Se hit alla med intresse för problemen med 7900GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
eftersom x1900GT var omöjligt att få tag på gick jag på kompletts erbjudande på xfi 7900GT för 2500:-

jag trodde att problemen med dom kortet var lösta iom dom satte ut det som veckans erbjudande.

jag märkte lite skumma saker i prey fast trodde det var drivisarna...

j
hela datorn hänger sig efter 30sek i 3dmark freeze demot..
först svart med olika färgade prickar sen total låsning av datorn.

skit komplett som säljer defekta kort fortfarande.

Härligt. Mitt kort höll med på sådär innan, viste ju att det var problemen med 7900gt, men nu funkar det för det mest:( Ibland hänger sig datorn men antagligen upptäcker inte komplett det om jag skulle skicka in det så jag får väl behålla det

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Hörni ni grappar me 7900GT kort har ni testat nya drivisarna? 91.47 har jag nu installerad o fn inga problem me kortet än...fick tebax mitt kort från rma utan nå fel hittad:(
Så jag tog hem nyaste drivisar från nvidia.com o så nu har jag pressat o haft mig me kortet o inte ett fel än iallafall

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

jag kör med senaste hela skitet brakar i freeze 3dmark06

tar 40 sek för det första strecket att komma sen hänger
sig allt.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Hörni ni grappar me 7900GT kort har ni testat nya drivisarna? 91.47 har jag nu installerad o fn inga problem me kortet än...fick tebax mitt kort från rma utan nå fel hittad:(
Så jag tog hem nyaste drivisar från nvidia.com o så nu har jag pressat o haft mig me kortet o inte ett fel än iallafall

Kanske kan vara så ja.. Jag höll på att byta drivrutiner och så, men jag vet inte om jag bytte till nyare men iaf nån annan sort.. Kanske var därför det funkar bättre nu.

Men en sak är störigt, varje gång jag stänger av ett spel så blir skärmen svart och jag måste ta; start -> L -> V så jag loggas ut sen logga in igen så funkar det. Och ibland efter 3dmark så blinkar skärmen svart och jag få starta om.. Är det ett 7900gt problem eller är det ngt annat?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Kanske kan vara så ja.. Jag höll på att byta drivrutiner och så, men jag vet inte om jag bytte till nyare men iaf nån annan sort.. Kanske var därför det funkar bättre nu.

Men en sak är störigt, varje gång jag stänger av ett spel så blir skärmen svart och jag måste ta; start -> L -> V så jag loggas ut sen logga in igen så funkar det. Och ibland efter 3dmark så blinkar skärmen svart och jag få starta om.. Är det ett 7900gt problem eller är det ngt annat?

Jag hade likadana fel som du har(hade) me ditt 7900GT kort.
Men när kortet kom hem från rma så sicka jag in nyaste drivrutiner o då va biffen fixad...nu funkar allt 3dmark03 o 06 ...vet inte hur många gånger jag har kört o till och me clockat upp graffet o de funkar.
Fast nu går de orginal igen...körde clockat bara för att stressa upp kortet men de vart inge fel.
Så jag tror de kan va nå fel på 91.33 drivisarna bara som vi me version 2 på 7900GT får fel med.
Är inte 100% men känns då bra nu me spelande me kortet.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Jag hade likadana fel som du har(hade) me ditt 7900GT kort.
Men när kortet kom hem från rma så sicka jag in nyaste drivrutiner o då va biffen fixad...nu funkar allt 3dmark03 o 06 ...vet inte hur många gånger jag har kört o till och me clockat upp graffet o de funkar.
Fast nu går de orginal igen...körde clockat bara för att stressa upp kortet men de vart inge fel.
Så jag tror de kan va nå fel på 91.33 drivisarna bara som vi me version 2 på 7900GT får fel med.
Är inte 100% men känns då bra nu me spelande me kortet.

Okey vad kör du nudå för drivers? Blev det så på ditt innan med att det började blinka och ha sig och att skärmen var svart när man stänger av ett spel?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Nu kör jag me 91.47 drivrutinerna.
Och hade såna problem som du innan jag jag byte drivrutiner.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Okej! Jag kör NGOs drivrutiner, version 91.37.. kör du Nvidias? Eller modifierade?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kör nvidias egna drivrutiner.
Har bara kört me 91.33 och 91.47..så 91.33 hade jag konstaga fel(som du hugo hagman).
94.47 funkar då kannon för mig:D

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

starta freeze i 3dmark06 det e det demot med snö.
när räknaren kommer til 40 sek kommer det ett svart streck till vänster i bilden och går in till mitten.
sen blir det bara värre o värre tills allt hängre sig.

testa det hugo och kta
och skriv hur det gick.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
starta freeze i 3dmark06 det e det demot med snö.
när räknaren kommer til 40 sek kommer det ett svart streck till vänster i bilden och går in till mitten.
sen blir det bara värre o värre tills allt hängre sig.

testa det hugo och kta
och skriv hur det gick.

Testade o jag såg då inge svart streck mer än att de kom skugga från vänster o inge streck.
Flöt då på bra här...sluta på 4200p på orginal clock

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

k testade nyss med andra divisar och allt brakade..
blir rma eller ånger vecka eller något har bara haft kortet 1,5 dagar

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
starta freeze i 3dmark06 det e det demot med snö.
när räknaren kommer til 40 sek kommer det ett svart streck till vänster i bilden och går in till mitten.
sen blir det bara värre o värre tills allt hängre sig.

testa det hugo och kta
och skriv hur det gick.

Ja deep freeze ska ju verkligen visa om kortet är defekt.. Men innan när mitt kort strulade så funkade det fint i deep freeze, men kunde inte köra 3dmark01 och 03. Har instalerat de nya drivrutinerna nu och ska testa lite.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
k testade nyss med andra divisar och allt brakade..
blir rma eller ånger vecka eller något har bara haft kortet 1,5 dagar

Okej...vart köpte du ditt kort o va har du för märke på kortet...Du har väl ver 2 på ditt kort?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Okej...vart köpte du ditt kort o va har du för märke på kortet...Du har väl ver 2 på ditt kort?

Hur kollar man vilken version man har? Jag vill med veta

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Hur kollar man vilken version man har? Jag vill med veta

"TYDLIGEN HAR DET BÖRJAT TILLVERKAS NYA FIXADE 7900GT KORT.
DET SKALL TYDLIGEN SYNAS GENOM ATT DE MINTGRÖNA KONDENSATORERNA SOM SKALL HA ORSAKAT FELET SKALL HA BYTTS UT MOT MÖRKLILA KONDENSATORER"

Kopierat från första inlägget på denna tråd:D....så de e inte jag som har skrivit me stora bokstäver:P
Bara kolla vilka färger du har på dina kondensatorer.
Sen skall de finnas en etiket påkortet eller kartongen där de stor ver1 eller 2 eller nåt liknande.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

ska kolla kondisarna..
stod inget på kartongen om version

EDIT: alla kondisar på kortet är lila..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
"TYDLIGEN HAR DET BÖRJAT TILLVERKAS NYA FIXADE 7900GT KORT.
DET SKALL TYDLIGEN SYNAS GENOM ATT DE MINTGRÖNA KONDENSATORERNA SOM SKALL HA ORSAKAT FELET SKALL HA BYTTS UT MOT MÖRKLILA KONDENSATORER"

Kopierat från första inlägget på denna tråd:D....så de e inte jag som har skrivit me stora bokstäver:P
Bara kolla vilka färger du har på dina kondensatorer.
Sen skall de finnas en etiket påkortet eller kartongen där de stor ver1 eller 2 eller nåt liknande.

Jaha men isåfall så har jag senare versionen, vad jag har kunnat se innan så är dom lila Fick sålt kortet igår kväll för 2400kr + 295kr för zalman vf-900. Ville bara dela med mig av det

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Jaha men isåfall så har jag senare versionen, vad jag har kunnat se innan så är dom lila Fick sålt kortet igår kväll för 2400kr + 295kr för zalman vf-900. Ville bara dela med mig av det

Ok...Fick du den o funka bra me nyaste drivrutinerna från nvidia?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Ok...Fick du den o funka bra me nyaste drivrutinerna från nvidia?

Ja det verkar så, klarar 3dmark hur fint som helst, fattar bara inte hur jag kan klocka minnet till 850mhz, är det normalt? gav ca 200p i 3dmark05 så jag kör nu 555/800. Har inte spelat något efter jag instalerade drivrtinerna men jag startade ett spel som strulade innan och det funkade nu.. Det blev svart skärm när jag stängde av spelet innan men inte nu mer Så alla ni som har problem med 7900GT bör testa massa andra drivrutiner!

EDIT: Nähe, jag spelade lite cs source och när jag stängde av spelet såg allt normalt ut men kunde inte klicka på ngt, när jag höll pilen på en länk blev den till en hand men jag kunde inte öppna, fick ta start-l-v och logga in igen.. Kan detta vara något annat än grafikkortet?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

De e normat för 7900GT att clocka så högt på minnerna...jag har varit uppe i 940 på minna minnen:P
De behöver inte va ditt kort som spökar...de kan va din cpu clock o de som spökar...testa me o clocka ner burken till orginall hellt o testa igen...så du inte säljer ett trasigt kort.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
De e normat för 7900GT att clocka så högt på minnerna...jag har varit uppe i 940 på minna minnen:P
De behöver inte va ditt kort som spökar...de kan va din cpu clock o de som spökar...testa me o clocka ner burken till orginall hellt o testa igen...så du inte säljer ett trasigt kort.

Ska testa det igen..

Spelade lite GRAW nu och det fucka sig totalt, det hänger sig lite då och då och nu kraschade det och jag kan max ha 4 bitars färg... 800x600 i upplösning osv.. Vill du se bild eller du fattar?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Posta en bild så jag kolla hur de ser ut för dig.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

http://www.putfile.com/pic.php?img=3360918

Så såg det ut, det hjälpte att starta om datorn då men iallafall. Jag tog defualt i bios och inget klockat grafikkort och nu funkar det verkar det som, det hänger segar när man ska starta om det och ser konstigt ut men det kraschar inte, ska testa med klockat grafikkort och om det funkar då så måste det vara cpu klocken.

Funkar fint nu verkar det som. 3.0 Ghz kör jag på, det får duga, orkar inte hålla på när det strular.. Väntar med att klocka tills RD600 kommer Och jag hade även klockat grafikkortet, fungerade fint än så länge

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
http://www.putfile.com/pic.php?img=3360918

Så såg det ut, det hjälpte att starta om datorn då men iallafall. Jag tog defualt i bios och inget klockat grafikkort och nu funkar det verkar det som, det hänger segar när man ska starta om det och ser konstigt ut men det kraschar inte, ska testa med klockat grafikkort och om det funkar då så måste det vara cpu klocken.

Funkar fint nu verkar det som. 3.0 Ghz kör jag på, det får duga, orkar inte hålla på när det strular.. Väntar med att klocka tills RD600 kommer Och jag hade även klockat grafikkortet, fungerade fint än så länge

Men e du hundra på att du låster pci o pci-e när du klockar så de inte blir nå vasing me de när du klockar?
[EDIT] skulle tippa att ditt fel e har me att de händer nått me din system disk när du klockar. klla me att inte sata berör när du clockar.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Men e du hundra på att du låster pci o pci-e när du klockar så de inte blir nå vasing me de när du klockar?
[EDIT] skulle tippa att ditt fel e har me att de händer nått me din system disk när du klockar. klla me att inte sata berör när du clockar.

Jag tänkte mer att jag inte ska låsa eller ngt, testa allt liksom men det funkar ju nu.. Jag har låst pci och pci-e, kan man låsa sata?
Spelar kanske inte så stor roll, nöjer mig med 3.0ghz och klockat grafikkort bara det funkar. Kommer antagligen fungera bättre med RD600 också. Sen Funkar ju inte antec och asus så bra ihop, tar 13 sek från att jag trycker på knappen till datorn startar och hoppas det är moderkortet som gör det.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ok så du kör me asus du me...fast jag kör me sockel 939.
Jag kör me ett zalman agg på 460w me sli klar:D
Japp jag har hört att asus har probs me visa nätagg modeler

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Ok så du kör me asus du me...fast jag kör me sockel 939.
Jag kör me ett zalman agg på 460w me sli klar:D
Japp jag har hört att asus har probs me visa nätagg modeler

ja synd man inte tänkte på att asus moderkort och antec nätagg inte passade så bra ihop innan man köpte Men det gör inget mamma tar moderkortet (köper)

Men det där med att låsa sata.... ;D

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Samma problem finns på Gainwards 7800GS+ 512Mb DDR3 kort, tydligen. Inte helt konstigt kanske eftersom det är ett nedklockat GT kort, med AGP konvertor chip.

Lite retligt, jag förväntade mig att det skulle vara löst vid det här laget, men tydligen inte.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag har nu installerat mitt nya nätagg (Cooltek CT 600) Och det gör inte min dator stabilare för fem öre...... Ska man behöva sälja grafikkortet och köpa ett X1900XT istället?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]