Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Exakt! Om man någonsin känner sig värdelös, tänk bara på att Red Bull faktiskt har en designer för sin bil.

Logiken är väl att Red Bull är så pass PR-noga att de vill behålla samma "ikoniska" design år efter år för att alla ska minnas hur den ser ut.

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Replace ASTON MARTIN with HONDA
FÄRDIG !

Skrivet av Kenneth:

Exakt! Om man någonsin känner sig värdelös, tänk bara på att Red Bull faktiskt har en designer för sin bil.

Fast Red Bull har ju kört med Honda sen 2019.
Det stod ju Honda-H på nosen även förra året, de har ändrat ännu mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Fast Red Bull har ju kört med Honda sen 2019.
Det stod ju Honda-H på nosen även förra året, de har ändrat ännu mindre.

Poängen var att det stod Aston Martin på bakvingen förut, nu står det Honda istället.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Sammtidigt undrar jag om man kommer kunna särskilja bilar på banan.
Mercedes har ju bekräftat att bilen kommer vara svart som förra året.
ALPINE verkar som dom tänkt köra svart Med en färglad Alpinelogga på bakpartiet.
Och sen Aston martin Mörkgrön och RB mörkblå

Sant, måste säkert finnas något i regelboken om att bilarna inte får vara för lika rent färgmässigt. Mclaren lär onekligen stå ut i alla fall!

Williams kanske kör ett wild-card med tanke på de nya ägarna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Nu har Red Bull visat upp sin bil... tror jag?

https://pbs.twimg.com/media/Eu6CJrPXMAQ9zuz?format=jpg&name=4096x4096
https://twitter.com/F1/status/1364171208007315458

ser EXAKT likadan ut som tidigare år. så sjukt tråkigt.

Jag skulle gärna ha jobbet som deras livery-designer. Jag är väldigt kvalificerad och kan hantera Ctrl + C och Ctrl + V. Kan ibland även släng in en Ctrl + X men den får man vara försiktig med för då kan en tidigare bil bli helt vit!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Jag skulle gärna ha jobbet som deras livery-designer. Jag är väldigt kvalificerad och kan hantera Ctrl + C och Ctrl + V. Kan ibland även släng in en Ctrl + X men den får man vara försiktig med för då kan en tidigare bil bli helt vit!

Du lärde dig det den hårda vägen när du jobbade för Brawn GP?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Poängen var att det stod Aston Martin på bakvingen förut, nu står det Honda istället.

Jadu. Det missade jag helt, de är så lika att man... inte ser skillnaderna. Finn fem fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

ALPINE verkar som dom tänkt köra svart Med en färglad Alpinelogga på bakpartiet.

Har tyvärr ingen källa på det, men jag vill minnas att jag läst att det inte är den slutgiltiga. Förra året körde Renault helsvart under pre-season också.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Har tyvärr ingen källa på det, men jag vill minnas att jag läst att det inte är den slutgiltiga. Förra året körde Renault helsvart under pre-season också.

Du har helt rätt, var provkörningen av r18 med alpinefärger som fick mig att tro att dom tänkte köra på det.
Men antagligen gör dom något annat.

Men både färgerna Helsvart och Helvitt känns tagna.
Tror ni på Alpineturkos ? (Electric blue)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Men både färgerna Helsvart och Helvitt känns tagna.
Tror ni på Alpineturkos ? (Electric blue)

Antar att det är denna du syftar på med Alpineturkos. Jag tror absolut den kommer vara en huvudfärg.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evil penguin:

Du lärde dig det den hårda vägen när du jobbade för Brawn GP?

Ja, fast då var det hink-verktyget i Paint som strulade. Skulle egentligen bara göra en liten detalj vit men så hade jag inte dragit ihop en linje. Blev en rätt fin bil ändå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon, likt mig har svurit över att det inte finns någon app för android tv så har jag hittat denna som funkar bra
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.github.leon...

Permalänk
Medlem

Ni som gissade på blått i huvudsak hade rätt. Rätt snygg faktiskt

https://www.formula1.com/en/latest/article.alpine-reveal-stri...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Snyggaste bilen so-far. Men sen är jag också svag för blåa färger

Permalänk
Medlem

Håller med, den är riktigt snygg!

Permalänk
Medlem

Jag gillar också Alpines bil, ska bli kul att se den i dagsljus!

Mercedes visade också upp sin bil idag

Permalänk
Skrivet av Hejss:

Om någon, likt mig har svurit över att det inte finns någon app för android tv så har jag hittat denna som funkar bra
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.github.leon...

Funkar inte för mig att se på tex säsongen 2015 som jag tittar på just nu. Har använt appen Web Video Caster för att casta från min iPad till Andorid TV (Sony). Har fungerat utmärkt fram till idag. De har ändrat en massa på F1TV både på webben och i appen. Nu går det inte att titta på loppen via webbläsaren i en platta eller telefon (och därmed inte via ovanstående app heller som kör i webbläsarläge), det kommer bara upp en ruta om att ladda ner F1TV-appen, som inte går att casta från 😡😡😡😡

Det är uppdaterat på F1TV´s faq om att det ska gå att casta från appen senare i år. länk här

stavfel
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Härlig färg! Läcker! Mercan är också väldigt snygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Snyggaste bilen so-far. Men sen är jag också svag för blåa färger

Skrivet av Fulci:

Håller med, den är riktigt snygg!

Skrivet av Zipparn:

Härlig färg! Läcker! Mercan är också väldigt snygg

Ja, lätt den snyggaste bilen hittills. Hoppas den går lika bra som den ser ut. Hehehe

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Not bad faktiskt! Trodde också att den skulle vara blågul bara för att Alonso är tillbaka i teamet.

Idag ska Aston Martin visa upp sin bil också, några som är taggade? Jag gissar på att den är grön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Not bad faktiskt! Trodde också att den skulle vara blågul bara för att Alonso är tillbaka i teamet.

Idag ska Aston Martin visa upp sin bil också, några som är taggade? Jag gissar på att den är grön.

Grön med en stor Aston Martin-logga är min gissning! Säkerligen ganska stora blå BWT-loggor också då de fortfarande är sponsorer

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jeebentoft:

Grön med en stor Aston Martin-logga är min gissning! Säkerligen ganska stora blå BWT-loggor också då de fortfarande är sponsorer

Blåa BWT-loggor? inte rosa då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja... grönt och rosa, det blir nog tjusigt detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

BWT-loggan är ju blå i standardutförande, men ja, rosa lär väl också vara ett alternativ

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jeebentoft:

BWT-loggan är ju blå i standardutförande, men ja, rosa lär väl också vara ett alternativ

Det har du rätt i!

Skrivet av evil penguin:

Ja... grönt och rosa, det blir nog tjusigt detta

Grönt och rosa är nog väldigt knepigt att få ihop bra, undrar verkligen hur dom har gjort där. Bara några timmar kvar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det har du rätt i!

Grönt och rosa är nog väldigt knepigt att få ihop bra, undrar verkligen hur dom har gjort där. Bara några timmar kvar nu

Grönt och vitt, vilken besvikelse /s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Bara jag som känner smaken av munskölj när jag ser denna bil?

Permalänk
Medlem

Aston Martin

Bilder från Racefans.net

Lång video med presentation och snack med förare och annat.

Permalänk
Medlem

Jag gillar aston martins design, tror den kommer se riktigt bra ut på banan. Den hade dock sett ännu bättre ut med dom gulgröna ränder som GT3 bilen har

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hejss:

Jag gillar aston martins design, tror den kommer se riktigt bra ut på banan. Den hade dock sett ännu bättre ut med dom gulgröna ränder som GT3 bilen har
http://cdn.astonmartin.com/sitefinity/news-images/vantage-gt3-(1)news.jpg?sfvrsn=0

Kan tänka mig att det var planen från början innan de skrev på med BWT igen, jag förväntade mig att BWT skulle sponsra HAAS eller möjligtvis Williams i år.

Visa signatur