Ljudet blev plötsligt väldigt lågt..

Permalänk
Medlem

Ljudet blev plötsligt väldigt lågt..

Hejsan,

Idag så kopplade jag min dators ljud till tv'n med en liten sladd som gick från ljuduttaget till tv'ns såna där runda kablar.. Iallafall, när jag kopplade över allt så blev ljudet väldigt lågt och när jag satte i mitt headset igen så var det fortfarande lågt. Har jag skadat ljudkortet eller kontakterna eller? För alla inställningar är de samma..

Permalänk

öö? renkortslutning det där

du säger att du kopplade de till tv'n ljudutgång sen heter det RCA kontakter hona eller hane .. ja du ser skillnaden ...

dock kör jag med samma sortskabel fast till min sterio och det har funkat nu över 2 år iaf ...

eller du kanske menade att de var ingångarna i tv'n??

har du rebootat ? oftast när man gör något fel i M$ så brukar ljudet sänkas med några dB brukar hände så om helskärmsapplikationer går åt pipan brukar räcka med reboot ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
öö? renkortslutning det där

du säger att du kopplade de till tv'n ljudutgång sen heter det RCA kontakter hona eller hane .. ja du ser skillnaden ...

dock kör jag med samma sortskabel fast till min sterio och det har funkat nu över 2 år iaf ...

eller du kanske menade att de var ingångarna i tv'n??

har du rebootat ? oftast när man gör något fel i M$ så brukar ljudet sänkas med några dB brukar hände så om helskärmsapplikationer går åt pipan brukar räcka med reboot ..

Jag har rebootat o grejer.. Sen kopplade jag i chassits ljudkontakter i moderkortet och dom är lika låga.. Vafan kan det vara?

Permalänk
Medlem

Har precis likadant problem med min bärbara, väldigt lågt ljud kommer från datorns högtalare och när man kopplar att man får ljudet till tv:en så händer det samma där att ljudet är väldigt lågt..

Går det fixa på något sätt?

edit: Ljudingången lyser rött, ingen aning om det gjorde de tidigare..

Visa signatur

Forza AFF!