igen. Det känns som att folk gnäller utan att ens försöka göra något åt saken själv. Uppdatera drivrutiner, punkbuster, kolla forum, testa andra server-sökare som tex ASE, etc. Tappar du nappen så plockar du upp den, istället för att gnälla tills någon gör det åt dig.

Citat:

Snarare är det imponerande hur folk kan påstå att EA gör ett bra jobb med all support åt spelet oberoende vad för skit som trycks ut. Det börjar likna CS-communityn där fjortisarna måste bara låna pappas cc att köpa alla nya spel som säljs via steam, det är ju från dem som gjort SEÄSS!

Nu låter du bara löjlig. EA skiter jag fullständigt i. Dice gör däremot bra spel, det vet du själv. Visst släpper dom halvdana uppdateringar, men huvudsaken är att dom kommer över huvud taget, och att dom faktiskt gör en viss nytta dessutom, även om du själv inte alltid märker det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ordbajseri och slickeri.

Slutsats: Jag skulle absolut inte vilja träffa på en som dig i en supportavdelning för ett företag.

Ps. när nu EA äger alla aktier av DICE så är DICE bara en avdelning av EA. Svårt för dig att inte stödja EA om du nu stödjer DICE så pass mycket...

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Slutsats: Jag skulle absolut inte vilja träffa på en som dig i en supportavdelning för ett företag.

Ps. när nu EA äger alla aktier av DICE så är DICE bara en avdelning av EA. Svårt för dig att inte stödja EA om du nu stödjer DICE så pass mycket...

Haha, nu drar du för hastiga slutsatser:p Jag har inte sagt att jag tycker Dice/EA gör rätt i att sätta så pass lite energi på patchning, som alltid har gjort. Det enda jag har försökt att förklara i alla mina inlägg är att vi ska vara glada över att det kommer patchar över huvud taget, särskillt nu när EA även bossar runt hos Dice, som du säger. Vad vet du egentligen om hur lätt/svårt det är att fixa dessa buggar som verkligen borde fixas (Röd-vän samt AT-buggen)? Men visst kan jag hålla med om testningen inte är den bästa, eftersom dom allt för ofta kommer med hotfixar till patchar, vilket är löjligt.

Jag är även medveten om att EA äger en stor del av Dice. Men än sålänge så sköter Dice sina egna spel, utan någon större hjälp av EA. EAs heliga uppgift i det hela är att mjölka BF-titeln till 115% och trycka upp spelet med så många EA-loggor som möjligt för att ta åt sig all ära från de mindre insatta människorna här i världen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

varför ska vi va glada det är mer eller mindre deras uppgift att fixa felen i deras produkt gör dom inte det, ja då kan dom säga bye tilll en del kunder...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Att ha tagit bort squad jumping är bra tycker jag, alltid stört mig på folk som inte brytt sig om att försöka köra teamplay i squaden på public, utan bara hoppat runt för att få en bra spawnplats.

Vet inte hur det är med dig, men jag kan samarbeta med folk utan att vara i samma squad som dom.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
varför ska vi va glada det är mer eller mindre deras uppgift att fixa felen i deras produkt gör dom inte det, ja då kan dom säga bye tilll en del kunder...

För dom kommer med patchar typ varannan månad, när det för andra spel inte blir mer än kanske 2-3 om året. Och som jag har sagt innan så är det en hel del vettiga bug-fixar i dessa patchar, även om alla inte märker av dom direkt. Det är ju knappast så att dom har glömt eller inte märkt dessa allvarliga buggar som ännu inte har fixats. Antagligen så har dom problem med att fixa dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Vet inte hur det är med dig, men jag kan samarbeta med folk utan att vara i samma squad som dom.

Jovisst, men jag tänker på dem som joinar squaden, spawnar vid squadleadern, hoppar ur squaden och springer iväg åt nåt helt annat håll och kör nån sologrej. Generellt så brukar det bli betydligt tightare teamplay bland de som stannar inom en squad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Jovisst, men jag tänker på dem som joinar squaden, spawnar vid squadleadern, hoppar ur squaden och springer iväg åt nåt helt annat håll och kör nån sologrej. Generellt så brukar det bli betydligt tightare teamplay bland de som stannar inom en squad.

ja för den anledningen va det bra att dom tog bort SJ men det andra då, om man kör med nån polare och man är SL och går och dör och polaren lever än så kan man droppa och joina squaden och spawna vid han och ta över en flagga så man fortfarande har en chans när det blir dead end som det brukar bli på karkand och wake.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

En löjlig regel som jag just råkade ut för... Körde på en helikopter med planet och genast började det klagas på "inget kamikaze!!!"... Jaha tänker man... ska man ansöka om att få döda folk nu eller?

Edit: Hur kan TV2 redan ha en Armored Fury-server igång?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tja. har nyss installerat den nya patchen.. å nu när jag skulle testa så kan jag inte komma in i spelet.. kör med no-cd hax.. kan det va det som gör att det inte funkar?

Permalänk
Medlem

Allt funkar klockrent med 1.3, precis som tidigare...

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

Finns det något program som man kan ändra cd-key i spelet med? Jag har två datorer här med bf2 som jag spelar på men om en kompis kommer över med sin cd-key hade det vart kul om man enkelt kunde byta lite snabbt på en dator utan att behöva ominstallera och sånt. Finns det något sånt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Finns det något program som man kan ändra cd-key i spelet med? Jag har två datorer här med bf2 som jag spelar på men om en kompis kommer över med sin cd-key hade det vart kul om man enkelt kunde byta lite snabbt på en dator utan att behöva ominstallera och sånt. Finns det något sånt?

Har ni olika registrerade konton så ska det inte spela någon roll.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

En fråga, har bara standard Battlefield 2 och iom att coop äntligen patchats in ordentligen (sannerligen på tiden) så blir det väl till att spela lite igen men jag funderar på att köpa till Special Forces och / eller Euro Force - kan man lira coop i dessa också?

Få saker är så roliga som att sätta sig ett gäng kompisar och lira mot miljoner botar, vill gärna göra det på lite nya banor nu bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Har ni olika registrerade konton så ska det inte spela någon roll.

Men vi testade att köra på olika konton och den sa till den som gick in sist på servern att cd-keyn inte var giltig.

Permalänk

Jaha nu slänger jag snart bf2 installerade nya patchen o när jag laddat klart en baan så hoppar spelet ur. Jag blir så j*vla trött på detta spel

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Hallå!

Efter att jag uppdaterat bf2 med patchen 1.3 har det uppstått stora problem.
Varje gång jag går in och lirar online Laggar det sjukt, går inte att spela.
Precis som grafik kortet inte orkar med spelet. Men detta borde det inte vara fel på
eftersom jag har ett geforce 6800 gt kort.. Har aldrig haft sådana problem tidigare, har flytit som vatten..

Har provat installera om det men samma problem uppstår.

Någon som vet vad somkan vara fel?

PS. Dålig ping är det också nu.. typ 140 som lägst
MVH

Patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1lip
tja. har nyss installerat den nya patchen.. å nu när jag skulle testa så kan jag inte komma in i spelet.. kör med no-cd hax.. kan det va det som gör att det inte funkar?

Första gången installerade jag ju bara patchen ifrån 1.22 till 1.3.. Nu testade jag att ladda ner hela patchen på typ 430 mb å installerade igen å då funkade det..

Bara så ni vet

Permalänk

Alla ni som har lite problem med patch 1.3, testa med att uppdatera punkbuster = http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-bf2.php

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeerCan
http://media.putfile.com/BF2-Patch-13-Easy-ARTI-Destroy-Tacti...

Nu slipper man skicka specops för att förstöra art. iaf.

Fått väldigt mkt connection interrupted med den nya patchen också

Jaaaaaaaaaaaaaaaa bra jobbat. Det där med Vehicledropp är kanske veckans sämsta

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem

Går väl visst att förstöra artilleriet???

Visa signatur