Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Nån som kör guardian och har tips på vilka virtue traits ni kör med som bas?

Har skummat lite på andra forum och detta kan vara en bra bas?

• Valor

• Zeal

• Determination

• Discipline

• Innocence

Som man kanske får växla nån beroende på om man ska köra vissa instanser.

Class traits info kan oxå vara intressant o höra förslag på..

Allt beror på din spelstil, ideal-build funkar inte för alla, du måste hitta din egen balans.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Även jag har börjat med LOTRO, och måste säga det är ett mycket rogivande spel! Känns mycket mognare än WoW, Warhammer, Conan och det känns också mycket lugnare, ingen press på att vara bäst hela tiden som jag upplevde i WoW tillexempel.

Jag startade som Lore-master på Snowbourn för det verkade finnas många spelare där, hade gärna lirat med lite svenskar! Finns det något svenskt kinship där?

Jag spelar på trial(14 dagars) och undrar hur jag ska göra för att aktivera kontot så det blir full version:)

Heter Erath och är level 26 atm! Så om någon har lust och questa/hjälpa så hör gärna av er!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Allt beror på din spelstil, ideal-build funkar inte för alla, du måste hitta din egen balans.

Vad kör du på din guardian då och varför?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Vi är ett litet gäng killar och tjejer som spelat online games tillsammans i 4-5 år och numera lagt ner både World of Warcraft och Warhammer Online till förmån för LotRO, och precis startat upp ett eget kinship.

Namn: The Forodwaith
Server: Evernight
Website: http://forodwaith.guildlaunch.com

Vi söker mogna, trevliga personer med en lite mer laidback inställning till spelande. Är ni nyfikna på mer information om oss, finner ni det på vår hemsida.

Välkomna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad kör du på din guardian då och varför?

Inte lirat guardian sen i december, men might, morale, vitality, agility och - melee damage income procent ranged också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte lirat guardian sen i december, men might, morale, vitality, agility och - melee damage income procent ranged också.

Om man ska tolka det där rätt så lär det bli:

might = Discipline
morale = Valour
vitality = Loyalty
agility = Determination

och växla mellan dessa två?

- melee damage income procent = Innocence
- ranged damage income procent = Compassion

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man ska tolka det där rätt så lär det bli:

might = Discipline
morale = Valour
vitality = Loyalty
agility = Determination

och växla mellan dessa två?

- melee damage income procent = Innocence
- ranged damage income procent = Compassion

Ett trait har mer än en sak, och migations för shadow, wound osv. gäller också, handlar helt enkelt om vad du föredrar att ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Joo, men antar att du menade vad dom i huvudsak gör.. vore mycket enklare om du skrev vilka 5 virtue traits du har slottad så slipper man gissa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är LOTRO fortfarande vid liv? Är det många som spelar idag? Jag fick känslan av att många testade och slutade. Jag själv testade det vid release men fick sluta efter ett tag pga datorproblem.

Eftersom man inte har något särskilt att spela för tillfället så kanske man skulle testa spelet igen, om det nu finns många spelare. Jag hatar MMO:n utan mycket folk. Att springa ensam utan att stöta på någon på 30 minuter är inte roligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
Är LOTRO fortfarande vid liv? Är det många som spelar idag? Jag fick känslan av att många testade och slutade. Jag själv testade det vid release men fick sluta efter ett tag pga datorproblem.

Eftersom man inte har något särskilt att spela för tillfället så kanske man skulle testa spelet igen, om det nu finns många spelare. Jag hatar MMO:n utan mycket folk. Att springa ensam utan att stöta på någon på 30 minuter är inte roligt.

Tycker faktiskt att det finns rätt gott om folk! Lirar på eldar lvl 21, kan inte uttala om resten av lvlarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora

Det är mer folk nu än någonsin

Visa signatur

Permalänk

Precis som Klosterkatten konstaterar, så har LotRO tillskillnad från övriga MMO som släppts sista två åren (AoC och War mfl), en positiv tillväxt av spelare och har idag en stabil och bra community.

Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Säger som alla andra. det är mycket folk som spelar Lotro nu för tiden innan jag spelade. Men Själv så fastnade inte detta spel för mej doc drf pvp systemet var FOK :/ så pvp system var lite annorlunda och det gillade jag inte :=) så , warhammer är ett bättre val för mig då pvp är Huvudatraktionen för mej samt lite pve då

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Jag spelar för tillfället på ett 14 days-trial account och undrar hur jag ska göra för att uppgradera det till ett riktigt?

Ska jag köpa shadows of angmar eller mines of moria, eller räcker det med ett prepaid card?

MVH Simon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simonsvensson
Jag spelar för tillfället på ett 14 days-trial account och undrar hur jag ska göra för att uppgradera det till ett riktigt?

Ska jag köpa shadows of angmar eller mines of moria, eller räcker det med ett prepaid card?

MVH Simon

Finns flera val, du kan antingen köpa det i butik, eller i codemasters online-store, webhallen har det riktigt snorbilligt, du kan köpa Shadows of angmar, spela till 50 sen köpa moria om du vill fortsätta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är mer folk nu än någonsin

Kanske lite offtopic, men du spelade möjligtvis inte priest på Neptulon, WoW? Tjo i sådana fall.

Permalänk

Hej!

Jag köpte LotRO ungefär när det kom ut. Då gjorde jag ett account men spelade bara 7 dagars trial och nu vet jag inte vad jag ska göra för att börja köra igen. När jag logga in på codemasters.com/cog då står det såhär "One or more of your subscriptions requires a full product activation key to replace a trial key. Please enter this new key to continue playing."

Vad finns min full product activation key?? Det är inte European activation code, för den funka inte. Eller är det bara och köpa ett gamecard?

ps. Vad köper jag gamecard?

Permalänk
Medlem

Spelar på snowbourn lv 16 Ministrial hobbit Slabbe var namnet:)

Permalänk
Medlem

joonky123: om du köpte spelet i butik så finns cd-keyn i fodralet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joonky123
Hej!

Jag köpte LotRO ungefär när det kom ut. Då gjorde jag ett account men spelade bara 7 dagars trial och nu vet jag inte vad jag ska göra för att börja köra igen. När jag logga in på codemasters.com/cog då står det såhär "One or more of your subscriptions requires a full product activation key to replace a trial key. Please enter this new key to continue playing."

Vad finns min full product activation key?? Det är inte European activation code, för den funka inte. Eller är det bara och köpa ett gamecard?

ps. Vad köper jag gamecard? [/B]

Låter som att du har US versionen installerad, du måste ha EU versionen. Här är länk www.lotro-europe.com

Permalänk
Medlem

Jag har precis dragit igång trialversionen av spelet på 10 dagar, men jag har lite svårt att komma igång. Har ni några generella nybörjartips? Någon bra ras och klass att börja med? Borde jag spela på någon speciell server. När jag tidigare spelade WoW och WAR så gillade jag i stort sett alla klasser. Det var kul att både hela och göra skada, så ös på med era förslag bara.

Permalänk
Medlem

Klass:
Vill du köra en klass som är relativt enkel.. så har du t.ex. Hunter, vill du ha en mer avancerad (läs mer skills) så kör LoreMaster (båda dom två är lätta att köra solo),
Minstrels ska du köra om du vill köra healer, men det kan vara lite tungt o köra dom solo, men som MNS har du möjligheten att gå över i "Warspeech" mode (då får du bara 50% healing) för att få mera DPS skills.

Sen har du ju dom två nya klasserna Warden och Runekeeper (har bara provat den senare), Warden ska väl vara nån kombination av Hunter/Tank tror jag.. och Runekeeper Healer/DPS..

men som RK har du negativa skills (dps) och positiva skills (healing), ju fler negativa du kör, desto fler dps skills får du tillgång till, men då tappar du tillgången till dom positiva istället (och motsatt om du kör fler positiva = ej tillgång till dom negativa). (Detta är alltså bara undertiden du fightas)

Champion har jag ej kört, men det är en populär dps klass.

Ras:
Ras skulle jag valt en "Race of Men" för att senare få tillgång till skillen "Strength of Morale" en "lifesaver" som återställer 2000-3000 morale (1h CD)

Men t.ex. så väljer många "Elf" som ras för att få lite extra Agility m.m. för t.ex. hunters.

Wiki Info:
De nio klasserna är:
Burglar - Debuffer (ger fienden nackdelar, som förlamningar)
Captain - Buffer (ger medspelare fördelar, som extra moral)
Champion - DPS (Damage per Second) , AoE (Area of Effect) (skadar mycket och flera samtidigt)
Guardian - Tank (kan ta emot extremt mycket skada)
Hunter - Nuker (skadar på långt håll, ger även mer skada än champion, dock ytterst svag i närstrid)
Lore-master - Crowd control (håller fiender utanför striden)
Minstrel - Healer (helar medspelare)
Rune-Keeper - Nuker/healer (kan antingen skada mycket eller hela sina medspelare)
Warden - Tank/DPS (kan ta mycket skada, samtidigt som de kan hela sig själva)

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Lord_of_the_Rings_Online

Server kan jag inte säga så mycket om, själv kör jag på Evernight vilket är blandat med svenskar/engelsmän/holländare och spanjorer... finns säkert nå fler.. (finnar/danskar m.m) men det där är väl majoriteten..
Snowburn tror jag oxå är en populär server för svenskar..
Ta inte någon som är fransk bara står [FR] på dom servrarna i listan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på att köra igång igen efter nått års frånvaro.
Måste man ha Mines of Moria för att kunna testa Rune-Keepern?

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Funderar på att köra igång igen efter nått års frånvaro.
Måste man ha Mines of Moria för att kunna testa Rune-Keepern?

ja

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem
Citat:

Klass:
Vill du köra en klass som är relativt enkel.. så har du t.ex. Hunter, vill du ha en mer avancerad (läs mer skills) så kör LoreMaster (båda dom två är lätta att köra solo),
Minstrels ska du köra om du vill köra healer, men det kan vara lite tungt o köra dom solo, men som MNS har du möjligheten att gå över i "Warspeech" mode (då får du bara 50% healing) för att få mera DPS skills.

tycker inte minstrels e svåra att sola. min mns e min enda char som ja inte dog innan lvl 20 med (undying title). som du skrev, warspeech e riktigt nice. går att specca dps också med traits

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

XTRO: Tack för hjälpen, du redde ut det mesta som jag hade frågetecken omkring. Än så länge finner jag spelet ganska kul, med en hel del speciella sekvenser som jag aldrig har sett minsta försök till i andra MMO'n. Detta trots att min karaktär fortfarande har en relativt låg level. Det ser lovande ut!

Permalänk
Avstängd

Tjena. Har en fråga här.
Just nu lirar jag LOTRO med ett 9800 GTX+ en C2Q överklockad till 3,6ghz och 4gb 1080mhz ram m.m
Jag upplever jättejobbigt microstutter, det är obehagligt som satan när man spelar. Flyter inte på alls trots 100 fps minimum hela tiden. Kör på Very High med textures på lägsta nästa.
Är det någon här som spelar på Ultra High med full AA/AF? Vilket grafikkort har ni?
Väger mellan 4890 och gtx 285.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
Tjena. Har en fråga här.
Just nu lirar jag LOTRO med ett 9800 GTX+ en C2Q överklockad till 3,6ghz och 4gb 1080mhz ram m.m
Jag upplever jättejobbigt microstutter, det är obehagligt som satan när man spelar. Flyter inte på alls trots 100 fps minimum hela tiden. Kör på Very High med textures på lägsta nästa.
Är det någon här som spelar på Ultra High med full AA/AF? Vilket grafikkort har ni?

Jag kör i full HD med allt på Ultra, enda gången det går segt är under raider men då får man ju dra ner på grafiken lite.

Phenom II @ 3,6, 4 gig ram @ 960, 4870 @ 815/1000.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Här finns en torrent med klienten om det går segt från officiella sidan, blir något problem mm.

http://torrents.bohner.nl/torrents.php?search=LotRO+EU&catego...

Inte jag som laddat upp men jag seedar med 100Mbit uppkoppling så det borde gå riktigt fort.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
Tjena. Har en fråga här.

Har också något sorts microstutter i LOTRO, det känns ibland som att gubben hoppas fram och texturerna på marken inte alltid hänger med.

Kör med allt maxxat så mycket jag kan, 1920x1080 och 4x AA. Dator i sign.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!