Permalänk
Medlem

Jag undrar verkligen om ni ansvariga tycker att det var ett bra beslut att stänga Övrigt sektionen såhär i efterhand, eller om ni kanske funderar på om det var ett för hastigt beslut. Själv tappade jag lusten att besöka sweclockers helt efter det, Öä var precis som att besöka aftonbladet. massor med nya roliga och spännande trådar att läsa!
varit medlem sedan 2003, ogillar starkt när Övrigt togs bort.
Återskapa det! jebemti

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt klart att öä ska komma tillbaka, jag saknar öä väldigt mycket.
Skulle ni inte kunna ta tillbaka öä fast med hårdare regler och sätta in ett par moderatorer till som sköter öä delen så att det inte spårar ur.

Permalänk
Medlem

Även jag saknar ÖD/ÖÄ, men mot slutet blev det för mycket. Förstår att ÖÄ togs bort men ser gärna att det kommer tillbaka i ny tappning.

Men svårt är det, att hitta en fungerande idé som håller hela vägen.
Säg att endast gamla medlemmar har tillträde till ÖÄ och nyregistrerade användare får vänta 1 år. Väl i forumet måste ämnena vara inom en rimlig nivå. Vet man inte vad det innebär har man heller inget där att göra. Då väntar en avstängning och 1 års tid att mogna till sig innan man får tillträde till ÖÄ igen. Bara den vetskapen borde få folk att skärpa sig. Och återigen, sådana personer som inte skärper sig är precis sådana personer som vi ej vill ha på forumet. Avstängning direkt, nyregistrering ger ej tillträde.

Det skulle helt klart innebära mera jobb för moderatorerna och jag förstår om det känns jobbigt att ta tag i.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk

Jag gillade öd/öä. Visst det var anarki men det var liksom det som var charmen. Jag tyckte det var fel att ta bort öd och jag minns tom att jag mailade edin om det. Men visst jag inser att avdelningen måste ha varit ett helvete att moderare.

Permalänk
Medlem

Även jag saknar övriga ämnen, förstår att det togs bort med alla skumma trådar som t.ex fleshligt rescensioner och allt möjligt baj.

Men jag tycker att vi medlemmar är mogna för en ny chans, och nu är det ju Jul också!

God Jul önskar en glad Sweclockare ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
vill vi verkligen ha tillbaka ÖÄ??

http://217.209.4.40/pics/swecbilder/swec1.gif

Eller?

Permalänk

ÖÄ skulle kunna komma tillbaka som en slags belöning för dom som varit medlemmar i säg, två år eller mer och skött sina kort riktigt. andra som inte har ett green card in på ÖÄ kommer helt enkelt inte ens i det. Varför inte?

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Jag saknar ÖÄ jättemycket och om ni hade återskapat det hade det varit toppen. Jag menar.. SweC var det enda stället för oss normala svenska killar att snacka skit. För oss som var för mogna för lunar, för säkra på oss själva för helgon och för normala för exet. Jag kände en connection med alla andra där på ÖÄ. Det kändes som vi var alla likadana på ett sätt. Visst det ploppade upp några dumma trådar då och då, men det kan modereras.

Man hade kunnat göra som så att för att ens kunna se eller skriva nåt i ÖÄ så måste man ha varit medlem i minst 6 månader.

Man hade kunnat hålla ÖÄ semi-"hemligt" genom att inte ha det synligt för icke-medlemmar.

Man hade kunnat sätta stränga regler. IP-ban osv. Många av oss har mognat, och om vi håller det lågt kommer det inte ploppa upp en massa fjortisar eller omogna människor.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag saknar den akademiska delen av ÖÄ, men de andra delarna gav jag inte så mycket för. Mest på grund av brist på intresse av bilar (och vad det nu mer fanns).

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Jag håller med mafix, det var verkligen synd att delen där man kunde fråga om skolrelaterade frågor t ex försvann, med tanke på att många här på swec förmodligen pluggar så vore det väl inte så hemskt att medlemmarna skulle ha möjlighet att fråga om hjälp när de kört fast med ett matteproblem? Visst kan man till viss del fråga om mattehjälp idag, men endast om det har att göra t ex med datorrelaterat. (?)

Varför kan inte jag när jag behöver hjälp med ett sånt problem få fråga det här på swec tillsammans med andra datorrelaterade frågor? Utan istället måste jag hitta andra forum som är inriktade på just skola/matte/whatever.

Till viss del förstår jag varför ÖÄ-delen försvann, men många av dess underforum innehöll ju faktiskt inte speciellt mycket spam och skit väl? Ett alternativ kan väl vara att ni öppnar upp ÖÄ/ÖD igen på prov under en viss tid. Som många här sagt innan så tycker jag också att ÖD gav mycket till Sweclockers, det var ju ett sätt för medlemmarna att "lära känna varandra" eller hur jag nu ska uttrycka det.

Finns en hel del trådar från den "gamla goa tiden" som jag aldrig kommer glömma, däribland den som sweman2k redan nämnt; "Deckargåtan"

/ Fredrik

Permalänk
Medlem

Ja det vore intressant med en avdelning för politik/vetenskap i varje fall. "Akademiska ämnen" tror jag den hette förut.

Frågan är ju varför ÖÄ stängdes från första början. Man har ju sina teorier... Och sen köper jag inte för en sekund att antalet besökare inte minskat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Ni som saknar ÖÄ kan testa flashback istället. Registrerade mig där själv när ÖÄ försvann.
Otroligt mycket högre nivå där kan jag säga, troligtvis pågrund av 18-års gränsen.

www.flashback.info

Jo Flashback är ett bra forum.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att flashback är ett bra forum, men ärligt talat vill man ibland snacka med lite mer socialt välanpassade personer (allt är relativt, även datanördar som överklockar sina datorer kan vara relativt normala).

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Jag håller med om att flashback är ett bra forum, men ärligt talat vill man ibland snacka med lite mer socialt välanpassade personer (allt är relativt, även datanördar som överklockar sina datorer kan vara relativt normala).

Det kommer, vi skall byta forumlösning först och är fortfarande lite efter i vårt kodande av sajten.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Det kommer, vi skall byta forumlösning först och är fortfarande lite efter i vårt kodande av sajten.

Va, kommer ÖÄ tillbaka?!?!?!??!?!?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Det kommer, vi skall byta forumlösning först och är fortfarande lite efter i vårt kodande av sajten.

Om du var en tjej skulle jag kunna grovhångla dig just nu!

Tillbaka till forna glans dagar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Det kommer, vi skall byta forumlösning först och är fortfarande lite efter i vårt kodande av sajten.

Det var bästa nyheten på länge här !
Det tackar vi för Edin

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jeehoo, har säker sagts tidigare, men när händer detta?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Det kommer, vi skall byta forumlösning först och är fortfarande lite efter i vårt kodande av sajten.

Du är bäst. Bäst i hela världen!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Ni som saknar ÖÄ kan testa flashback istället. Registrerade mig där själv när ÖÄ försvann.
Otroligt mycket högre nivå där kan jag säga, troligtvis pågrund av 18-års gränsen.

www.flashback.info

Finns mycket sjukt folk som är på flashback. men man brukar ha ganska kul att läsa där..

Tack edin, om det börjar misskötas så sätt någon spärr att man måste ha varit reggad i minst 1 år. Och är man varnad så kommer man inte in.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Jag saknar oxå ÖÄ. Vad kul att det kanske ska komma tillbaka :). Jag hoppas att det blir lika bra som förut. Jag tycker ÖÄ var jättebra och kan inte förstå varför det lades ner. OK, liiite kanske jag kan förstå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
...Och är man varnad så kommer man inte in.

Det verkar väl lite väl drastiskt ;). Nä, men ärligt, varningssystemet funkar sämre nu än vad det gjorde under ÖÄ:s tid. Kanske för att de hade fler "fall" och en större vardagserfarenhet då. Jag har iaf blivit kallad diverse fula saker och anmält klart stötande inlägg utan att någon fått en varning. Jaja.. lite OT (sorry).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Och är man varnad så kommer man inte in.

Hm ... *känner mig mobbad nu* LoL

Nja, de riktiga nötterna går inte att stoppa så enkelt....titta tex i hårdvaruforumet..Finns ett par st där som SVÄMMAR över forumet med kommentarer och frågor...för att oftast mycket snart bli varnade/bannade och komma tbx med ett nytt nick...man känner igen stilen på ett par st mycket enkelt..

Flexibelt IP nr och ny mailadress är väl bara vad som behövs...och det finns andra metoder oxå.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hm ... *känner mig mobbad nu* LoL

Nja, de riktiga nötterna går inte att stoppa så enkelt....titta tex i hårdvaruforumet..Finns ett par st där som SVÄMMAR över forumet med kommentarer och frågor...för att oftast mycket snart bli varnade/bannade och komma tbx med ett nytt nick...man känner igen stilen på ett par st mycket enkelt..

Flexibelt IP nr och ny mailadress är väl bara vad som behövs...och det finns andra metoder oxå.

..där av tidsgränsen för att komma åt ÖÄ. Ska bli spännande om ÖÄ nu kommer tillbaka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
..där av tidsgränsen för att komma åt ÖÄ. Ska bli spännande om ÖÄ nu kommer tillbaka.

Mnjo...tidsgräns hade ju stoppat dessa personer men mitt svar gällde ang att man inte skulle få skriva om man som jag var varnad, och det stoppar ju inte dom som bara skapar nytt nick..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag menade om man hade en nuvarande varning.. Om man fick en varning 2003 kan den kvitta

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Jag menade om man hade en nuvarande varning.. Om man fick en varning 2003 kan den kvitta

Vad är en nuvarande varning? Fick man en 2003 så har man väl den än.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se vad för slags lösning ni hittar på för det nya ÖÄ. Det är riktigt positivt att ni kan ta en diskussion med medlemmarna och med den nya webbplatsen så blir swec bara bättre och bättre! Bra jobbat och som belöning så får ni även en mumsig kaka!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att en tidsgräns låter bra. Dock tycker jag 1-2 år är att ta i. Sätt snarare 3-6 månader

Och ang. varningar så tycker jag inte det ska styra om man får skriva där eller inte.

Ni kanske kan ha fler moderatorer just på ÖÄ, som inte får moderera någon annan stanns?

Permalänk
Medlem

Jag fick två onödiga varningar, betyder det att jag ej kommer in på ÖA?

Permalänk

Jag vill minnas att sweclockers hade problem med load och bandbredd vid tiden då ÖÄ försvann och att detta spelade en stor roll i beslutet. Hur som helst höll alltid underforumen till ÖÄ mycket högre klass än själva ÖÄ.
Även om det är långt borta så tycker jag att det låter på Edin som om forumet är på väg tilbaka, och det applåderar vi! \o,

edit: Vi hoppas också på att det gamla forumet går att återställa i sitt forna skick så att vi kan njuta av alla gamla klassiker!