pagefilen fragmenterad?

Permalänk
Medlem

pagefilen fragmenterad?

hej!

diskeeper säger att pagefilen är fragmenterad i 333st bitar och att jag ska köra en boot time defragmentation,
men när jag kör det så säger det att det inte finns nog med plats för att göra det, eller något i stil med det.
ändå har jag en 10gb partition till windows där växlings filen finns men det är ändå 4gb ledigt på den alltså 40%

vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

låter som en konstig bugg i programmet.. prova (i 30 dagar) O&O Defrag.. den pallar med "Defrag on Boot"

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

testade med O&O defrag nu och det var samma sak läste nu noggrannare och det stog att det inte finns nog med utrymme intill filen.

hur gör jag så det blir mer utrymme runt den?

eller kan jag på nått sätt ta bort den så att det får skapa en ny som inte är fragmenterad?

Permalänk
Medlem

Inaktivera eller minska utrymme till sistemåterställning.. För övrigt funkar diskkeeper utmärkt och kan defragmenterar pagefilen.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Jag brukar stänga av pagefilen helt och sedan dra en defragmentering och sedan slå igång den igen då brukar den vara fin då.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD