Permalänk
Medlem

Fräsa med dremel. Vilka tillbehör?

Hej och halloj! Jag har inhandlat en dremel(kopia). Jag har inte invigt den än men jag tänkte att jag skulle få reda på lite mer om verktygen. Så jag undrar vad för verktyg jag ska använda till att fräsa i trä och andra material.

Jag ska nämligen bygga en liten låda i trä och tänkte därför att ni kunde tipsa om frässtift ( ? ) som man kan fräsa i trä, aluplåt, plexi osv.

Tack på förhand!

( Köpte en Co/Tech "dremel" från Clas i sjön. )

EDIT: Är inte riktigt bekant med verktyget (än) och undrar om det kanske följer med några från början till denna jag har köpt, den gamla modellen har utgått men jag har den nya:
"Dremelkopian"

EDIT2: De inringade följde med, är dessa till att fräsa med?

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Det där är mer graverings tillbehör..
Ett fräsbord skulle va ngt annars..

Jag fick med en sats med lite olika frästillbehör med min Dremel, bland annat

Super bra när man ska fräsa raka eller frihands linjer..
Fick också med en sats som funkar som en passare som man ritar cirklar med..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Proffsmoddare

Dremels egna fräsbord är grymt bra ocxh smidigt.

Som Jaxen sa det du visar på bilden är gravyrstift och har ingenting med fräsning att göra. Det du ska ha är stift av denna typen
http://www.dremeleurope.com/dremelocs-se/Category.jsp;jsessio...

Eller någon av dessa

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tackar tackar, men... jag tog eget insiativ innan affären stängde och åkte iväg och köpte en spiralskärbit. Det ser ut som en borr typ. Men nu hittade jag Fräsgrejer
på Clas i sjön. Det ska nog inhandlas, och så ska jag nog som ni säger köpa ett fräsbord, men passar den dremelkopian CO/TECH? Tack så mycket! Hej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Offt, Wolverine, är det Dremeln med LCD du har?
Bara lite nyfiken

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Offt, Wolverine, är det Dremeln med LCD du har?
Bara lite nyfiken

Jepp det är en Dremel 400 Digital, billig som fan var den med (se sign)

Denna
http://www.dremeleurope.com/dremelocs-se/Product.jsp;jsession...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Frågan återstår: Fungerar fräsbordet till dremelkopian från Clas Ohlsons egna CO/Tech.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jepp det är en Dremel 400 Digital, billig som fan var den med (se sign)

Denna
http://www.dremeleurope.com/dremelocs-se/Product.jsp;jsession...

Tyckte jag kände igen den
Fick hela paketet för nån vecka sen

Grymt mycket bättre kvalite än något annat multiverktyg..

Ontopic ang. fräsbordet och de så kan jag tyvär inte svara på det..
Men FERMen som jag hade innan min Dremel va nästintill identisk med Dremeln,
så om CO/TECHen är liknande så skulle den mycket väl kunna passa..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ontopic ang. fräsbordet och de så kan jag tyvär inte svara på det..
Men FERMen som jag hade innan min Dremel va nästintill identisk med Dremeln,
så om CO/TECHen är liknande så skulle den mycket väl kunna passa..

Okej, men den ser väldigt lik ut så den borde passa.

Offt. Wolverine, du sa att det var billig. Hur billig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Billig :S
Fan jag visste inte att den va så dyr (fick den på min födelsedag)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

wolvie tycker att den är billigt men det är väl det mesta man blir sponsrad med?

Permalänk
Medlem

Eller kanske om man har ett jobb

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller kanske om man har ett jobb

Han är sponsrad av Dremel, han sa att du skulle kolla sign

Permalänk

mina erfarenheter från din dremel kopia Co/Tech var att den är svag o slits fort, tror det blir tungt för den att fräsa, i plåt, trä m.m.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulten90
Han är sponsrad av Dremel, han sa att du skulle kolla sign

Jo jag vet, men om man har ett jobb med en fast inkomst så kanske man har lite pengar över efter man betalat av alla månliga kostnader och har råd att köpa en..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte så stor inkomst så billigt är bra. ( Väldigt bra! ) Och gratis är inte bara gott, utan... ( finns inte ett ord på något språk som beskriver hur gott gratis är. )

Nae, lite överdrivet, men som sagt så har jag inte så stor plånbok och eftersom ett grafikkort har tänkts att inhandlas också så får jag försöka göra så att jag står på samma siffra hela tiden. ( Ex. Har 500kr, köper ett fräsbord som kostar 479kr på Clas Ohlson. Då blir det allstå 500-479=21kr. Sen kanske jag jobbar ihop 500kr lite snabbt så jag har 521kr. )

Nu menar jag inte att jag har 500kr, och nu när skolan börjar igen så får man leva på månadspeng. ^^ ( Månadspeng, hihi. ) Ni förstår, än sålänge fungerar min dremelkopia bra, har graverat lite på en plexibit. ( Skrev H20 bara för att det var kort, lätt, både raka och runda konturer och framför allt är det ju vatten, vatten är nyttigt. Drick vatten istället för Cola. Okej, Cola är got. Men vatten är nyttigt. ( =/ ) Skit samma, drick cola.

För att kanske få en vidare diskussion på tråden kanske vi kan börja snacka vilket favorittillbehör vi har till våran kära dremel, vad vi använder verktyget till. Vilket material man mäst använder verktyget till osv. Eller så bara skiter ni i det och trycker på bakåt-pilen. Eller så gör ni vad ni vill helt enkelt. Hej hej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe du va mig en lustig filur busorjan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur menar du? ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Hur menar du? ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Själv har jag inte så stor inkomst så billigt är bra. ( Väldigt bra! ) Och gratis är inte bara gott, utan... ( finns inte ett ord på något språk som beskriver hur gott gratis är. )

Nu menar jag inte att jag har 500kr, och nu när skolan börjar igen så får man leva på månadspeng. ^^ ( Månadspeng, hihi. ) Ni förstår, än sålänge fungerar min dremelkopia bra, har graverat lite på en plexibit. ( Skrev H20 bara för att det var kort, lätt, både raka och runda konturer och framför allt är det ju vatten, vatten är nyttigt. Drick vatten istället för Cola. Okej, Cola är got. Men vatten är nyttigt. ( =/ ) Skit samma, drick cola.

För att kanske få en vidare diskussion på tråden kanske vi kan börja snacka vilket favorittillbehör vi har till våran kära dremel, vad vi använder verktyget till. Vilket material man mäst använder verktyget till osv. Eller så bara skiter ni i det och trycker på bakåt-pilen. Eller så gör ni vad ni vill helt enkelt. Hej hej.

Visa signatur