Thunderbird har snott mina mail!

Permalänk
Hedersmedlem

Thunderbird har snott mina mail!

Bestämde mig för att överge min webmail idag och installera en POP3-klient istället. Installerade Thunderbird, ställde in alla inställningar och laddade ner alla mails från inboxen på servern.

Efter jag gjort detta bytte jag sökväg på profilen då jag inte vill ha dem på systempartionen (de läggs normalt i C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\Thunderbird\Profiles) och bytte profile-folder till en annan mapp. Kunde därefter inte läsa mina mail som laddats ner av klienten och tagits bort på servern. Letade upp profil-mappen och där fanns det en mapp som hette "g6sgy4k6.default" och den innehöll en fil som hette "XUL.mfl" och låg på 2,23 MB.

Perfekt tänkte jag då den säkerligen innehöll alla mails i inboxen. Kopierade först över hela mappen till min egna mapp, dock gick det ej att läsa mailen då, inboxen var helt tom. La "XUL.mfl" direkt i min profilmapp, men fortfarande kunde jag inte läsa mailen.

Har vi någon Thunderbird-expert här som kan hjälpa mig? Hur sjutton skall jag göra för att få tillbaka mina mails som jag verkligen inte kan förlora!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+