Permalänk
Medlem

DiNovo BT problem...

Jo jag har ett DiNovo Laser paket som körs via Bluetooth och jag börjar tröttna rätt rejält på räckvidden vad det gäller musen. Sitter jag som nu i soffan så är jag tvungen att vrida musen en aning mot mottagaren som står precis till höger om soffan MAX 2 meter bort med fri sikt. Ska det verkligen vara så dålig räckvidd ?

Det märkliga är att räckvidden är det väl egentligen itne heller något fel på eftersom musen funkar ifrån sängen också som står på andra sidan soffan (ja en trång 1:a på 26kvm) OM den har helt fri sikt till mottagaren.

Mottagaren står nu utdragen på skrivbordet och är ungefär i huvudhöjd där jag sitter nu.

Problemet som uppstår är att musen börjar lagga nått fruktansvärt. Tangentbord och mediapaden har det aldrig varit några problem med.....

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i5 12600kf | Asus B760 | Corsair DDR4 32GB | Kingston 1TB NVME | Asus GeForce 3050 RTX| Hyper X Cloud II | Cherry MX 3.0S RGB | 27" Samsung PLS LCD | AOC 32" 4K

Permalänk

Jag köppte ett likadant paket igår och testade nu, fungerade fint för mig på c:a fyra meters avstånd.

Skicka ett mail till logitech bara, de har riktigt bra service.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |