Bra säkra Import sidor? (Elektroteknik )

Permalänk

Bra säkra Import sidor? (Elektroteknik )

Tja!
Har planer på att Börja importera saker.
allting inom Elektroteknik , har sett typ på tradera osv massor med företag som säljer billiga import Elektroteknik grejer allting från mp3 spelare till datorer, tv apparater osv u name it!

Vart nånstans hittar man sånna här import sidor? Som är säkra och handla ifrån.
allting förutom ebay tack...
Man kan juh tjäna flera 100kr extra på varor som skulle kanske ha kostat dubbla här i sverige.

Någon som vet någon bra sida och säker!

Tack

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Grejjen med att det är billigare är väl för att man inte betalar Svensk moms?
Så köp saker inom EU annars kan dina paket fastna i tullen och du får lösa ut dem för ett par hundringar. (tror övriga världens paket max får ha ett värde på 200:- annars blir det moms)
Jag gissar på att många beställer storköpsordrar "gruppköp" ifrån Kina http://www.alibaba.com/ eller liknande sida men då beställer de partier på 100 till 1000tals enheter och man får nog kolla upp det med momsen & inte minst fraktpriserna.

Själv har jag bara beställt dvdfilmer från andra länder vilket lönar sig ganska mycket. Tex från England så kostar exempelfilmen 37:- med frakt i Sverige så kostar samma film 129:- Men då köper jag ofta gamla bfilmer.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
Grejjen med att det är billigare är väl för att man inte betalar Svensk moms?
Så köp saker inom EU annars kan dina paket fastna i tullen och du får lösa ut dem för ett par hundringar. (tror övriga världens paket max får ha ett värde på 200:- annars blir det moms)
Jag gissar på att många beställer storköpsordrar "gruppköp" ifrån Kina http://www.alibaba.com/ eller liknande sida men då beställer de partier på 100 till 1000tals enheter och man får nog kolla upp det med momsen & inte minst fraktpriserna.

Själv har jag bara beställt dvdfilmer från andra länder vilket lönar sig ganska mycket. Tex från England så kostar exempelfilmen 37:- med frakt i Sverige så kostar samma film 129:- Men då köper jag ofta gamla bfilmer.

Tror värdet är max 500:-, läste det på Tullens sida.

I alla fall så går _väldigt_ många affärer runt det här med moms saken, eller de skickar paketen som presenter, gåvor. Och paketerar så att det ser ut att vara en bok eller liknande.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1