Permalänk
Medlem

Hp Pavilion Dv2351

Sitter i Banor och sitter och försöker hitta den perfekta laptopen för mig så får jag ett mail från dustinhome att dom har ett erbjudande på denna HP datorn nu sänkt med 3000kr är det någon som har något negativt om den eller är det bara att handla?

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Hittade den när jag satt och surfade efter bärbara och klippte till direkt. För samma peng får man ju vanligtvis typ en Acer med lite sämre specs, så det känns som ett riktigt kap.

Men men, har ju 14 dagar + det det tar att leverera den på mig innan jag måste leva med köpet, så jag tar också gärna emot info ifall någon sitter och trycker på en. Prisvärdheten innan sänkning är ju dock diskutabel, om än inte helt kass, så vi får se hur många det är...

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

jag klippte också till det finns inget att tveka på för 7tusen med kamera i skärmen och en core2duo med 120gig hdd och grejer jag tyckte det var riktigt fint erbjudande + att den är så ruskigt jävla snygg <3 Pavillion designen

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt klipp!! Älskar designen och materialvalen, en riktig snygging är det!
Inget att tveka på, köp!!

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem

Slog till jag oxå!!! Aaah nu är man nöjd....

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

ska man köpa denna? snabba svar tack innan dom tar slut! har ingen erfarenhet av laptops, så säg vad som e bra med denna gentemot andra!.
tackar på förhand.

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Även jag slog till direkt, ville ha en något smidigare burk än min nuvarande dv6101.

Sen att den här är betydligt snyggare gör ju inget Hp har verkligen marknadens snyggaste laptops just nu, enligt mig. Klockren design!

Enda jag saknar är egentligen bluetooth men men, man kan inte få allt

Någon som har koll på hur bra Intel Core 2 Duo T5300 faktiskt är föresten? Duger den till att kika på hd-film i 1080p eller får man nöja sig med 720p?

Grafikkortet, inget alls att spela på antar jag?

Permalänk
Medlem

Vet någon hur det står till med batteriet hos denna? Jag hittar inget nånstans, har kollat in HP m.m.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Hjälp! Nu får jag ångest. Detta var ju otroligt bra pris, det enda jag oroar mig för är vikten. är 2.43kg tillräckligt lätt om man ska bära med sig den mycket? Undrar som hermitoz om batteriet också

Visa signatur

kanalje är en skurkaktig eller lymmelaktig person. I begreppet ligger även en viss antydan (motvillig) beundran för personen. "En riktig kanalje" brukar man skämtsamt säga.

Permalänk
Medlem

Har hittat om batteriet nu, det är ett 6-cells Li-Ion, låter helt OK enligt mig i varje fall.
Angående vikten så tycker jag att 2,41kg är underbart, kör med 4,1kg nu och det är inte jättejobbigt, så detta blir en markant skillnad.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Ok 6cells låter helt ok. Jag köpte också en nu. Blev nästan impulsköp det här men får väl hoppas att det blir bra:)

Visa signatur

kanalje är en skurkaktig eller lymmelaktig person. I begreppet ligger även en viss antydan (motvillig) beundran för personen. "En riktig kanalje" brukar man skämtsamt säga.

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag att erbjudandet står kvar och att de inte säljer slut för fort nu, måste övertala morsan att köpa den

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Slängde in en order jag också. Ser ju skitfint ut! Hade tänkt lägga bra mycket mer på en laptop, så nu har jag massa pengar över..

Permalänk
Medlem

Köpte den jag med, har en liten fundering på spel, eftersom bara Vista kräver en del. Det bör väl fungera bra att lira enkla spel som Warcraft3 på Vista med ett Go 7200?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Nu verkar den inte gå att beställa längre. Det står att produkten har utgått. Men alla vi som har gjort beställningar och fått en orderbekräftelse borde väl få den? Bara att alla datorer som de hade är slutsålda nu?

Tänkte fråga också: Finns det någon bra sleeve som passar? Vad har ni köpt för väskor och dylikt?

Permalänk
Medlem

Aja, vi som har beställt kommer ju att få våra, men inga fler kan beställa nu. Själv har jag inte köpt någon väska, kanske gör det i efterhand, får se, jag hittade ingen till 14" som jag gillade när jag snabbt kollade igenom några sidor.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Mjo, jag hoppas att det är så. Fast det vore konstigt annars. Hojta till om ni hittar några 14" sleeve som fungerar. Är nyfiken; Det står att Windows Vista Home Premium av svensk version ingår. Antar att man inte får med skivor och dylikt, samt att det är någon pissig förinstallation med massa crap? Finns det något sätt att göra om och göra rätt, d.v.s. slippa tonvis med förinstallerat crap?

Hur lång leveranstid stod det att det var för er? Missade att kolla det i all iver.

Permalänk
Medlem

Jag såg ingenting om leveranstiden jag heller, om någon vet något så säg till.
Jag hoppas verkligen på att man får med skivor för ominstallation etc. men det ska man kanske inte förvänta sig. Som svar till zajbens fråga, ja, det är massa förinstallerade programvaror.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Även om man inte får med en skiva så borde man väl få med en cdkey? Kan man inte låna en skiva och installera fräscht med, och använda sin egen key? Är det olagligt?

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att det ska fungera som du säger, och en nyckel till Windows-licensen ska sitta på datorns undersida.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa mer ram på en gång... Hittade dessa, http://www.dataprince.se/?article=VS2GSDSKIT667D2 tror ni det skulle funka???

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Någon som har hunnit fått sin och har ett utlåtande om skärmen?

Permalänk
Medlem

nej den jag köpte är ute i landet och far med postebilen just nu och kommer imorrn
skönt att man var så snabb och beställde eftersom den utgått nu

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Min borde också trilla in imorgon. Beställde för övrigt i torsdags kväll och fredagsmorgonen så var den skickad.

För de som har missat så hade de nu istället ett ganska lockande erbjudande på en annan HP. 15,4" och AMD men 500:- billigare.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga att jag jobbar som reperatör för just dessa dattorer dom är väldigt snygga i sin design oh 7000 kr är ett grymt bra pris dessa laptops är även väldigt enkla att skruva isär om man nu vågar sig på att gör det annars kan lite extra garanti vara bra att ha oh se till att uppdatera bios då det är en del buggar i dom ädre bios versionerna

Permalänk
Medlem

Genne: Sitter det en bluetooth kontakt på moderkortet på just denna, såg att BT fanns som option på bla DV2354. Partsurfer är inte uppdaterad med denna modell.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite imponerad över Dustin. Beställningen skickades tidigt i morse, väldigt snabbt iväg. Förhoppningsvis kommer väl den fram imorgon eftermiddag.

Genne; Det låter jättebra!

Boogey; För min del hade inte en 15.4" varit ett alternativt.. Har varit ute efter en relativt liten dator, och tyvärr så är inte 15.4" relativt litet. Den här var bara 9mm bredare än Macbooken, och det kan jag helt klart leva med En 15.4" är kanske 3.5-4cm bredare och väger halvkilot mer - det är mycket! Ska ändå bara ha datorn till att skriva skolsaker på, titta på film och chatta.

Är även jag nyfiken om skärmen! Är sjukt sugen på datorn nu..

Permalänk
Medlem

Nu har min trillat in iallafall...

Den står och tuggar för sig själv med Vista, så har inte så mycket annat att säga än att den ser jävligt fin ut, bättre än vad jag förväntat mig efter att ha sett bilderna.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boogey
Nu har min trillat in iallafall...

Den står och tuggar för sig själv med Vista, så har inte så mycket annat att säga än att den ser jävligt fin ut, bättre än vad jag förväntat mig efter att ha sett bilderna.

Så du fick med en vista skiva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flonk
Så du fick med en vista skiva?

Någon Vista-skiva fick jag inte med, men när man slår på datorn får man välja språkversion och därefter installerar den Vista, gissar att det är från filerna som ligger på D: .

Från uppstart tog det runt 2 timmar innan jag kunde använda burken.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"