Permalänk
Avstängd

är bara ferrari som är snabbare än alla andra mclaren har ju bara kopierat ferrari..

Permalänk
Medlem

aah gött att Kimi vann!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

kimi är het just nu

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Synd att man inte kan tyska då

Då kan jag rekomendera dig att titta på ITV, riktigt bra kommentatorer, som vet vad dom pratar om till skilnad från dom svenska.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd

Jo det har varit väldigt tyst från det där halvnya stallet...uh...med svensken i ledningen... Har väl varit med i tre säsonger eller så nu. I övrigt är jag en stor McLaren fan, men kan inte påstå att jag gillar Alonso. Jädra barnrumpa! Jag hade gärna sett Kimi och Hamilton i samma stall.

Permalänk
Medlem

Någon annan här som lyssnar på FormulaPod, förresten?

Senaste avsnittet: http://www.formulapod.com/audio/PodF1-2007-07-10_R-BritishGPR...

Jag tycker det kan vara lite kul att lyssna på vägen till jobbet eller så.

En sak som poängterades där iaf, som ju inte vad jag kan minnas kommenterades alls av de svenska kommentatorerna, är att när Massa skulle rullas av startgriden in till depån i senaste racet så såg det ut som att Ferrari-folk var ute på banan och hjälpte till efter att racet vad det verkar hade börjat definitionsmässigt, vilket ju om så var fallet inte var tillåtet... (Och att någon typ av straff för detta i så fall borde ha utdömts...)

En liten intressant detalj bara...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

vad hände med svensken som förra säsongen provkörde för nåt stall?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Du menar Vierdheim eller va han heter. från lilla hålan Växjö ^^
han platsade väl inte in eller tackade nej har jag för mig. och fortsatte köra cart eller va han körde innan. Har inte hört mycket om honom på sistonne alls. eller jo har sett han i sin silvriga ferrari spider.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
I övrigt är jag en stor McLaren fan, men kan inte påstå att jag gillar Alonso. Jädra barnrumpa! Jag hade gärna sett Kimi och Hamilton i samma stall.

Håller helt och hållet med dig! Alonso må vara en bra förare men jag blir så djävla sur när jag ser honom uppe på pallen. Håller på både Hamilton och Kimi, blir as glad när jag ser dom vinna Skulle vilja se Kimi etta och Hamilton tvåa.

Jag kollar för övrigt också på RTL, kan ingen tyska men när jag sitter här i Turkiet så är det den enda kanalen som sänder F1. Bor inte i Turkiet, är här på semester :).

Permalänk
Medlem

Lewis Hamilton har tydligen råkat ut för en olycka under tidskvalet på Nürburgring. Inget allvarligt tydligen, men gick tydligen rätt fort. Självklart jobbade man så man kunde inte se på kvalet

http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1124091,00.html

Permalänk
Medlem

Hur gick det i resten av tidskvalet för dom övriga? Vem var snabbast?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

1. Kimi Raikkönen (Ferrari)
2. Fernando Alonso (McLaren)
3. Felipe Massa (Ferrari)
4. Nick Heidfeld (BMW Sauber)
5. Robert Kubica (BMW Sauber)
6. Mark Webber (Red Bull)

Permalänk
Medlem

Shit, missade att kolla på et kval o så händer en sån sak... Tur att han inte skadade sig iaf.

Edit: såg kraschen nu, men tycker inte det såg så "våldsamt" ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Shit, missade att kolla på et kval o så händer en sån sak... Tur att han inte skadade sig iaf.

Edit: såg kraschen nu, men tycker inte det såg så "våldsamt" ut?

Vart såg du krashen? Länka ifall det var på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emocore
Vart såg du krashen? Länka ifall det var på nätet.

kass kvalite men hittade ingen annan:

http://www.youtube.com/watch?v=m2E3FQYb_po

edit:
denna är bättre:
http://mediacenter.corriere.it/MediaCenter/action/player?idCa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emocore
Vart såg du krashen? Länka ifall det var på nätet.

Sorry, borde ha länkat från början, men det var den andra länken som postades av kabniel som jag hittade via aftonblaskan.

Permalänk
Medlem

Detta bäddar ju för en tätare poängställning i alla fall.

Lewham kommer ju starta från 10:e rutan om han nu kommer till start (eller finns det risk att reparationerna som krävs tvingar honom att starta sist?), hur som helst så förefaller det ju rimligt att anta att övriga i tätstriden kommer tjäna in en del poäng.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Om han nu kommer till start, vilket, med tanke på Kubica, vore överraskande, så beror det ju på om motorn har tagit skada och måste bytas. Då startar Hamilton sist. Hade visserligen varit roligt att se hur han skulle klara en sådan situation.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Om han nu kommer till start, vilket, med tanke på Kubica, vore överraskande, så beror det ju på om motorn har tagit skada och måste bytas. Då startar Hamilton sist. Hade visserligen varit roligt att se hur han skulle klara en sådan situation.

Med tanke på Kubica? Hamiltons krasch nu i kvalet var ju inte ens jämförbar med Kubicas krasch i Kanada.

Och det verkar som att McLaren tror på start för Hamilton i alla fall...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61013

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Grejen med Hamiltons krasch, som skulle kunna gjort den farlig är ju att det tog stopp så pass snabbt, 150-200 km/h till 0 på en sträcka om typ en meter, det blir rätt hyfsade krafter... Kubicas såg mer våldsam ut men han stannade på en mycket längre sträcka (iofs gick körde han ju snabbare när ha krascha, så det kanske tar ut sig) men jämförbara tycker jag helt klart dom är...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Men ni som set filmen, vad är det han gör med benen? Ser ut som att han pumpar på pedalerna eller nåt efter att det tagit stop.

Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Men ni som set filmen, vad är det han gör med benen? Ser ut som att han pumpar på pedalerna eller nåt efter att det tagit stop.

Nån som vet?

Haha jag tänkte också på det, ser jävligt skumt ut Jag tänkte att han bara... kollade så allt fungerade. Ni vet om man har varit i en krock eller slått sig riktigt illa så har iallafall jag en tendens att liksom se om man skadat sig! Men skulle kunna vara som du säger också att det har något med bilen att göra att han pumpar pedalerna.

Såg nu att mer info finns här: http://uk.eurosport.yahoo.com/22072007/58/hamilton-race.html
Så verkar fortfarande inte säkert om han skall köra eller inte. Problemet är väl som Lassekongo säger att krachen ser inte så våldsam ut men det går ändå ruskigt fort. Enligt eurosport gjorde han ca 260 km/h när hjulet lossnar, han måste ju minst göra 150 km/h när han träffar väggen. Det är en ganska bra inbromsning, 150-0 på kanske 1 m

Permalänk
Medlem

Enligt BBC's hemsida så ska Hamilton vara med idag, och startar från 10e plats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Grejen med Hamiltons krasch, som skulle kunna gjort den farlig är ju att det tog stopp så pass snabbt, 150-200 km/h till 0 på en sträcka om typ en meter, det blir rätt hyfsade krafter... Kubicas såg mer våldsam ut men han stannade på en mycket längre sträcka (iofs gick körde han ju snabbare när ha krascha, så det kanske tar ut sig) men jämförbara tycker jag helt klart dom är...

Hamilton hann ju iaf tappa lite fart när han gled genom "sandlådan" och sen dämpades smällen något av däcken där... Jag säger inte på något sätt att det var ofarligt, men det såg inte ut som en lika brutal smäll.

Kubica åkte ju av, touchade i en betongvägg lite så att bilen lyfte från marken, flög sedan över gräset och smällde i princip rakt in i en annan betongvägg. Bilen stannade dock inte helt där, utan tumlade tvärs över banan och stanade på andra sidan.

Det var definitivt rejäla krafter i Kubicas krasch, jag skulle tro klart värre.

http://www.youtube.com/watch?v=3x4CB2Vanro

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Håller med Pingu (:D)

Permalänk
Medlem

Djävlar vilket lopp! Aldrig sett nåt liknande .. blev tydligen rödflagg nu! Hoppas det går bra för dom den här gången

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

haha fy fan va jag garvade när de fem bilarna körde av banan efer rakan

Permalänk
Medlem

Skapligt kaos i början på loppet, lite roligt med bilen som gled in i traktorn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enligt RTL gled Räikkönen förbi infarten till pit stoppen och det var därför han fortsatte haha

I fuckin´love it!

Permalänk
Medlem

Vad fan var det som hände med Raiko nu då? GAAH!