Skaffa skägg liknande? kliar det?

Permalänk
Medlem

Skaffa skägg liknande? kliar det?

Hallå funtar på att skaffa skägg lr åtminstone grovt stubb lr kanske polisonger lr mustasch.

Kliar det som fn när man "odlar"?

Vill "omvandlas"

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Tycker inte det kliar så värst, men å andra sidan är min skäggväxt ett skämt. Mustasch är för övrigt bland det coolaste man kan ha.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Tycker inte det kliar så värst, men å andra sidan är min skäggväxt ett skämt. Mustasch är för övrigt bland det coolaste man kan ha.

kolla bara på Magnum PI Tom Sellecks porrmustach.:P

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har under våren jobbat på ett skägg, det har tagit tid, men nu syns det iaf... Ni kanske kan ana att min skäggväxt inte e att skryta med. För mej har det aldrig kliat eller liknande. Fast jag rakar mej utan lödder utan att det känns med, så jag kanske inte e en bra refferens=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Nä det kliar inte, kanske bara lite vid halsen ovanför adamsäpplet om man har ett adamsäpple som sticker ut (som jag), men annars är det okej.
Odla det, men inte överdrivet mycket

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Personligen har skäggväxten typ börja komma igång nu. Om några år kommer jag ha värsta skägget!

Och folk, se skäggombudsmannens hemsida.
(skäggo.nu)

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Skägget kliar bara när man kliar i det.

Permalänk
Medlem

Det kliar lite (iaf) för mig efter att man låtit det växa ostört ett par veckor, men sedan går det över efter några dagar. Helt klart uthärdligt. Är helt klart sugen att odla igen, tbh. kardinalskägg skulle helt klart vara intressant ^^ har den senaste tiden egentligen mest pendlat mellan helrakad, 14-dagarsstubb och tentaskägg (varav det senaste dock varade 2 tenta-p eller så)

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Det kliar som fan för mig efter 2 veckors odling i kanske 1 veckas tid. Sen är det lugnt.

Skulle kunna odla mera, men det växer tätare på halsen och hakan en kinderna och pollisarna så det ser för jävligt ut. Och mustaschen har inte hittils varit en höjdare.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Avstängd

Aldrig kliat och kommer nog aldrig att klia heller, men fan det börjat komma vita fläckar i skägget sen 5 år tillbaka... är under 30 och ingen i släkten har så

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det kliar lite efter 2-4 veckor för att sedan sluta igen. Jag själv tycker bra mycket mindre om när skägget blir så långt att det faller ner på halsen nedanför skäggväxter så att man kan vakna på natten av att det kittlas om man vrider lite på sig. Även det går dock över efter ett tag! Ett måste när man skaffar skägg, enligt mig, är att införskaffa en sax för ändamålet. Jag skaffade min på Åhlens, frisörssax för 170 kr, och den funkar perfekt!

(Nej ingen bild då jag så sent som idag kortade det med sisådär en 5-6 cm inför sommaren)

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Kliar inget, men själv har man ett helvete att hålla det borta xD

Permalänk

Näe det kliar inte. Men det är ascoolt!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Testpilot

Hade aldrig haft någon form av skägg alls men sen blev jag tvungen att ha det iomed en grej i skolan (phadderi, en grej med nya studenter) så lät jag bli att raka mig. Först tyckte jag det kliade lite men efter ett tag slutade det. När man hade låtit det växa ett tag blir det med som att man inte kan sluta pilla på det, blir som ett beroende

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

bara att testa ju

men det coolaste vore att ha samma mustasch som Burt Reynolds

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju otroligt personligt och väldigt varierande.
Men av erfarenhet (Bilden är ett par år gammal... och det har inte blivit mindre ) kan jag säga att det kan klia medan det är kort. När det är sådär så att det precis börjat kunna stryka emot huden (vilket det inte gör på alla) när man rör sig så kan det skapa irritation och klia, men så fort det blivit längre (och då även mjukare) så slutar det. Nu har ju jag skepparkrans så jag håller halsen ren, men jag kan säga att de få gånger jag testat så kliar det nästan mer där medan det växer ut, men även där slutar det när det blivit tillräckligt långt (typ en vecka eller så)

När det väl växt ut är det precis som vanligt hår... Man får hålla det rent annars börjar det klia men att misslyckas med att skölja av skägget när man ändå står i duschen är rätt svårt

Det absolut bästa sättet är att testa. Låt det växa i 2 veckor och avgör sen. Mitt bästa tips när det gäller skötsel är en trimmer för att hålla en jämn längd på det, hyvel för att hålla rent de bitar man vill och en liten sax för eventuellt finlir.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Skäggväxt är allmänt irriterande & borde avskaffas genom genetisk manipulering.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Inga stora och långa polisonger Det är inte snyggt.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk

Klart du ska odla

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Musikälskare

Manligt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Vila i frid

Brukar klia lite om jag får för mig att trimma ner det.
Och så sticks det och huden blir iriterad under hakan mot halsen när det börjar växa ut. Men det ger sig med tiden
Jag kör på "skäpparkrans".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viqtory
Inga stora och långa polisonger Det är inte snyggt.

Är det ju visst

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

lätt grymt med stora och lång polisonger håller på jobbar på dom själv:)
ända jobbiga är väll när dom börjar blir lite för långa så att dom curlar sig men bara att trimma till det.
vill fixa till det så det blir ena riktiga ena hehe som sångaren Danzig.
http://www.youtube.com/watch?v=kk5xC-fjulk&mode=related&searc...
eller Wolverin i X-Men:P

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

I början lär det som sagt klia, men när det blir hårs-långt lär det inte vara några problem.

Har själv funderat på att skaffa riktigt skägg då man ser ut som en skogshuggare efter 5-6 dagar redan.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
...har den senaste tiden egentligen mest pendlat mellan helrakad, 14-dagarsstubb och tentaskägg (varav det senaste dock varade 2 tenta-p eller så)

Visste inte att Tenta-P-skägg var ett vedertaget uttryck, men jag brukar själv skaffa det när man inte orkar raka sig under några veckor, alltid roligt att få förvånade kommentarer när man brukar vara välansad i vanliga fall (ganska kraftig skäggväxt --> 3-4 dagar så är det ett kraftigt mörkt, med nyans av rött, skägg på runt 5 mm...)

Visa signatur

AMD Athlon 3500+, 1024MB PC3200, 7800GT, 490GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sredna
Visste inte att Tenta-P-skägg var ett vedertaget uttryck, men jag brukar själv skaffa det när man inte orkar raka sig under några veckor, alltid roligt att få förvånade kommentarer när man brukar vara välansad i vanliga fall (ganska kraftig skäggväxt --> 3-4 dagar så är det ett kraftigt mörkt, med nyans av rött, skägg på runt 5 mm...)

jodå, nog är det det, alltid. konstigt dock hur man inte tycker sig ha tid att raka sig, men plötsligt finner det lägligt att städa...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
jodå, nog är det det, alltid. konstigt dock hur man inte tycker sig ha tid att raka sig, men plötsligt finner det lägligt att städa...

Kan inte annat än hålla med, allt är roligare än att plugga

Visa signatur

AMD Athlon 3500+, 1024MB PC3200, 7800GT, 490GB HDD

Permalänk

Skägg är fett najs!
Riktigt najs att sitta och klia sig själv och se häftigt ut när man funderar över något.
Många tjejer säger att dom inte gillar killar med skägg, det är självklart skitsnack för jag har då inte varit med om någon som sagt "ööeee skägg!!!". Snarare är det "ooohhh, skägg ;)"

So go for it!

Permalänk
Medlem

Tycker det kliar mest i början... när man typ rakat sig på kinderna och får den där 1-2 dagars stubben... sen är det inga konstigheter.

Borde ju starta en skägg klubb , hur man går till vidare att få tätare skägg och tips på trimm osv

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!