Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Med speedfan har jag mätt till max 95 på GPUn. Och tror det är det som orsakar FPS drops i CSS. WoW flöt på i 60fps först också, men nu är det knappt aldrig det. Undrar om det igen beror på mina addons. Hmm.

Jaså? har 6625 också detta problem ? ..

Detta var en av orsakerna att jag hävde mitt köp.. Jag vet inte vad det beror på när det är samma på båda modellerna..

Testat nyaste drivrutinerna från ftp://ftp.zepto.dk/

?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Med speedfan har jag mätt till max 95 på GPUn. Och tror det är det som orsakar FPS drops i CSS. WoW flöt på i 60fps först också, men nu är det knappt aldrig det. Undrar om det igen beror på mina addons. Hmm.

addons drar ner som fan, hade 17fps efter jag installerat alla:P men det flöt satan iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av völund
DonJohan!

Köpte själv en 6324w och fick 3521p i 3Dmark06 och är mycket nöjd.

2GB RAM
Core 2 Duo 1,66 Ghz
8600 GT
120 GB 7200 rpm
Nvidia 156 drivrutinen

Kör winxp home sp 2

//Jonas

Intressant att höra, trots snabbare processor kan det vara, vild gissning, vista 64 som drar ned på poängen gentemot dina. Låter inte helt orimligt i mina öron. Drivrutinen är 156.16, inte de nyare 156.55 som finns att hitta på laptop2video, kanske även det påverkar... Tack för inlägget.

För de som vill använda datorn till spel funkar det helt ok.
Testade att köra demoversionen av både BioShock och Crysis, BioShock flöt på finfint på högsta inställningarna i 1440x900 medans Crysis fick nöja sig med lite lägre än medium innan det flöt på.

Permalänk

en snabb fråga. hur installerar jag det trådlösa integrerade nätverkskortet, eller rättare sagt vart öppnar jag datorn.?
med andra ord. vilken lucka? ngn som vet?

Permalänk
Medlem

Är det viktigt att man laddar batteriet en lång stund när datorn är ny? Jag tänkte på 12 cells.

Permalänk

Ingen som vet om Zepto nånsin kommer släppa en linje med mindre bärbara?
Typ runt 12 - 13" ?
Letar efter en billig liten dator till plugget och Zepto brukar juh hålla priserna nere bra
Kanske inte ens e påtänkt från deras sida?

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av völund
DonJohan!

Köpte själv en 6324w och fick 3521p i 3Dmark06 och är mycket nöjd.

2GB RAM
Core 2 Duo 1,66 Ghz
8600 GT
120 GB 7200 rpm
Nvidia 156 drivrutinen

Kör winxp home sp 2

//Jonas

Va !
Jag har samma setup bortsett från att jag har en snabbare processor (Core 2 Duo T7300 på 2.0Ghz) och jag får bara 3300 poäng !
Får man verkligen så mycket sämre poäng i Vista ?

Eller kör du på någon annan upplösning ? Jag kör i 1280x856.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

ingen som vet vart det integrerade inbyggda nätverkskortet ska integreras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twebbas
ingen som vet vart det integrerade inbyggda nätverkskortet ska integreras?

Om jag inte minns helt åt fanders så ska de sitta under den stora luckan på datorns undersida, bredvid processorn. Nu var de i för sig ett tag sedan jag skruvade i en 3215W men jag är ganska säker i alla fall ;).
Tänk på att garantin inte kommer att täcka fel som kan härledas till att du själv stoppat i ett WLAN kort.

Permalänk

kalas. jag bockar o bugar. ska ta det extremt försiktigt.

nu dök dock en fråga upp. ngn som vet HUR man kopplar. .haha. trodde det bara var o plugga i. som ett ram-minne ungefär.

ser ut såhär i datorn:

två slots. antar att en är för bluetooth och en för wlan.

vidare har jag tre sladdar (vit,svart,grå) som ska sitta på kortet under beteckningarna 1,2,3.

uppdatering : hittade följande info.
1 = white
2 = black
and between black and white goes grey as number 3

sloten längst ner funkade iaf fint.

kan för övrigt meddela att sloten längst ner är för bluetooth och längst upp för wlan. funkar i vilken som. bara det att switchen mellan bluetooth & wlan framtill blev tvärtom nu.

men det funkar fin-fint. billigare än 700kr iaf, (400kr ink. frakt för nätverkskortet) och väldigt lätt när man vet vad man ska göra.
tjoo

Permalänk
Medlem

Fick min Znote 6324W för en vecka sen. Men när jag satte på datorn och skulle installera operativsystemet, så var skärmen svart en stund. Då såg jag en bred ljus fläck i mitten av skärmen. Den går längs hela skärmen med små stop i bland. Den är ungefär 2 mm hög. :S
Först trodde jag att det var en fläck, så jag struntade i den sp länge. Och den syns bara när skärmen är kolsvart.
Idag när jag putsade skärmen gick inte fläcken bort! Jag läste om det på google, och jag är inte säker, men jag tror det är några konstiga pixlar eller något.
Någon som vet vad det kan vara och vad man kan göra åt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

kalas. jag bockar o bugar. ska ta det extremt försiktigt.

två slots. antar att en är för bluetooth och en för wlan.

vidare har jag tre sladdar (vit,svart,grå) som ska sitta på kortet under beteckningarna 1,2,3.

uppdatering : hittade följande info.
1 = white
2 = black
and between black and white goes grey as number 3

sloten längst ner funkade iaf fint.

kan för övrigt meddela att sloten längst ner är för bluetooth och längst upp för wlan. funkar i vilken som. bara det att switchen mellan bluetooth & wlan framtill blev tvärtom nu.

men det funkar fin-fint. billigare än 700kr iaf, (400kr ink. frakt för nätverkskortet) och väldigt lätt när man vet vad man ska göra.
tjoo

Jag gjorde precis som du, beställde ett 300Mbit Intel WLAN kort,
satte i den nedersta slotten, kollade inte på ordningen av antennsladdarna men det funkar fint. Det retade mig dock att det inte följde med skruvar att fästa kortet med, löste det med en bit dubbelhäftande tejp, inte snyggt med det funkar.

Visa signatur

I5-6600K, ASUS Z170 Pro Gaming, R9 390 Nitro 8GB, Crucial Ballistix Sport 2*4, Cooler Master G650M, Samsung 850 EVO 250 GB, Fractal Design R5.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZabavaN^
Fick min Znote 6324W för en vecka sen. Men när jag satte på datorn och skulle installera operativsystemet, så var skärmen svart en stund. Då såg jag en bred ljus fläck i mitten av skärmen. Den går längs hela skärmen med små stop i bland. Den är ungefär 2 mm hög. :S
Först trodde jag att det var en fläck, så jag struntade i den sp länge. Och den syns bara när skärmen är kolsvart.
Idag när jag putsade skärmen gick inte fläcken bort! Jag läste om det på google, och jag är inte säker, men jag tror det är några konstiga pixlar eller något.
Någon som vet vad det kan vara och vad man kan göra åt det?

Hämtat på: http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=13...
------------------------------------------------------------------------------------------
Det verkar vara pixelfel, kolla ifall du har fel på tillräckligt många pixar för att garantin (nedan) ska gälla:

Pixelgarantin gäller vid följande situationer:

Om det finns mer än 5 ljusa pixlar på en SVART skärm.

Om det finns mer än 5 mörka pixlar på en VIT skärm.

Om det finns mer än 8 felaktiga pixlar på hela LCD skärmen.

Avståndet mellan 2 felaktiga pixlar är minder än 15 mm.

Om någon felaktiga pixel finns inom ett 2x2 cm2 område i mitten av LCD skärmen.
------------------------------------------------------------------------------------------

Skulle det inte vara tillräckligt med fel finns det möjlighet att fixa till felaktiga/döda pixlar själv, MEN risken är att man gör det värre.

Pixelgarantin gäller ej för repad LCD skärm.

Permalänk
Medlem

Jag har minst 1500 ljusa pixlar eftersom att den ljusa randen går tvärs över skärmen.
Blir väl att ringa dem imorn då.

Permalänk

har fått 2st döda pixlar på min znote nu.. bara sådär. och det går inte att undvika/missa dem. brorsan får mög-laptopen i julklapp som en skoldator. är så jädra less på möget.

ringde zepto men deras pixelpolicy är ju ett skämt.
blir aldrig mer en zepto för min del. bra komponenter i datorn, jovisst. men urusel kvalitet på skärm och support.

nästa gång lägger jag hellre några tusenlappar mer och får en riktig dator..
trist när man micklat så mycket med allt, och så bara raserar det.

jaja. zepto borde lära sig att det gäller inte bara att vara billigast, man måste ha lite kvalitet oxå. annars återkommer inte kunderna.

p.s har en 24 tums LG skärm till stationära datorn som helt plötsligt fick två döda pixlar. ringde då lg nordic, och de har noll tolerans för döda eller lysande pixlar på den modellen. så det var bara att byta. kalasfint. betalade inte en spänn extra för bytet i form av frakt osv. tog en vecka alltsom allt. DET är service det!!

men upptill 5-9 döda pixlar för byte på en 14" skärm? Kom igen zepto. Det är ju rena skämtet! det är ju för bövelen en laptop. ok om det hade varit en stor fet skärm, men en 14" på en laptop. helt otroligt pinsamt.

värt att veta är att zepto.se bara svarar på mail om det gäller frågor innan eller i samband med köp. svarade inte en enda gång på mail om hur jag sätter i nätverkskortet eller om pixlarna... kalas sånt! skickade ändå ett 10-tal mail.. tjo... Zepto rules. det är som sagt först när det strular, som man vet vilka butiker som är bra resp. dåliga.

jag lämnar den här tråden nu, men hoppas datorerna håller för er övriga. ha d fint. tjoo
d.s

Permalänk
Medlem

Hade själv problem med en krånglande Zepto laptop (6515WD) för ett år sedan. Hade dock garanti kvar så det vara bara att lämna in den. Men det var helt omöjligt att få någon som helst svar/uppdatering på reperationen via email. Funkade enbart om jag ringde och tjatade.

Nu är jag dock väldigt nöjd med datorn när den e fixad men deras support är bristfällig helt klart.

Men ett plus är att efter allt strul jag fick gå igenom så gav de mig en extra extern hårdisk vilket var schysst. Men man hade känt sig så mycket tryggare om email supporten funkat bättre.

När den pajade för ett ett år sedan pajade faktiskt precis allting. Hårddisk, Skärm, Minne, moderkort, DVD-brännare etc. Bara chassit och TV-kortet fick var kvar i princip.

Men sedan dess har den funkat utmärkt och jag e väldigt nöjd med datorn i sig

Visa signatur

GGS-Data M860TU Corsair-GTS, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), P9500, 2GB DDR3, 250GB 7200rpm, 9800M GTS

Permalänk

Halloj, funderar på att köpa en 6625wd men är osäker på vad jag vill ha (behöver snarare) för komponenter. Det var väldigt längesedan, åtminstone i datortid, jag var någotsånär insatt i denna värld och laptops har aldrig tidigare intresserat mig.
Jag vill ha en laptop som utan några problem fixar Vista. Jag vill dock inte spela på den och jag vet att 6625 är en något spelinriktad modell men jag resonerar som så att det även gör att Vista som väl är rätt grafikkrävande flyter på bättre (var som sagt väldigt längesedan så ni får ha överseende )? I övrigt vill jag även kunna jobba med photoshop och liknande program samt se film men framförallt ha många bollar i luften utan att datorn kryper fram i snigelfart. Att saker går snabbt prioriteras även om jag som ni ser inte tänkt använda den till något i sig extremt krävande.

Den huvudsakliga frågan jag ställer mig är hur mycket RAM och hur snabbt som är det optimala. Livslängden är av högsta vikt. 2gb är väl minimum för Vista och är det fullt tillräckligt att ta två långsamma 1gb eller är det smartare att ta ett långsamt 2gb trots att det är dyrare. Kommer datorn räcka så pass mycket längre att det motsvarar prisskillnaden för två snabba 1gb/två långsamma 2gb och om så är fallet vilket av de alternativen är det smartaste?
Efter att ha kikat igenom tråden misstänker jag att det är smartare att själv sätta i extra minne men jag vill helst undvika att pilla själv, självklart beroende på prisskillnaden men helst inte.

Även processor är jag lite fundersam på, hur mycket betalar jag för att ha det senaste och hur mycket är faktiskt prestanda. Med andra ord, vilket är det mest prisvärda alternativet och hur mycket är rimligt att gå över det för prestandaskillnaden?

Behöver egentligen inte tänka på att hålla priset nere men vill inte heller slänga onödigt mycket pengar för en minimal prestandaskillnad.

Hoppas någon förstår vad det är jag vill trots en något flummig genomgång.
All hjälp uppskattas!

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Sådär ser min config ut:

Zepto Znote 6224W - Spel - Power 7.973,00 kr
901008 Spara kr. 3935 inkl. moms
100302 14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
120629 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 - 2MB
140034 120GB 7200rpm 8 MB Cache SATA
130121 2GB (2x1024) DDR2 PC5300 - 667MHZ
150123 DVD-RW Dual Layer (passar 6X1x o. 2x15 )
250324 6 cells standardbatteri (6x14, 6x15)
170075 SE Tangentbord 6X14W - svart
200214 MS Windows Vista Home Basic SE
260027 Zepto Wpro 300Mbit BGN
270010 Inbyggt Bluetooth
300203 1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)
148001 Intel® Turbo Memory 1GB (Endast Vista)
300007 Znote 3 års 10K All-risk Total m/Tyveri 1.601,53 kr
230032 Zepto® Backpack Pro

Någon som vet ifall zeptoexpertens 3-års garanti är den samma som zeptos?
Är mest fundersam på ifall den täcker funktionsfel hos produkten och dylikt så att jag kan få ersättning om datorn börjar krångla efter något år..

Permalänk
Medlem

har inte läst igenom alla sidor men är sugen på en Zepto. om man skall ha den till att spela på vilken rekommenderar ni då?

Pris max 10 000:-

kanske 11 000:- om det gör en jäkla skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

har fått 2st döda pixlar på min znote nu.. bara sådär. och det går inte att undvika/missa dem. brorsan får mög-laptopen i julklapp som en skoldator. är så jädra less på möget.

ringde zepto men deras pixelpolicy är ju ett skämt.
blir aldrig mer en zepto för min del. bra komponenter i datorn, jovisst. men urusel kvalitet på skärm och support.

nästa gång lägger jag hellre några tusenlappar mer och får en riktig dator..
trist när man micklat så mycket med allt, och så bara raserar det.

jaja. zepto borde lära sig att det gäller inte bara att vara billigast, man måste ha lite kvalitet oxå. annars återkommer inte kunderna.

p.s har en 24 tums LG skärm till stationära datorn som helt plötsligt fick två döda pixlar. ringde då lg nordic, och de har noll tolerans för döda eller lysande pixlar på den modellen. så det var bara att byta. kalasfint. betalade inte en spänn extra för bytet i form av frakt osv. tog en vecka alltsom allt. DET är service det!!

men upptill 5-9 döda pixlar för byte på en 14" skärm? Kom igen zepto. Det är ju rena skämtet! det är ju för bövelen en laptop. ok om det hade varit en stor fet skärm, men en 14" på en laptop. helt otroligt pinsamt.

värt att veta är att zepto.se bara svarar på mail om det gäller frågor innan eller i samband med köp. svarade inte en enda gång på mail om hur jag sätter i nätverkskortet eller om pixlarna... kalas sånt! skickade ändå ett 10-tal mail.. tjo... Zepto rules. det är som sagt först när det strular, som man vet vilka butiker som är bra resp. dåliga.

jag lämnar den här tråden nu, men hoppas datorerna håller för er övriga. ha d fint. tjoo
d.s

Enligt din signatur har du en 3215W. Är det den datorn du har haft problem med.

Tänkte bara ta upp en sak som folk glömt bort lite sen det var uppe i våras:

Zeptos 3XXX-serie tillverkas av compal och exakt samma datorer säljs under andra namn från andra företag världen runt.

Zeptos 6XXX-serie tillverkas av Inventec och är specialgjorda för Zepto. Ett problem som finns på en dator från 3XXX-serien har alltså ingenting alls att göra med 6XXX-serien och vice versa. Kan vara bra att veta.

Permalänk
Medlem

Får slänga mig in i zepto tråden lite, har köpt en 3415w och skall få den idag eller på måndag. Min fråga gäller drivrutinerna. Tänkte vara lite förutseende och tanka ner de nya från deras hemsida.
Behöver installationen av drivrutinerna följa någon ordning? Tex vga först osv.

Permalänk
Medlem

Man får med en skiva i lådan som datorn kommer i. Där finns alla drivrutiner som behövs.
Behövs en speciell ordning? O.o Jag installerade på det sättet alla mappar låg på skivan.xD

Permalänk
Medlem

Det är att rekomendera att installera chipsett drivrutinen först, efter det VGA, sen kvittar det resten.
Det spelar inte så jättestor roll dock.

Permalänk
Medlem

Hej, har sniffat runt lite på en Znote 6625WD, efter ha läst tråden letandes efter svar på ett par funderingar jag har och inte hittat något har jag nu bestämt mig att fråga rakt ut. Så om du har en 6625WD, skulle det vara awesome om du kunde dela med dig lite av dina erfarenheter av datorn.
Hur mycket väger den?
Hur ~lång är batteritiden på ett 6 cell?
Klarar den av XP utan problem? Och isf, en liten orelaterad fråga. Måste man ha XP 64bit OS för ha stöd för 4gb ram?
Skulle egentligen vilja testa vista då det ser rätt mysigt ut, men allt prat om dåligt stöd från det ena och det andra i vista får mig att klänga mig fast vid XP.

MVH // Noggster

Edit: Kom på en till undran, jag antar att det inte går.. men är det möjligt att byta ut grafikkortet? För det känns som det är delen som mest kommer behövas uppgraderas inom sin tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Halloj, funderar på att köpa en 6625wd men är osäker på vad jag vill ha (behöver snarare) för komponenter. Det var väldigt längesedan, åtminstone i datortid, jag var någotsånär insatt i denna värld och laptops har aldrig tidigare intresserat mig.
Jag vill ha en laptop som utan några problem fixar Vista. Jag vill dock inte spela på den och jag vet att 6625 är en något spelinriktad modell men jag resonerar som så att det även gör att Vista som väl är rätt grafikkrävande flyter på bättre (var som sagt väldigt längesedan så ni får ha överseende )? I övrigt vill jag även kunna jobba med photoshop och liknande program samt se film men framförallt ha många bollar i luften utan att datorn kryper fram i snigelfart. Att saker går snabbt prioriteras även om jag som ni ser inte tänkt använda den till något i sig extremt krävande.

Den huvudsakliga frågan jag ställer mig är hur mycket RAM och hur snabbt som är det optimala. Livslängden är av högsta vikt. 2gb är väl minimum för Vista och är det fullt tillräckligt att ta två långsamma 1gb eller är det smartare att ta ett långsamt 2gb trots att det är dyrare. Kommer datorn räcka så pass mycket längre att det motsvarar prisskillnaden för två snabba 1gb/två långsamma 2gb och om så är fallet vilket av de alternativen är det smartaste?
Efter att ha kikat igenom tråden misstänker jag att det är smartare att själv sätta i extra minne men jag vill helst undvika att pilla själv, självklart beroende på prisskillnaden men helst inte.

Även processor är jag lite fundersam på, hur mycket betalar jag för att ha det senaste och hur mycket är faktiskt prestanda. Med andra ord, vilket är det mest prisvärda alternativet och hur mycket är rimligt att gå över det för prestandaskillnaden?

Behöver egentligen inte tänka på att hålla priset nere men vill inte heller slänga onödigt mycket pengar för en minimal prestandaskillnad.

Hoppas någon förstår vad det är jag vill trots en något flummig genomgång.
All hjälp uppskattas!

För att ge dig ett kort svar:
Att köpa en 2gb-sticka tjänar du endast på om du ska uppgradera till 4gb i framtiden, annars går det faktiskt snabbare med 2x1gb-stickor... och det är billigare. Ta de långsamma minnen också, även ifall de är snabbare är jag högst tveksam till att moderkortet stödjer den högre hastigheten vilket isf är pengar i sjön. Med 2gb kan du långt ha många program öppna även i vista.

När det gäller cpu kan du lika gärna köra på den långsammaste, om du inte ska använda den till spel och avancerad videoredigering är det svårt att motivera prisskillnaden. Dessutom får du bättre batteritid med en långsammare CPU.

Skulle satsa på 5400rpm hårddisk också, billigare, tystare och strömsnålare. Tyvärr en hel del långsammare också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noggster
Hej, har sniffat runt lite på en Znote 6625WD, efter ha läst tråden letandes efter svar på ett par funderingar jag har och inte hittat något har jag nu bestämt mig att fråga rakt ut. Så om du har en 6625WD, skulle det vara awesome om du kunde dela med dig lite av dina erfarenheter av datorn.
Hur mycket väger den?
Hur ~lång är batteritiden på ett 6 cell?
Klarar den av XP utan problem? Och isf, en liten orelaterad fråga. Måste man ha XP 64bit OS för ha stöd för 4gb ram?
Skulle egentligen vilja testa vista då det ser rätt mysigt ut, men allt prat om dåligt stöd från det ena och det andra i vista får mig att klänga mig fast vid XP.

MVH // Noggster

Edit: Kom på en till undran, jag antar att det inte går.. men är det möjligt att byta ut grafikkortet? För det känns som det är delen som mest kommer behövas uppgraderas inom sin tid.

Du måste inte alls ha 64-bits XP för att den ska funka, går alldeles utmärkt med 32-bit. Däremot stödjer inte 3xxx-serien XP men det är inte aktuellt i ditt fall. 64-bitars XP har jag bara dåliga erfarenheter ifrån men 64-bitars vista funkar finfint på min 6324. Har inte stött på några problem än och då kör jag nästan inga microsoft-program alls.

När det gäller grafikkortet är jag ingen expert men att byta känns dumt. Det som sitter i tänjer nästan på gränserna på vad en 14"-laptop klarar och behöver. Fick hyfsade 3400 poäng i 3dmark, trots vista 64, och BioShock flyter fint i 1440x900 på högsta inställningarna.

Ändrad 3/12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJohan
Du måste inte alls ha 64-bits XP för att den ska funka, går alldeles utmärkt med 32-bit. Däremot stödjer inte 3xxx-serien vista men det är inte aktuellt i ditt fall. 64-bitars XP har jag bara dåliga erfarenheter ifrån men 64-bitars vista funkar finfint på min 6324. Har inte stött på några problem än och då kör jag nästan inga microsoft-program alls.

När det gäller grafikkortet är jag ingen expert men att byta känns dumt. Det som sitter i tänjer nästan på gränserna på vad en 14"-laptop klarar och behöver. Fick hyfsade 3400 poäng i 3dmark, trots vista 64, och BioShock flyter fint i 1440x900 på högsta inställningarna.

Det där angåenda ramminnet så JA; man måste ha 64bit operativsystem för att kunna utnyttja hela 4GB ram annars finns det endast tillgång till möjligtvis 3GB.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJohan
Du måste inte alls ha 64-bits XP för att den ska funka, går alldeles utmärkt med 32-bit. Däremot stödjer inte 3xxx-serien vista men det är inte aktuellt i ditt fall. 64-bitars XP har jag bara dåliga erfarenheter ifrån men 64-bitars vista funkar finfint på min 6324. Har inte stött på några problem än och då kör jag nästan inga microsoft-program alls.

Nu har du nog fått något om bakfoten.
För att kunna utbyttja 4GB RAM "måste" du ha ett 64-bits Windows. 32-bits klarar som standard ~3GB.

3xxx-serien har stöd för Vista, dock inte för XP även om det går att få in om man pillar lite.

Grafikkortet går INTE att byta ut till någon annan modell. På 6625WD sitter visserligen kortet löst så att de går att plocka av från moderkortet, men moderkortet stödjer ingenting annat än originalkortet (Om man nu mot förmodan skulle hitta något annat som passar rent fysiskt). På 6224/6324 sitter grafikkortet på moderkorts PCBn och går altså inte heller att byta.

Permalänk
Medlem

En väldigt dum fråga från mig som suttit med datorer halva livet, men vad skall uppdateringsfrekvensen på skärmen till min 3415 ligga på? ( 60hz?)

Köpte mig en 3415 i fredags och är väldigt nöjd, dock fick man inte med någon som helst beskrivning på den utan fick hämta hem den från nätet i form av en pdf.
Vista var förinstallerat och funkade kanonbra från början. Behöver man lägga till mer drivrutiner? Är en perfektionist och vill att sådant skall förklaras med en tydlig lapp i lådan....nu fick man en cd men där finns det flera alt att installera och vad man skall välja vet jag inte.

Permalänk
Medlem

60hz är väl högsta dom flesta laptop-skärmar klarar, men har ingen koll på zeptos skärmar.

Det du borde göra är väl att ladda hem nyare drivrutiner från deras FTP istället för använda dom gamla som kom med.

ftp://ftp.zepto.dk

Permalänk
Medlem

jag kommer nog beställa den här

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W

NVIDIA® Geforce 8600M GT

6 Cell batteri

Zepto Wpro 300Mbit BGN

SAMSUNG COMBO (DVD/CD-RW)

Inget operativsystem

Tangentbord Znote 6xx4W Svart SE

Miljöavgift

Internal Bluetooth®

ONLINERABATT 2.460,-

2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB

2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM

120GB 7200rpm SATA Harddisk

9199:-

Jag har windows XP på min stationära, jag kan väl då använda det på den här också om jag har skivorna?...då sparar jag ju lite pengar.

denna måste väl duga att spela på?