Permalänk
Medlem

Vilken dremel kopia=

Hej där, jag håller på att modda en liten server här men ingenting går framåt då jag inte har någon sån där dremel kopia eller multiverktyg som det ochså kallas.

Min fråga är alltså:
Vilkent multiverktyg ska jag köpa tycker ni, vilken har bäst kvalite för minnst pengar och även var jag köper denna typ clas ohlsson, biltema, jula eller var.

Även tillbehörssatts, vilket ska jag köpa då?

Tänkte inet lägga ut mer än ett par hundra för detta då jag inte har råd med bättre.

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Jag har classes, och den tycker jag funkar bra, visst går orginal dremlarna bättre men om du bara ska såga i plåt och slipa så funkar det alldes utmärkt.

Jag har även classes tillbehörs satts för 250 kr (eller 200, den dyrare) och den har räkt bra länge, fast nu börjar slippapprena ta slut.

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

Julas har jag för mig är ganska bra, välj dock en med "slang" tillsats för det är mycket praktiskt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag har haft både Rustas och Classes (som jag har nu) och måste säga att Classes är bättre.
Lättare att hålla i, och tycker det är lättare att montera/demontera saker!

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hmm såå classes är bättre eller?

För jag vet inte riktigt vad ni menar, har jula och classe en varsin eller vad man ska säja, finns det bara en model per butik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Hmm såå classes är bättre eller?

För jag vet inte riktigt vad ni menar, har jula och classe en varsin eller vad man ska säja, finns det bara en model per butik?

De är väl i praktiken same shit, fast med olika "skal" och lite olika tillbehör.

CO (Clas Ohlsson) tycker jag är bäst, ja.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

JAg ser här nu att classes model har utgått, så jag får nog köra på julas istället, men fungerar alla tillbehör till båda?

Annars hur mycket bättre är orginal dremeln, ska man sattsa på den?
Kan man gravera med kopiorna?

Permalänk
Medlem
Citat:

JAg ser här nu att classes model har utgått, så jag får nog köra på julas istället, men fungerar alla tillbehör till båda?

Annars hur mycket bättre är orginal dremeln, ska man sattsa på den?
Kan man gravera med kopiorna?

Har den utgått?
De säljs fortfarande i varuhusen iaf.

Ja, man kan använda samma tillbehör till de båda.

Dremel är väl egentligen den bästa, och du kan använda speciella verktyg som bara fungerar till Dremel med den. Dock så skiljer sig ju priset rätt mycket...

Ja, man kan gravera med t ex. Clas Ohlssons, Rustas eller Julas multiverktygs maskiner.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

köp en riktig dremelmulti pro, de e de värt, bajs

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

det visade sig att jag inte har råd med dremel så det blir en kopia.
Men att den på classe har gått ut? det står att den inte finns, men den på jula ser faktiskt bekvämare ut, co tech ser ganska stor ut och har formen av en jäkla borrmaskin.

Men en till fråga, man kan inte använda den som skruvdragare va?

Permalänk
Medlem

dom har kvar den på clasolson i Täby c! köpte en sån i förra veckan då hade dom ett 10 tal kvar..
jag är nöjd med min..kostar 249kr och man får vad man betala..men ska du ha den och såga lite o så..kanske testa/lära dig gravera så tycker jag helt klart att det är värt det! sen om du nu tycker det är kul så är det ju bara att punga ut för dom bättre varianterna, men som sagt jag är nöjd med min kopia för 249!
co tech har en såndär "länkarm" så då blir det som att hålla i en större penna! nice

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Medlem

va bra, det visade sig att den har utgått i INTERNETBUTIKEN inte varuhusen då tror jag jag tar och hojjar över till täbban och köper kalaset.

Permalänk
Medlem

gör så! tror du kommer bli nöjd! själv har ja den till att gravera med..precis börjat, kul som fan!

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
köp en riktig dremelmulti pro, de e de värt, bajs

Bajjs

Permalänk
Medlem
Citat:

det visade sig att jag inte har råd med dremel så det blir en kopia.
Men att den på classe har gått ut? det står att den inte finns, men den på jula ser faktiskt bekvämare ut, co tech ser ganska stor ut och har formen av en jäkla borrmaskin.

Men en till fråga, man kan inte använda den som skruvdragare va?

Den är svår att få ett bra grepp om, och det är jobbigare att montera/demontera tillbehör på dess "förlägnings-arm"

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Alright bojs, nu har jag precis kommit hem efter min räd i täby c och har co tech multiverktyget helt oöppnat i tassarna.

Nu ska vi se vad den kan göra för underverk på detta projekt: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite.

Jag har också precis köp en co-tech multiverktyg, men jag undrar hur man spänner länkarmen, för man kan inte spänna chucken när man satt på armen, där kommer ju en metallkåpa över hela "fastsättningsanordningen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Jag lånar tråden lite.

Jag har också precis köp en co-tech multiverktyg, men jag undrar hur man spänner länkarmen, för man kan inte spänna chucken när man satt på armen, där kommer ju en metallkåpa över hela "fastsättningsanordningen".

Jag förstår inte vad du menar?
Om du undrar hur du ska göra för att 'klämma fast' tillbehören i armen, så ska du "dra ner" handtaget, dvs där man håller, på armen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag menar i andra änden av armen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag menar i andra änden av armen.

Du tar ju bort den där kapsyl-liknande grejen (som man skruvar bort, svart), och sen tar du armen, och drar ut den där "pinnen" som är innuti.
Sen så skruvar du fast pinnen som du gör med alla andra verktyg....

....har jag för mig ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ska man bara dra ut pinnen, den verkar rätt trög...
Ska testa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska man bara dra ut pinnen, den verkar rätt trög...
Ska testa...

Den ligger ju nästan helt lös..
går att dra en bra bit.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Fick ta en tång för att få ut den, den hade nog kilat fast sig eller något, nu går den så lätt som helst.

Det enda jag kan säga om verktyget är att det medföljande stativet, suger hårt, bara man hänger maskinen i den så välter den, inte stabilt.

Permalänk
Medlem

Jo stativet äger, man bara hänger upp maskinen där och använder armen, men den ä inte till föro att man bara ska ställa den på bordet utan du MÅSTE tvinga fasst den i bordet och då är det omöjligt att välta.

Permalänk
Medlem

du får ju skruva fast skiten ordentligt! mitt funkar skit bra! hänger upp maskinen där sen är det bara att leka på..själv behöver ja knappt sruva fast den, tycker den är solid as a rock!

Visa signatur