Problem med blocket.se

Permalänk
Medlem

Problem med blocket.se

Nu är det nå vajsing på farsans data!

När man ska gå in på blocket så kommer förstasidan fram, när den laddat klart då försvinner allt och det blir en vit sida bara..

Enbart på blocket av alla sidor han använder..

Är det någon som har en idé på vad det kan tänkas vara??

Tacksam för svar!

//Landell

Permalänk

Sidan kanske BLOCKeras
Testa en annan webbläsare.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Sidan kanske BLOCKeras
Testa en annan webbläsare.

Grejjen är ju den att jag trodde samma sak, men den kommer ju upp för att sedan försvinna.. Därför tror jag inte den är blockad.. Funkar också på andra datorer i nätverket..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Landell
Grejjen är ju den att jag trodde samma sak, men den kommer ju upp för att sedan försvinna.. Därför tror jag inte den är blockad.. Funkar också på andra datorer i nätverket..

Jag menade inte att sidan blockas, det var ett skämt...blocket, blockeras
Men det låter skumt, men det är ju helt klart fel på datorn, inte nätverket då.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

spyware

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det är nåt skumt med hur blocketsidan är uppbyggd. Jag hade tidigare problemet att jag i Firefox inte kunde se några bilder på blocket.se. I övrigt hade jag inte några problem alls och sidan var inte blockerad. En mailkonversation följde med blockets teknikansvariga men de kunde inte hjälpa mig.

Problemet löstes när jag formaterade om datorn.

Har även läst andra trådar här och på andra ställen om folk som har olika problem med att visa blocket.se.

Permalänk
Medlem

rensa cookies o cache, sök efter adware / spyware, GL!

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidi
Det är nåt skumt med hur blocketsidan är uppbyggd. Jag hade tidigare problemet att jag i Firefox inte kunde se några bilder på blocket.se. I övrigt hade jag inte några problem alls och sidan var inte blockerad. En mailkonversation följde med blockets teknikansvariga men de kunde inte hjälpa mig.

Problemet löstes när jag formaterade om datorn.

Har även läst andra trådar här och på andra ställen om folk som har olika problem med att visa blocket.se.

Det här med att webläsaren inte visar bilder kan bero på ditt antivirus program också.
I Norton så kunde den helt plötsligt slå på block företags-reklam-annonser och då försvann även bilder när man sökte på google som inte var tumbnails eller liknande. Man kunde kolla på bilder i större format med mera. Jag har något liknande i PC-Cillin som jag använder nu och den har också en liknande funktion som tar bort vissa bilder.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Sedär ja.. Många bra svar..

Sidan har funkat innan men inte längre.. Något spökar..
Har kört Ad-aware utan resultat..
Virusprogramet jag använder är Avast Antivirus..

Har kollat runt men inte funnit något i programet som blockar..
Är säker på att problemet försvinner om jag formaterar men det är tyvärr inte aktuellt just nu..

Men om någon skulle råka på o se något på något annat forum som kan hjälpa så får ni gärna klistra in det här.. Jag fortsätter att felsöka för att se om jag finner något..
Tack till er som hjälpt till nu!

//Landell