Bra butik i Malmö att köpa dator i?

Permalänk
Medlem

Bra butik i Malmö att köpa dator i?

Hej
Jag letar efter en bra butik i Malmö att köpa dator i som även kan ge råd och bra service?

Tidigare hade jag en dator som jag köpt på JME och det fungerade strålande bra. Jag gick till samma person varje gång i butiken och fick goda råd. När jag uppdaterade hårdvaran och det strulade så tog han tag i det personligen. Men nu på senare tid har JME blivit så stora och tappat all känsla för service. Rekordet tyckte jag det var när de låste dörren till butiken 15 minuter före stängningsdags för att slippa jobba över med sista-minuten-kunder. Jag som stod där inne drabbades inte men jag tyckte synd om dem som ryckte i dörren och förvirrat tittade på klockan... De är regelstyrda och byråkratiska. Butikspersonalen skyller på supporten och tvärt om när det blir missförstånd. Nu känns det som att köpa dator på Elgiganten eller OnOff.

Finns det någon lagom stor datorbyggare i Malmö? Stor nog att ha resurser och liten nog att ha bra service. Lite som JME var för några år sedan. Jag är tacksam för alla tips för jag måste snarast ersätta min havererade stationära dator.

G.

Permalänk
Medlem

Antingen bygger du den själv, eller beställer via nätet med montering..
Eller så får du väl hitta nån liten datorbutik som gör jobbet åt dig, men det kostar ju också. Internetkaféer med inriktning på spel brukar väl också sälja datorer?

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk

Komplett har en hämtbutik i Malmö.

Permalänk
Medlem

mindre butiker har ofta ganska bra och kunnig personal. De ligger väl i regel lite högre i priser är vad de stora kedjorna gör. MEN man brukar då få bättre och mer personlig service. detta varierar klart. Och jag bor inte i malmö så jag kan inte rekomendera nån bra butik.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Styggapojken och net2world.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Nja, kanske inte....

http://www.styggapojken.com/

Konkurs 29:e dec.