Permalänk
Medlem

datan fryser sig?!

Nu e jag trött på min dator den fryser sig hela tiden!!! måste starta om datan... den har ingen damm heller i sig... jag vet inte vad de kan bero på kan RAM MINNENA va trasiga eller kan CPU vara trasigt? vi säger att jag har datan på i 10 timmar under dom 10 timmarna måste jag starta om datan minst 5gånger för den fryser sig?! men spelen flyter men om jag e windows till ex på internet och lyssnar på musik (vilken som hälst) då fryser det sig bara... vad kan man göra? (förutom att formatera)? Fryset kom bara plöstligt och jag har genomsökt datan me virus och allt me ad-aware och panda anti vir 2007

Ni kan kolla vad jag har nedan förr orkar inte skriva allt

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Börja med att benämna det en "dator", för det är precis så det heter. "Data" lagras i "datorn". Lär dessutom ut det till alla dina släktingar och vänner och säg till dem att göra detsamma så kanske detta otyg dör ut till slut.

På din beskrivning är det svårt att säga vad som skulle kunna vara fel då det inte är en särskilt detaljerad beskrivning. Vill du ha hjälp får du helt enkelt ta dig tiden att skriva ut allt, att du inte "orkar" lär medföra att ingen "orkar" hjälpa dig heller.
Det lär dock inte vara cpu eller minne då du inte ens hade kunna starta datorn isf. Kan det vara ett klent/tveksamt nätagg?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Re: datan fryser sig?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander-52
Nu e jag trött på min dator den fryser sig hela tiden!!! måste starta om datan... den har ingen damm heller i sig... jag vet inte vad de kan bero på kan RAM MINNENA va trasiga eller kan CPU vara trasigt? vi säger att jag har datan på i 10 timmar under dom 10 timmarna måste jag starta om datan minst 5gånger för den fryser sig?! men spelen flyter men om jag e windows till ex på internet och lyssnar på musik (vilken som hälst) då fryser det sig bara... vad kan man göra? (förutom att formatera)? Fryset kom bara plöstligt och jag har genomsökt datan me virus och allt me ad-aware och panda anti vir 2007

Ni kan kolla vad jag har nedan förr orkar inte skriva allt

Vad har du för nätagg?

Har du överklockat?

Har du gjort en clean install av XP?

Permalänk
Medlem

börja alltid med formatering vid felsökning!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander-52
Nu e jag trött på min dator den fryser sig hela tiden!!! måste starta om datan... den har ingen damm heller i sig... jag vet inte vad de kan bero på kan RAM MINNENA va trasiga eller kan CPU vara trasigt? vi säger att jag har datan på i 10 timmar under dom 10 timmarna måste jag starta om datan minst 5gånger för den fryser sig?! men spelen flyter men om jag e windows till ex på internet och lyssnar på musik (vilken som hälst) då fryser det sig bara... vad kan man göra? (förutom att formatera)? Fryset kom bara plöstligt och jag har genomsökt datan me virus och allt me ad-aware och panda anti vir 2007

Ni kan kolla vad jag har nedan förr orkar inte skriva allt

Välkommen till klubben

Har samma förbannade problem.

Och jag har ett ct600 så nätagget är inget problem.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*