Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Annars tyckte jag den såg bra ut, förutom det gröna mission winnow som ser helt malplacerat ut.

Så skarp grön tillsammans med rött tenderar att skära sig så kan inte annat än hålla med om det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Så skarp grön tillsammans med rött tenderar att skära sig så kan inte annat än hålla med om det.

Håller med. Den gröna Winnow loggan är verkligen inte vacker.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Gröna Winnow är mest ett PR-trick, då de kommer inte kunna ha den på bilen i de flesta länder. Men kommer vara mycket snack om den innan säsongen börjar.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Cadtekniker:

Ändå trevligt att dom ändrar lite iaf så det händer något, hade förväntat mig exakt samma färschema som förra året så blev ändå glatt överaskad men...
NU VILL MAN JU SE VAD DOM GÅR FÖR !!!

Blir det mercedes sandbagging i helgen.
Är alla ferrarimotorerna långsammast.
Hur bra blev det med mercamotor i Pappayan.

Nu kan man fan knappt hålla sig längre

Jobbiga är ju att vi inte kommer veta något för en efter Q3 i första kvalet.

testerna är ju mer intressanta att se ur perspektivet vem kraschar eller är katastrofalt långsam, svårt att se något positivt ur det när vi aldrig vet vilken bränslemängd de kör med.

Permalänk

Vet inte om någon annan haft bekymmer med att det inte går att spela upp äldre lopp (2018 och äldre) på dator sedan de ändrade sidan? Jag har inte kunnat se dem utan fått upp ett felmeddelande redan innan jag försökt spela upp. Läste idag på Reddit och fick ett tips från en kille som haft samma problem som jag. Han ändrade helt enkelt språket på sidan och då funkade det, testade själv nyss och det fungerade 🤯🤯🤯 Det gick sen att byta tillbaka språket också och det fungerade fortfarande 👍

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Vet ni vart man kan kolla på testerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Vet ni vart man kan kolla på testerna?

F1 TV Pro (eller SKY).

Permalänk
Medlem

Har vi klargjort hur det fungerar med F1 TV + Chromecast från Android? Jag läste lite i tråden men fattade inte vad slutsatsen var.

Jag är intresserad av:

• Chromecasting från Android

• Chromecasting från iPad OS

• Chromecasting från Chromium (på Linux)

• Titta i Chromium (eller Firefox) på Linux

Samtliga fungerar med Viaplay, men jag har Viaplay endast pga F1, så F1 TV lockar.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Har vi klargjort hur det fungerar med F1 TV + Chromecast från Android? Jag läste lite i tråden men fattade inte vad slutsatsen var.

Jag är intresserad av:

• Chromecasting från Android

• Chromecasting från iPad OS

• Chromecasting från Chromium (på Linux)

• Titta i Chromium (eller Firefox) på Linux

Samtliga fungerar med Viaplay, men jag har Viaplay endast pga F1, så F1 TV lockar.

Fungerar inte alls men är "på gång"
Man kan enbart casta från Chrome vad jag förstår

EDIT:

"The upgraded service can already be accessed via the official F1 website and updated apps will arrive soon for Android, Apple iOs and Amazon Fire. F1 TV services for Android TV devices, Apple TV and Amazon Fire TV are also in development."

Permalänk
Medlem

Tippar det kan bli ett jobbigt år för den som är teamkompis med den nya ryssen. Herregud vilken plats han verkar kräva. Honom på regn i en förstakurva startandes längst bak kan ju bara sluta med katastrof.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Fungerar inte alls men är "på gång"
Man kan enbart casta från Chrome vad jag förstår

EDIT:

"The upgraded service can already be accessed via the official F1 website and updated apps will arrive soon for Android, Apple iOs and Amazon Fire. F1 TV services for Android TV devices, Apple TV and Amazon Fire TV are also in development."

Tack för svar. Var hittade du din redigering? Finns det Release Notes el.dyl. man kan följa?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Tippar det kan bli ett jobbigt år för den som är teamkompis med den nya ryssen. Herregud vilken plats han verkar kräva. Honom på regn i en förstakurva startandes längst bak kan ju bara sluta med katastrof.

Har han inte ett rykte om sig att vara tämligen vårdslös i race sedan tidigare dessutom?

Permalänk
Medlem

@glader

Länkade en artikel på förra sidan på denna tråd

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte just att Ferrarin har två röda färger! Bougogne och röd med en hemsk så kallad fade:

Dold text

Fulaste bilen på banan. Det här är på gränsen till brottsligt. Urk!

Permalänk

Som ny i sporten undrar jag hur intressanta är testerna att kolla på? Jag brukar se practice-sessionerna under race-helger och tycker de är rätt spännande. Hur står sig test-sändningarna jämfört med dem?

Händer det intressanta grejer/är bra kommentatorer eller är det mer 10 bilar som kör i cirklar i 8 timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagittarius A:

Som ny i sporten undrar jag hur intressanta är testerna att kolla på? Jag brukar se practice-sessionerna under race-helger och tycker de är rätt spännande. Hur står sig test-sändningarna jämfört med dem?

Händer det intressanta grejer/är bra kommentatorer eller är det mer 10 bilar som kör i cirklar i 8 timmar?

Kommentatorerna i sig kan man bara ha i bakgrunden och lyssna på för dom uppdaterar en om ALLT som hänt off season och inför sessongen.
Men tidigare år så har testerna varit ganska sega, händer inte jättemycket, lång tid utan en enda bil på banan.
Men iår är testerna ihoptryckt till tre dagar så nu blir det nog mer intensivt och mycket bilar på banan (Förhoppningsvis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Kommentatorerna i sig kan man bara ha i bakgrunden och lyssna på för dom uppdaterar en om ALLT som hänt off season och inför sessongen.
Men tidigare år så har testerna varit ganska sega, händer inte jättemycket, lång tid utan en enda bil på banan.
Men iår är testerna ihoptryckt till tre dagar så nu blir det nog mer intensivt och mycket bilar på banan (Förhoppningsvis)

Det bör väl köras mer i år då det är tre rookies som är med. Framförallt Yuki Tsunoda har inte kört så mycket F1 tidigare och lär vara ute mycket på banan för att få öva så mycket som möjligt inför säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Har han inte ett rykte om sig att vara tämligen vårdslös i race sedan tidigare dessutom?

Tänk dig Sainte Dévote i regn på kalla däck och bromsar och honom längst bak. Torpedo.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Det varierar ganska mycket. Dels är det 20 bilar, sedan körs racen ca 30 mil och det landar på allt mellan 80 till 120 minuter ( maxtid) beroende på bana och omständigheter. Vissa race kan vara oerhört händelserika medan andra kan vara ganska händelsefattiga. Race där vädret skiftar mellan regn och uppehåll brukar oftast vara de mest händelserika.

Kommentatorerna på SKY/F1TV är alltid bra och roliga lyssna på. Vet inte vilka som kommenterar på Viasat nu, om det är där du skulle titta, Jan Blomquist har jag alltid tyckt var en katastrof dock om han är kvar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det varierar ganska mycket. Dels är det 20 bilar, sedan körs racen ca 30 mil och det landar på allt mellan 80 till 120 minuter ( maxtid) beroende på bana och omständigheter. Vissa race kan vara oerhört händelserika medan andra kan vara ganska händelsefattiga. Race där vädret skiftar mellan regn och uppehåll brukar oftast vara de mest händelserika.

Kommentatorerna på SKY/F1TV är alltid bra och roliga lyssna på. Vet inte vilka som kommenterar på Viasat nu, om det är där du skulle titta, Jan Blomquist har jag alltid tyckt var en katastrof dock om han är kvar.

Tror dock han pratade om testerna som är nu i helgen. Och då är det bara 10 bilar åt gången och det händer inte mycket.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Tror dock han pratade om testerna som är nu i helgen. Och då är det bara 10 bilar åt gången och det händer inte mycket.

Ah, det är möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kommentatorerna på SKY/F1TV är alltid bra och roliga lyssna på.

Ted är iaf rolig att lyssna på. Väldigt rolig då och då.
I testerna är det Teds summeringar som brukar vara bäst.

Crofty och Brundle och är lite för mycket hamilton-fanboys och tjatar lite väl mycket hela tiden om honom. Samt att de killgissar allt för mycket och favoriserar vissa förare så mycket att de faktiskt inte ens brukar nämna vissa andra förare öht ibland.

Permalänk
Medlem

Går det att betala för att se sky F1 i Sverige? Föredrar att se sky mot officiella F1 sändningar då man får se fler kameror och mer ”off Track”

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

Går det att betala för att se sky F1 i Sverige? Föredrar att se sky mot officiella F1 sändningar då man får se fler kameror och mer ”off Track”

Om inte annat borde man kunna komma åt det via VPN till UK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Ted är iaf rolig att lyssna på. Väldigt rolig då och då.
I testerna är det Teds summeringar som brukar vara bäst.

Crofty och Brundle och är lite för mycket hamilton-fanboys och tjatar lite väl mycket hela tiden om honom. Samt att de killgissar allt för mycket och favoriserar vissa förare så mycket att de faktiskt inte ens brukar nämna vissa andra förare öht ibland.

Är väl rätt naturligt att de pratar mer om de brittiska förarna än andra. De är ändå långt mycket bättre än Eje Elgh och Jan Blomqvist någonsin var, de missade ju saker som hände hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukar vara tråkigare än så.
"Ted Kravitz" sammanfattningar och skvaller är däremot sevärt.

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

Låter ju som något man kan ha igång i bakgrunden och sen få godbitarna på youtube.

Skrivet av Svensktiger:

Brukar vara tråkigare än så.
"Ted Kravitz" sammanfattningar och skvaller är däremot sevärt.

Tack, de ska jag kolla in.

Permalänk

Jag tycker vi är lite för hårda mot just F1. Titta på valfri match av top 6 lagen i PL, där om något har underhållningsvärdet sänks enormt. Jag är United fan och att se Martial eller Rashford försöka finta är besvikelse varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är väl rätt naturligt att de pratar mer om de brittiska förarna än andra. De är ändå långt mycket bättre än Eje Elgh och Jan Blomqvist någonsin var, de missade ju saker som hände hela tiden.

Det är naturligt ja. Men de är faktiskt de officiella kommentatorerna också för f1. Så borde de ha en lite mer neutral part tycker jag. Som de har i tex rallycross.
Tycker inte det är så stor skillnad på crofty/brundle och Eje/Blomqvist.
Däremot har ju sky-sändningarna så mycket mer access till teamen och depåerna att sky-f1 är överlägset i ren content.

Edit: tycker att BBC-sändningarna varit bäst. De med Eddie Jordan och Coulthard

Permalänk
Medlem

Håller inte med om att crofty och brundle är partiska.
Hela förra säsongen fokuserade dom helt på vilka nykomlingar vi skulle få på pallen, och var alltid likgiltiga när Hamilton stod högst upp på pallen.

Som någon annan nämnde här hade man dock velat se skysport f1 sändningar, verkar vara mycket mer minisummeringar och fakta än vad man får på f1tv