Recept tråden "god snabbmat".Dina favorit recept

Permalänk
Medlem

Recept tråden "god snabbmat".Dina favorit recept

Hallå "hungrig" letar nya recept på god snabb mat.

Min favorit rätt är enkel och god.

Koka pasta typ tagliateller lr liknande.

Medans pastan blir klar ca 10min.

Tag 200 gram rökt smörgåsskinka.

Ett paket mjukost/skink ca 400gr "ej light".

ca 4dl creamfraice "ej light".

Och lite std mjölk.

"light=det bränner fast" (tråden sa gott inte nyttigt)

Och ett paket djupfrysta små söta ärtor.

Lite svart@vitpepper och salt.

Upp med kastrullen på spisen.

i med creamfraice samt mjukosten.

Dit med mjölk till lagom koncistens

veva runt.

strimmla skinkan och ner med den me.

Ärtorna ner med dom också.

krydda med peppar och salt.

låt koka upp i ca 2-5 min=klart.

Om du inte gillar ärtor skippa dom men ser snyggt ut och är gott enl mig.

Servera pastan med denna gudomliga sås.

Allt finner du normalt hos närmaste närlivsbutik.

Billig nej gott ja.

Den som orkar kan köpa skinka i bit och strimmla=mycket billigare.
Samt köpa en vanlig ost och göra "riktig" ostsås.

Men det tar tid och smakar inte bättre

Nu vill jag höra ditt favorit recept.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Kan bidra med två recept.

Baconsås med pasta

• Två pers

2 paket bacon
    2 dl cremé fraische (hur det nu stavas) eller 2 dl matlagningsgrädde
    1 mellan stor gullök
    1-2 klyftor vitlök
    Salt, peppar, paprika krydda, redning
    spaghetti eller pasta så det räcker.

Koka pastan/spaghettin.

hacka löken och bryn den

skär baconen i mindre bitar eller köp fardighackad bacon.

stek tills baconen får färg

Häll i cremé-f:n/matlagningsgrädden.

tillsätt allt annat (vitlök, Salt, peppar, paprika krydda), sist redning så såsen blir lite tjockare.

Riktigt gott, inte dyrt men inte så hälsosamt.

Bullens pilsnerkorv med strips

• Nog det enklaste man kan göra.

2 pers

en burk Bullens pilsnerkorv, 8st
    Strips, helst räfflade
    Salt, peppar

Skär upp korvarna i mindre bitar
    Blanda strippsen och korvarna i en ugnsform
    Lägg in den på 225 grader
    Klar efter ca 15-25 minuter, vågar inte säga exakt.

OBS! Om stripsen är frysta, lägg in dom lite tidigare då bullens korvar blir snabbt klara men frysta strips tar ca 20-25 min.

När det är klart, på med salt och peppar och en massa dressing.
    Ett annat tips till vad man kan lägga på efteråt:

Vitlök, dressing, ketchup, senap (om man tycker om det), lök, bostongurka.

Brukar själv nöja mig med lök, vitlök, ketchup och dressing.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Baconsås med pasta, riktigt gott och tar inte allt för länge och göra:

Två pers

2 paket bacon
2 dl cremé fraische (hur det nu stavas) eller 2 dl matlagningsgrädde
1 mellan stor gullök
1-2 klyftor vitlök
Salt, peppar, paprika krydda, redning
spaghetti eller pasta så det räcker.

Koka pastan/spaghettin.

hacka löken och bryn den

skär baconen i mindre bitar eller köp fardighackad bacon.

stek tills baconen får färg

Häll i cremé-f:n/matlagningsgrädden.

tillsätt allt annat (vitlök, Salt, peppar, paprika krydda), sist redning så såsen blir lite tjockare.

Riktigt gott, inte dyrt men inte så hälsosamt.

Yammi

Nu är vi på g låt oss svulla

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Currykyckling med strips och kebabsås
Gjorde denna "maträtt" flera ggr i veckan förr..

Ta ett par kycklingfilér och ös på salt peppar och curry. Stek dom på hög värme i mycket smör så de får en fin yta. Släng sedan in dem i ungnen tillsammans med stripsen. När stripsen är klara brukar kycklingen också vara det. Lägg på en tallrik och servera med grymt mycket kebabsås fördelaktningsvis (kan man skriva så?) inköpt på Ica.
Smaklig måltid!

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

tazkos chps med ost över och in i micron till osten smälter.. gott

fast kanske mer som snacks

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kycklingvingar, på med grillolja och kryddor och sen in i ugnen, tar ju en stund innan dom blir klara men mängden förberedelse är minimal, sjukt gott dessutom.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Baconsås med pasta verkar riktigt schysst, måste provas.

Gårdagens tacoköttfärs på lite nacho chips med ost och sedan in i micron Tillsätt med gräddfil, majs, jalapeno, salsa m.m. sen är det bara vräka o kladda

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar med den här typen av trådar är att man blir så hungrig:D

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Fan, vad hungrig man blir när man läser. Jag ligger och tänker på den där baconsåsen med pasta som Pato nämnde.
Affären ligger precis utanför mitt hus, men man är för bakis för att ens orka lägga en mök.

*Edit* Ah!, jag visade min flickvän Patos inlägg och övertalade henne att springa ner och köpa bacon! snart är det dags för käk mina vänner!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Stek bacon, i med kokta makaroner i stekpannan.
Blanda runt, på med peppar och salt, knäck ägg över och blanda runt lite tills ägget är inblandat.
Släng på riven ost och blanda lite mera kanske lite mer peppar.

Väldigt gott kan ja lova

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

klistra denna tråden, så många som kan behöva lära sig laga lite mat - om än "snabbmat" - jag vet att jag behöver det iaf.

har tröttnat lite på varma mackor/rostade mackor/vanliga mackor/knäckebröd etc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Min favorit när det ska gå snabbt är Penne med ostsås.

Ingredienser:

4 tsk smör (lika mycket som 1 msk + 1 tsk)
4 tsk mjöl
1/2 gul lök, hackad
1 tsk senapspulver
3 dl mjölk
200g cheddar, riven
salt och nymalen vitpeppar

Börja med att koka vattnet till din pasta, 4 liter ungefär, och glöm inte att salta det ordentligt. Under tiden smälter du smöret i en sauteuse som du har på mellanvärme, när det är smält, sänk värmen lite, rör i mjölet, löken och senapspulvret (med en visp, lämpligtvis), fortsätt röra om i ungefär 5 minuter, din bottenredning (för det är vad du har gjort) kommer ha en lätt gyllenbrun färg. Någon gång nu borde ditt pastavatten koka. När det gör det, häll i pastan och rör om i vattnet i ungefär en halv minut. Häll i mjölken i din sås, öka värmen något och rör om från och till tills det börjar sjuda. Sänk då värmen, och börja röra i osten ungefär en handfull i taget. Vänta tills varje handfull har smält innan du tillför nästa. Undvik att såsen börjar koka, då blir lätt osten grynig. Smaka av med salt och vitpeppar, samt servera över din pasta. Eventuellt kan du ju steka lite bacon och servera ovanpå också.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

MItt recept.

1/2 tsk olja
1 gul lök
1/2 grön paprika
1 burk krossade tomater
2 msk tomatpuré
färsk basillika
salt, svartpeppar, timjan
1 tärning grönsaksbulljong.

Pasta

Skala och haka den gula löken.
Kärna ur och tärna den gröna paprikan
Stek mjuka i olja. Koka under tiden upp vattnet till pastan
TIllsätt resten av ingridienserna, låt koka i ca 10 minuter.
Koka under tiden pastan. Lägg upp och ät.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Stek bacon, i med kokta makaroner i stekpannan.
Blanda runt, på med peppar och salt, knäck ägg över och blanda runt lite tills ägget är inblandat.
Släng på riven ost och blanda lite mera kanske lite mer peppar.

Väldigt gott kan ja lova

lät lite som en väldigt snabb makaronipudding. måste helt klart provas.(nu när det har kommit veggbacon)
tror även lite muskotnöt skulle göra susen.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
lät lite som en väldigt snabb makaronipudding. måste helt klart provas.(nu när det har kommit veggbacon)
tror även lite muskotnöt skulle göra susen.

Jag personligen tycker makaronipudding smakar skit, och det här går inte ens att jämföra det är så himla mycket godare.
Men du får väl prova och se.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Bondomelett

300-400g falukorv
4-7 kokta potatisar hackade till småbitar
4 Ägg
3 msk mjölk
1 Gul lök
Salt
Peppar
Basilika

Stek på falukorven och den gula hackade löken i en stekpanna tills korven fått lite färg. Lägg ner potatisen i stekpannan.
Vispa ihop ägg, mjölk, salt, peppar och häll det stekpannan. Nu är det bara att röra om allt tills äggblandningen stelnat. Krydda efter behov och smak, jag föredrar att servera med tabasco.

Obs alla mängder i receptet behöver inte vara korrekta, jag har tagit allt på ett ungefär. Se till att du har en ganska stor stekpanna iaf.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Tonfiskröra med pasta - 2 pers

Godtycklig mängd pasta
2-3 burkar tonfisk i vatten
1 gul lök
Salt (prova gärna vitlökssalt)
Peppar
Curry
Godtycklig mängd matlagningsgrädde, knappt 2dl (alt. Minimat)

Koka pastan i vatten + salt. Under tiden, fram med stekpannan, i med smör/olja, hacka löken, i med löken i pannan och bryn tills gyllenbrun färg uppnåts. Låt vattnet från tonfisken rinna ur, lägg sen i tonfisken i stekpannan, salta, peppra, i med curry och rör om 1-2 min. Häll i matlagningsgrädde tills lagom konsistens på röran uppnåts. Låt puttra tills pastan är färdig.

Bacon, carbonarasås och pasta - 2 pers
Pasta
Salt
3 paket bacon
1 påse carbonarasås (Blå Bands om jag inte missminner mig?)

Koka pastan i vatten + salt. Stek bacon i stekpanna samtidigt som du kokar sås enligt förpackningen.

Korv stroganoff - 2 pers

1/3 falukorvsring
1 gul lök
2,5 dl krossade tomater, ICA har egen med smak, t.ex. basilika eller vitlök
1 msk tomatpuré / ketchup
Soja (frivillig)
2 dl matlagningsgrädde (MiniMat går också bra)
Salt, peppar

Börja koka pasta/ris/whatever i vatten + salt. På med stekpannan, i med smör/olja, hacka löken och i med den. Bryn till gyllenbrun färg. Hacka/strimla korven under tiden och sen i med den. Bryn också denna. I med dom krossade tomaterna, matlagningsgrädden och tomatpurén (ketchup), rör om. Salta, peppra efter behov och för färgens skull kan man dutta i några droppar soja. Låt puttra tills pastan är färdig.

Ja, det var det jag kom på just nu. Jag tycker maten blir godast om man höftar sin kryddning. Vitlök är aldrig fel att ha i vissa maträtter. Som alltid bör man ju även ha sallad och grönsaker till varje måltid. Själv lagar jag alltid för fyra personer och fryser in det som blir över. Smidigt att ha med till jobbet.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

(Tonfisk + senap + majonnäs) + baguette = gott!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Snabbt och snabbt, ganska iaf. Har tyvärr inga mängder att gå på alls, men det har alltid fungerat för mig ändå.

Det som behövs (till en person, typ):
En Kycklingfilé
Spaghetti
~1dl Creme Fraiche
En bit färsk ingefära, dvs inget pulver eller tjafs
En halv lime
3/4tsk mango chutney
1msk flytande honung

Börja med såsen. Skala ingefäran med potatisskalare. Häll upp creme fraichen i en skål, och riv i ingefära så fint som rivjärnet tillåter, pressa i lime (inte för mycket, en halv är oftast lite väl mycket för 1dl creme). Ha i ca 3/4 tesked mango chutney och 1 matsked honung. Rör om ordentligt, provsmaka och ha i mer honung om det är för surt. Småsurt ska det dock vara, annars försvinner hela poängen.

Skär kycklingen, antingen i långa "pinnar" eller mindre kubformade bitar. Stek i olja, ha på lite salt/svartpeppar när det börjar bli klart. Var som alltid med kyckling noga med att det är genomstekt. Koka spaghettin (duh!). Servera.

Gott som fan, speciellt såsen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Spagetti och Köttfärssås ala Oskar:
(iofs typ ett grundrecept för köttfärssås med spagetti)

Ingredienser:
Pasta, (Helst tagliatelle)
Köttfärs, ~200-250g
Krossade tomater, 1 paket (eller nån färdig pastasås)
Ketchup, på ett ungefär. (kanske 3-4 rågade msk)
Basilika (ett par nypor)
Oregano (ett par nypor)
Ev. lite salt, gärna örtsalt.

brukar inte ha några mått, jag kör på måfå och det brukar bli riktigt gott.

*Koka upp vatten. Tillsätt lite salt och därefter pastan.
*Stek köttfärsen, tillsätt sedan de krossade tomaterna, rör runt och tillsätt ketchup, basilika samt oregano. Provsmaka så de blir gott.

Sen är det bara å servera å njuta.

En annan grej jag brukar göra är snabbnudlar.
Jag lägger nudlarna i en kastrull och häller på vatten så "nudelfyrkanten" precis flyter. Sen låter jag det koka i någon minut. Sen häller jag bort i stort sett allt vatten. Sedan tillsätter jag kryddpåsen och blandar. Sen är det klart för servering. Jag brukar ha något kött till t.ex nån skinkbit jag hittar i kylen.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Avstängd

Vi säger såhär:

Pasta

Hamburgare

Pizza

Kyckling

Det är dom enklaste jag vet hitils ^^

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Ok nu ska jag dela med mig av något jag just uppfann. Rätten har inget namn, men vi kan kalla den för en Loaded special.

Ingredienser, du behöver:

1. Korvbröd
2. Lövbiff

Tillagning:

Stek en skiva lövbiff, vik den och lägg den i korvbrödet. Klart!
Krydda med salt, peppar, grillkrydda, vitlök eller vad du nu gillar

Detta tar bokstavligt talat 2 minuter att göra, och tid/smak-ration är skyhög, nackdelen är att det samma gäller priset.

Om man firar något speciellt eller ska bjuda en potentiell flickvän på middag, så kan man ju alltid lyxa till det och trycka i en sträng bearnaisesås i brödet

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ok nu ska jag dela med mig av något jag just uppfann. Rätten har inget namn, men vi kan kalla den för en Loaded special.

Ingredienser, du behöver:

1. Korvbröd
2. Lövbiff

Tillagning:

Stek en skiva lövbiff, vik den och lägg den i korvbrödet. Klart!
Krydda med salt, peppar, grillkrydda, vitlök eller vad du nu gillar

Detta tar bokstavligt talat 2 minuter att göra, och tid/smak-ration är skyhög, nackdelen är att det samma gäller priset.

Om man firar något speciellt eller ska bjuda en potentiell flickvän på middag, så kan man ju alltid lyxa till det och trycka i en sträng bearnaisesås i brödet

Fan vet om inte den tilltalade mig mest hittills

Vad ska jag dela med mig av då?

Vi börjar med något som jag kallar Äggsoppa

Knäck 4-5ägg i en mikrougnssäker plastbehållare. I med 1 msk vatten. Krydda med salt, aromat och ev lite peppar.
In i mikron på full effekt i 35sek, ta ut och veva runt, in i mikron igen på 10sek, upprepa tills konsistensen är rätt. Det vi vill ha är en buljongliknande vätska med klumpar i.
Voilá

Det kommer att se ut som en lungsjuks spottkopp, men det är faktiskt gott.

Favoriten när man kommer hem från jobbet annars; Uppiggaren

4-5 potatisar (stora)
en bit falukorv, 15cm lång kanske
4 ägg
1 paket bacon (gärna scans jägarbacon)
½ gul lök
Grillolja Allround

Fram med två stekpannor för nu ska det bakas flott i spisfläkten.
Börja med att skala och tärna potatisen, släng i dem i ena stekpannan tillsammans med lite solrosolja. Medans det fräser så går vi vidare.
Tärna falukorven och släng ner i andra stekpannan, men denna gång tillsammans med smör.
Klipp eller skär bacon till en halv tummes längd ungefär. Hacka löken fint.
Släng i baconen och löken tillsammans med falukorven.
När potatisen börjar få färg så häller man på grillolja tills man skäms och låter det fortsätta halvfriteras. Veva runt i båda stekpannorna då och då så det inte bränner fast.
När korven och baconen är färdig så häll över allt tillsammans med potatisen, glöm inte flottet.
Stek äggen, glöm inte att salta, endast på en sida och behåll gulan hel.
Häll upp allt på en pizzatallrik, lägg äggen ovanpå och spräck gulorna. Avnjutes med en eller flera kalla öl. Pga av sältan i detta brukar det gå åt flera.

Lycka till!

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk

Hasselbackspotatis och ungsbakad lax:

Börja med potatisen, skala och skär skåror (lägg potatisen i en sked och skär) som går nästan helt igenom. På med smör (brukar köra flytande margarin) sedan ströbröd. Lägg i en ungsfast form och sedan in i ugnen i 45 min.

Plocka fram laxbitar (typ 125g/st) på med lite smör även här samt citronpeppar och flingsalt (på båda sidor). När potatisen stått inne i ugnen i 30 min öppnar du och slänger in laxen brevid. Vänta de resterande 5 minuterna, passa då på att slänga ihop lite hollandaise eller BA.

Sjukt gott och enkelt, tar dock 50 min att göra.. Men man kan ju alltid sweca medans man väntar.

Permalänk
Medlem

korvstroganoff är ganska lätt å fixa och gott.

Sätt på riset.
sen stek lök i en gryta, i med grovhackad falukorv, låt det stekas lite tillsätt ett par glas vatten så det blir som en gryta, pressa ner ganska mkt ketchup, blanda mjöl och mjök i ett glas och häll i tills vätskan får en trögflytande form, smaka av och vänta på riset sen ät.

Tar väll en 20mins då riset måste kokas ordentligt.

Permalänk
Medlem

Kan ge lite olika

Kött med klyftisar och sås, rätt bra halvfabrikat

Ta typ fläskfile, entrecoté, rostbiff eller vad som och stek
Släng in lite klyftpotatis i ugnen (egengjorda eller påse)
Häll lite Heinz baked beans med tomatsåsen i en kastrull och värm
Värm Bearnaissesås
Serveras med hackad sallad med tacosås på
Samt BBQ sås

Klassiska saker köttfärsås funkar jue

Stek lök + köttfärs
Häll på krossade tomater, Heinz chilisås, Tomatpuré
Hacka morot och ha i
Rött vin är ett måste, vitt funkar men inte lika gott

Enchiladas
Stek lök och köttfärs, ha på tacokryddor och blanda i lite chilisås
Lägg i Wrap/burritos bröd med ost ovanpå och rulla ihop
Smeta lite tacosås ovanpå och lägg lite ost där med
in i ugnen
servera med sallad, tacosås och gräddfil

Finns massa, den mesta maten går snabbt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Studentcalzone

Pizza är gott men dyrt! Den bistra sanningen har vi alla fått uppleva (om man inte är ett sånt där som har lön och skit). Någon kom och påstod att den bästa hemmagjorda pizzan fås med hönökaka och en ugn. Så är inte fallet och personen i fråga var också dum i huvudet.

Du behöver vetekakor från ICA. Dessa är billiga och gör en bra approximation av pizzadeg. De finns inte med på bilden. Sedan behöver du en konserv inlagd skinka, krossade tomater, hushållsost och ett smörgåsjärn. Tänk på att bara idioter använder bestick i smörgåsjärn för då lossnar teflonet. Använd en smörkniv av trä. Krydda med oregano.

Det var allt för den här gången, tjoodihooo bork bork!!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Studentcalzone

Pizza är gott men dyrt! Den bistra sanningen har vi alla fått uppleva (om man inte är ett sånt där som har lön och skit). Någon kom och påstod att den bästa hemmagjorda pizzan fås med hönökaka och en ugn. Så är inte fallet och personen i fråga var också dum i huvudet.

http://xerent.no-ip.org/blogg/img/calzone.jpg

Du behöver vetekakor från ICA. Dessa är billiga och gör en bra approximation av pizzadeg. De finns inte med på bilden. Sedan behöver du en konserv inlagd skinka, krossade tomater, hushållsost och ett smörgåsjärn. Tänk på att bara idioter använder bestick i smörgåsjärn för då lossnar teflonet. Använd en smörkniv av trä. Krydda med oregano.

Det var allt för den här gången, tjoodihooo bork bork!!

Fan, sukta mig inte, får inte äta nått idag för jag ska till läkaren imorn på lite tester. Men jag får iaf skippa skolan imorn, sen på väg hem så blir det till att beställa en stoor jäkla pizza och köpa lite småkakor på vägen hem

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Sagomat

koka makaroner, stek lite bacon, ös ihop det i en bunke, lägg till creme fraiche. rör ihop, tillsätt ketchup efter behov.

Om man vill lyxa till det rikigt ordentligt så kan man ha i en burk champinjoner, men bara efter löning, det är bara då man har råd

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.