Följ Black Week på SweClockers

Transformers - Vad tyckte ni?

Permalänk
Hedersmedlem

Transformers - Vad tyckte ni?

Skall se denna film imorgon. Av alla trailers att döma verkar den vara riktigt fet, speciellt för oss som växte upp med Transformers. Ni som har sett den - vad tyckte ni? En annan märklig sak, det står att den har premiär 4:e juli, men den gick ju att se redan den 2:a?

Förresten, vem var och såg filmen i måndags (den 2:a) här i Göteborg med en SweC-t-shirt på sig? En polare såg dig nämligen.

OBS! Glöm inte att använda spoiler-taggen som ni skall spoila.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Jag kom nyss hem från bion.
Måste säga att jag inte hade några förväntningar, och det var tur det. För jag tyckte inte om denl.

Orkar inte riktigt göra ett stort utlägg om filmen, men det kändes som de staplade klyscha på klyscha, saker man sett i hundra andra filmer redan.

Men det var tuffa effekter och coola strider, även om de dock var lite väl skakigt och inzoomat nästan hela tiden.

Ger den 3/10 i betyg.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte precis starta denna tråd

Jag växte upp med transformers och jag vart helt klart inte besviken. Underbar film, absolut värt varje öre att gå och se. Tror jag ska se den igen faktiskt. Kanske inte så bra som man hoppats men den känns helt enkelt som transformers tycker jag, jag mådde som om jag var 6 och knatat in i en obemannad godisbutik igen

Den enda som var lite off sådär var väl formen de gett transformers och filmandet i en del scener. Satt och tittade igenom de gamla tidningarna och filmerna och förr var de ju helt klart gjorda av bildelar. Man såg tydligt tak och skärmar, rutor och annat. Nu har de ju istället en mer maskin-look, utöver hjulen syns det ju knappt att de är bilar. Lite synd. När det gäller filmandet så har de nån förkärlek till skakiga och faktiskt rätt röriga scener där man egentligen inte ser nått utom att någonting rör på sig.

Mest synd var att man fick se så lite av Jazz, han är ju helt klart favoriten från när man var liten och i filmen är han helt underbar. Man ser honom egentligen inte mer än tre gånger där det faktiskt händer nått. När han först visar sig för Sam, på bron och i striden i slutet... Scenen med honom på bron är för övrigt min favorit. Och det faktum att han dör är dock katastrof. Fick god lust att storma ut från filmen och kalla den skitkass just bara därför, men det är ju ingen dålig film, även om det pundhuvud som kläckte idén att döda Jazz förtjänar ett nackskott.

Dold text
Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem från biografen!
Måste bara säga att jag tyckte den var helt underbar!
Den får lätt 4/5 i betyg.
Jag lekte mycket med transformers när jag var liten så man hade ju koll på alla figurer (Men varför är Bumblebee en Camaro???).

Var dock ni sällskap med en kompis som knappt visste vad Transformers, Optimus Prime, Megatron etc är, men lustigt nog gillade han filmen mer än mig

Årets hittils roligaste överaskning på bio

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Sag den for en vecka sen pa bio med nagra polare, men vi konstaterade alla att vi antaglien blivit lite for gamla for detta nu. Men det var anda ratt underhallande vid sina tillfallen men skadespeleriet var val inte pa topp hela tiden, om ens vid nagot tillfalle.

Permalänk
Medlem

En sidofråga: Transmorphers, vad säger ni om den succéfilmen? ...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Jag och nagrazol ska se den ikväll.

Permalänk
Medlem

Blev lite besiken, hade höga förväntningar men den blev för mycket "Hollywood" och den kändes för extrem i vissa lägen när man inte riktigt visste om det var en komedi eller drama.

SPOILER

Sector 7 agenterna var bara för mycket, filmen var ganska bra ända tills de blandande in Sector 7 : P

Permalänk
Medlem

den får 4 och en halv klubbade sälar av 5 från mig.

Permalänk
Medlem

Underbar, hade dock viljat se mer av, som belga säger, Jazz men samtidigt lite fler Transformers. jag har läst nästan för mycket av serietidningarna för att vilja utebliva andra. Jag menar, Soundwave? Scorpion? Ratbat? Andra bortglömda stora autobots och decepticons?

Edit:

Jag vill gärna att det kommer en tvåa, nostalgikänslan har sparkats igång och vill därför se mer av Transformers.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
http://www.imdb.com/title/tt1055369/

Mitt liv är nu komplett!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
http://www.imdb.com/title/tt1055369/

2009!!
Ännu ett ilandsproblem att lägga till på listan...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag ska se den ikväll, wish me luck!

EDIT: Djävlar, den var så djävla bra 9/10

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Grymt bra film, förväntade mig en vanlig spel-serietidnings film(rätt sunkig mao) men den överträffade mina förväntningar med råge!
Och specialeffecterna var ju helt fenomenala.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Geeks
SweClockers

För er som ännu inte upptäckt spoilartaggarna:

[spoiler]detta är en spoiler[/spoiler ] (utan mellanslag) resulterar i:

detta är en spoiler

Dold text
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ni som sett denna och den riktiga filmen(transformers the movie) vilken var bäst?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Ni som sett denna och den riktiga filmen(transformers the movie) vilken var bäst?

Går det rättvist bedömma filmerna? Jag menar, både kvalitetsmässigt och kompositionen är helt annorlunda och på tal om storyn som skiljer båda åt en del.

Jag gillar originalstoryn bättre från den tecknade filmen då den, enligt mig, "är större".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag tänkte precis starta denna tråd

Jag växte upp med transformers och jag vart helt klart inte besviken. Underbar film, absolut värt varje öre att gå och se. Tror jag ska se den igen faktiskt. Kanske inte så bra som man hoppats men den känns helt enkelt som transformers tycker jag, jag mådde som om jag var 6 och knatat in i en obemannad godisbutik igen

Den enda som var lite off sådär var väl formen de gett transformers och filmandet i en del scener. Satt och tittade igenom de gamla tidningarna och filmerna och förr var de ju helt klart gjorda av bildelar. Man såg tydligt tak och skärmar, rutor och annat. Nu har de ju istället en mer maskin-look, utöver hjulen syns det ju knappt att de är bilar. Lite synd. När det gäller filmandet så har de nån förkärlek till skakiga och faktiskt rätt röriga scener där man egentligen inte ser nått utom att någonting rör på sig.

Mest synd var att man fick se så lite av Jazz, han är ju helt klart favoriten från när man var liten och i filmen är han helt underbar. Man ser honom egentligen inte mer än tre gånger där det faktiskt händer nått. När han först visar sig för Sam, på bron och i striden i slutet... Scenen med honom på bron är för övrigt min favorit. Och det faktum att han dör är dock katastrof. Fick god lust att storma ut från filmen och kalla den skitkass just bara därför, men det är ju ingen dålig film, även om det pundhuvud som kläckte idén att döda Jazz förtjänar ett nackskott.

Dold text

Håller med dig till 200%
Älska filmen. Tyckte dessutom att transformersena(plural?) var riktigt riktigt vällgjorda vilket jag oroade mig för att man skulle se alldeles för lätt att det var animerad.

Jazz var också min favorit. Gillar stilen han har "Whats up ma'bitches" "This looks like a good place to kick it". Så jag skratta ^^. Att han sen blev sliten itur och att man knappt fick "lära känna" han är riktigt tråkigt.

Dold text

EDIT: Nu såg jag att 2:an ska släppas också, 2009 släpps den. Bara börja vänta IGEN då

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

fyfan vad cool den var såg den idag bästa filmen jag sett i år bättre än pirates of the carrabean 3 tagit en och annan öl så orkar inte utveckla mera men det är klart se värd för alla sci-fi dudes!!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Kändes som filmen i vissa lägen var lite komedi, vilket jag inte gillade.
Speciellt den där lilla roboten som gjorde konstiga ljud, skulle antagligen vara roligt men jag tyckte det var barnslig humor.
Förövrigt så var effekterna coola och det var mycket action.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var riktigt bra faktist..
Var lite oväntad komedi, men den slank in på ett fint sätt ändå ;D

Nått jag störde mig på från början var att Bumblebee inte var en bubbla.. men det gick över rätt fort För övrigt, kommer jag ihåg fel eller blev inte Megatron en pistol i den teknade serien som en av hans anhängare fick panga med?

Dold text
Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Väldigt, väldigt bra men kräver att man stänger av hjärnan. Enda minuset var den lilla roboten.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Filmen var hur bra som helst. Det som sög var som sagt den lilla roboten som gjorde allt jobb åt decepticons typ.

Permalänk
Medlem

grymt bra film
ska köpa ett ps2 igen bara för att kunna spela transformers igen, får nog köpa versionen till 360n också

Permalänk
Medlem

Var och såg filmen igår och kan kort och gott sammanfatta det med att jag satt med ett fånigt flin på läpparna genom hela filmen. Som gammal transformers-nerd när man var liten så var det en upplevelse att få se de gamla hjältarna komma till liv på vita duken. Jag är fullt medveten om att det låter barnsligt, men det får det vara.

Ska man börja analysera filmen och börja peka på saker här och där som inte stämmer så kan man hitta en hel del, men man får ta den för var den är. Det är trots allt kring 15-20 år sedan som serietidningarna gjordes. Det är inte så konstigt att de blev lite annorlunda. Jag menar, hur kul skulle det vara om ALLA transformers var fordon som fanns för 20 år sedan?

9.5 av 10 ger jag den. De 0.5 dras av för att de inte hade lyckats få ALLA transformers att kännas mer som orgninalen, men det får man som sagt köpa. Den är trots allt gjord 2007, och inte 1987.

Permalänk
Medlem

Satt med tummen upp från första minuten. Är enligt mig en perfekt sommarrulle. Snygga brudar, feta robotar och maffiga biljaktsscener.

Hurpass lik filmen är källmaterialet är en annan femma, men tar man det för vad det är så är filmen kanon.

Rich - Det vart smygpremiär utav filmen i Måndags världen över på vissa ställen. Vart därför den endast gick att se på på Bergakungen och inte på Palladium tex. Vart väl antagligen mig din polare såg, såvida ingen annan hade en Swec T-Shirt på sig.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

genom töntig fjortis film 90 bortslösade kr...

Permalänk

En bra rulle, schyssta effekter och jag gillade skarpt de roliga inslagen i filmen, bl.a när robotarna gömmer sig runt huset ;).

Att flickan i filmen såg ganska grann ut var inte heller ett minus.

En riktigt bra film måste jag säga

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Jag tycker den var riktigt bra faktist..
Var lite oväntad komedi, men den slank in på ett fint sätt ändå ;D

Nått jag störde mig på från början var att Bumblebee inte var en bubbla.. men det gick över rätt fort För övrigt, kommer jag ihåg fel eller blev inte Megatron en pistol i den teknade serien som en av hans anhängare fick panga med?

Dold text

Joo, det blev han, Det var Starscream som oftast använde den om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex