Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tabb
presskonferansen är ju helt klart en bluff

Den här tråden är en bluff! Läs den inte för sjutton gubbar, varning!

Jag är också en bluff.

*bluff*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tabb
presskonferansen är ju helt klart en bluff

"Jag har nu ringt det påstådda konferensstället och fått bekräftat att Medison bokat rum för sin presskonferens ikväll. Enligt bokningsavdelningen rymmer rummet (bara) 20 personer.

Någon större uppslutning verkar inte Medison förvänta sig, alltså. Men eftersom det är endast via inbjudan som gäller så kanske de har koll på antalet.

/Anders Nyman, Cint"

Så långt verkar iaf allting stämma. Ska bli spännande ikväll!

Permalänk
Medlem

presskonferansen är väl knappast bluff, om du menar den ej kommer äga rum.
i vilket syfte är ju en annan sak.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loveisliving
Den nya texten under accessories är ju fantastiskt vacker.

We offer our customers:
- support
- service
- broadband
- downloadning software
- accessories

Läcker felstavning.
Och varför erbjuder dom bredband??

Sen är det väl rätt logiskt att under sidan för accessories, att dom erbjuder accessories?

Sannslöst rolig tråd det här. Väntar med spänning på "presskonferensen". Det som är intressant med Medison som "företag" är att de har den mest diversifierade produktportföljen någonsin Jag menar... när man har datorförsäljning, möbeldesign, en egen klädkollektion, et cetera... så kan man väl knappast begära att någon tar en på allvar?

Har herr Ivancic fått lite storhetsvansinne måntro?

Oavsett om det är bluff eller inte (vilket det med stor sannolikhet är) så måste man väl vara helt jävla pantad för att handla något från den sidan.

Jesus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msdna
Sannslöst rolig tråd det här. Väntar med spänning på "presskonferensen". Det som är intressant med Medison som "företag" är att de har den mest diversifierade produktportföljen någonsin Jag menar... när man har datorförsäljning, möbeldesign, en egen klädkollektion, et cetera... så kan man väl knappast begära att någon tar en på allvar?

Har herr Ivancic fått lite storhetsvansinne måntro?

Oavsett om det är bluff eller inte (vilket det med stor sannolikhet är) så måste man väl vara helt jävla pantad för att handla något från den sidan.

Jesus.

Akta dig, nu kommer tanterna med moralpanik.

Permalänk
Medlem

bara en fråga
klicka på http://www.medisoncelebrity.com/adsfacts.html

kom hit...
så stod det:

Our Member programs:

- First program: U$ 15,000

- Special program: U$ 200,000

- Top program: U$ 2 million

vad för program? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msdna
Sannslöst rolig tråd det här. Väntar med spänning på "presskonferensen". Det som är intressant med Medison som "företag" är att de har den mest diversifierade produktportföljen någonsin Jag menar... när man har datorförsäljning, möbeldesign, en egen klädkollektion, et cetera... så kan man väl knappast begära att någon tar en på allvar?

Har herr Ivancic fått lite storhetsvansinne måntro?

Oavsett om det är bluff eller inte (vilket det med stor sannolikhet är) så måste man väl vara helt jävla pantad för att handla något från den sidan.

Jesus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Akta dig, nu kommer tanterna med moralpanik.

Det är viktigt att du känner till våra regler innan du skriver ett inlägg. Vi vill ha en trevlig stämning i forumet. Var god skriv ej inlägg som kan verka stötande mot andra individer.

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
bara en fråga
klicka på http://www.medisoncelebrity.com/adsfacts.html

kom hit...
så stod det:

Our Member programs:

- First program: U$ 15,000

- Special program: U$ 200,000

- Top program: U$ 2 million

vad för program? =P

Helt ärligt så låter det som de kopierat namnen från vad man brukar kalla tvättprogrammen i biltvättar. Vad är det för mening med att specifiera priserna om de inte sktiver vad det innebär??

Permalänk
Medlem

När du köper (av/tjänster) Medison så vet du vad du får...

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Detta är alltså ett öppet forum, det är inte del av någon tidning eller dylikt. Alla har rätt att säga sin åsikt så länge det ligger inom "ägarna" av forumets regler. Detta är alltså Moderatorer/administratörerna av forumet som bestämmer vad som får sägas eller inte sägas.

Att säga att ett företag är bluff är för varje person att säga. Men att säga att det är bevisat att de är en bluff är en annan sak. Jag har ännu inte sett någon som skrivit att de bevisat detta utan de skriver bara att det är en bluff enligt dem sett.

Det mesta här pekar mot att det är något skumt med företaget sen om det är en bluff eller ej är jag inte rätt person att utala mig om. Men om man ser till den information som visat sig vara falsk på hemsidan samt att företag inte förstod att det skulle bli sån storm av beställningar verkar lurt. Men vi får se vad som händer. Jag har funderat på att beställa en dator själv men jag avvakta hellre då det är för mycket som verkar vara "kanske".

Företaget i sig kan vara äkta och de kan ha en bra tanke bakom det hela men om detta är fallet måste de nog anlita lite folk som hjälper dem med planeringen bakom en så pass stor nyhet.

Permalänk
Medlem

Pontus Jeppsson kommer att närvara ikväll, bl a
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.115281

Citat:

We offer our customers:
[...]
- downloadning software
[...]

Jag gillar språkkunskaperna... leder mig in på downloadings, upsettings etc
http://www.youtube.com/watch?v=shMUlnetAA8

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gillar språkkunskaperna... leder mig in på downloadings, upsettings etc
http://www.youtube.com/watch?v=shMUlnetAA8 [/B]

rofl.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32063

"Sammanfattning:
ComOn har återigen pratat med Valdi Ivancic, som säger att de på presskonferensen ikväll ska berätta om sin affärsmodell och visa upp ett exemplar av datorn så att folk kan se att den är verkligen. Om produktionspartnern ska det dock inte sägas något:

»Dem kan vi desværre ikke fortælle om. Ikke endnu.«

Varför inte?

»Fordi vi har lovet ikke at fortælle om dem endnu. Deres andre klienter, som køber til en anden pris end vi kan, vil måske tage det ilde op«

Om att bilderna på hemsidan är identisk med produktfoto från Clevo säger Valdi »Ja, Clevo har også denne maskine.« Så medisons maskiner är inte en Clevo, undrar journalisten. »Vi fortæller først om produktionsparteneren senere,« blir svaret.

»Når det i løbet af den kommende tid forhåbentlig er lykkes os at overbevise de fleste om, at Medison ikke er et svindelfortagende, vil vi også fortælle, hvem vores produktionspartner er,« siger Medisons direktør.

Han oplyser, at han i morgen drager ud på en rejse rundt i verden, hvor han blandt andet vil forsøge at overtale folk til at fatte lid til foretagendet Medison. "

Citerar återigen Anders på Cint. Är väldigt intresserad av den där jorden runt-resan.

Permalänk

någon som vet vart man kan läsa om presskonferansen senare i kväll på nätet nånstans?
blir spännade och läsa detta...

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
någon som vet vart man kan läsa om presskonferansen senare i kväll på nätet nånstans?
blir spännade och läsa detta...

Ja IDG och Cint ska närvara så dem lär skriva om vad som sagts när presskonferensen är över.

idg.se / cint.se

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
någon som vet vart man kan läsa om presskonferansen senare i kväll på nätet nånstans?
blir spännade och läsa detta...

pcforalla.se skulle också skriva om den på sidan senare kväll.

Permalänk

Tackar! hoppas dom publicerar filmer eller foto om presskonferansen också.. ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32063

"Sammanfattning:
ComOn har återigen pratat med Valdi Ivancic, som säger att de på presskonferensen ikväll ska berätta om sin affärsmodell och visa upp ett exemplar av datorn så att folk kan se att den är verkligen. Om produktionspartnern ska det dock inte sägas något:

»Dem kan vi desværre ikke fortælle om. Ikke endnu.«

Varför inte?

»Fordi vi har lovet ikke at fortælle om dem endnu. Deres andre klienter, som køber til en anden pris end vi kan, vil måske tage det ilde op«

Om att bilderna på hemsidan är identisk med produktfoto från Clevo säger Valdi »Ja, Clevo har også denne maskine.« Så medisons maskiner är inte en Clevo, undrar journalisten. »Vi fortæller først om produktionsparteneren senere,« blir svaret.

»Når det i løbet af den kommende tid forhåbentlig er lykkes os at overbevise de fleste om, at Medison ikke er et svindelfortagende, vil vi også fortælle, hvem vores produktionspartner er,« siger Medisons direktør.

Han oplyser, at han i morgen drager ud på en rejse rundt i verden, hvor han blandt andet vil forsøge at overtale folk til at fatte lid til foretagendet Medison. "

Citerar återigen Anders på Cint. Är väldigt intresserad av den där jorden runt-resan.

Men argh! Vad påstår egentligen karln? Han säger alltså att tillverkaren av datorn (clevo) också har denna maskin. Samma maskin som hans produktionspartner producerar i hemlighet tillsvidare. Eller är det bara ett förvirrande ja på frågan om det är korrekt att dom har stulit clevos bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisk47
Men argh! Vad påstår egentligen karln? Han säger alltså att tillverkaren av datorn (clevo) också har denna maskin. Samma maskin som hans produktionspartner producerar i hemlighet tillsvidare. Eller är det bara ett förvirrande ja på frågan om det är korrekt att dom har stulit clevos bilder.

Läs om igen, han säger ju "Ja, Clevo har også denne maskine."
Det kan betyda att de köper datorn från samma tillverkare. Antar att det inte måste vara Clevo som tillverkar dom.
Isf stämmer det ju bra att Clevo inte samarbetar med Medison, utan de är konkurenter ist...Bara en spontan tanke som for i mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Läs om igen, han säger ju "Ja, Clevo har også denne maskine."
Det kan betyda att de köper datorn från samma tillverkare. Antar att det inte måste vara Clevo som tillverkar dom.
Isf stämmer det ju bra att Clevo inte samarbetar med Medison, utan de är konkurenter ist...Bara en spontan tanke som for i mig.

Fast som jag har förstått det så är Clevo en OEM-tillverkare som bara säljer till andra som sedan sätter sitt varumärke på den. Men de säljer ej själva. Alltså kan burken finnas under flera varumärken.. men den är tillverkad av en och samma tillverkare. Nämligen Clevo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Läs om igen, han säger ju "Ja, Clevo har også denne maskine."
Det kan betyda att de köper datorn från samma tillverkare. Antar att det inte måste vara Clevo som tillverkar dom.
Isf stämmer det ju bra att Clevo inte samarbetar med Medison, utan de är konkurenter ist...Bara en spontan tanke som for i mig.

Altså Clevo tillverkar dem, deras Svenska partner är ggs-data, och det är redan bekräftat att Clevo inte har nått att göra med Medison. Men som jag misstänker (och några till) så finns inte Medison som företag (tekniskt), det är bara en fasad och Valdi förhandlar med de andra företagen som får allting att fungera, själv.

Permalänk
Medlem

Öppet brev till Medison och media.

Öppet brev till Medison och media.

Ikväll klockan 19.00 så kommer Medison att hålla presskonferens om sin tusenkronorsdator Medison Celebrity. De ska då enligt uppgift visa upp datorn för att bevisa att den faktiskt existerar. Problemet med detta är naturligtvis att bara för att de visar upp en dator så bevisar det ju inte att det finns flera. Det finns också andra problem, oavsett om det finns några datorer eller inte. Medison har på den hemsida där de säljer datorn brutit mot många regler och lagar som är fullständigt underminerar konsumenternas rättigheter och säkerhet. Vi kommer i detta brev ta upp de frågor som konsumenter måste veta och få svar på innan man ingår ett köpeavtal. Dessa frågor måste besvaras, och vi tycker att det är lämpligast att gå ut med dessa frågor så att de kan besvaras i samband med kvällens presskonferens, antingen genom att Medison svarar själva, eller genom att journalisterna på plats framför dem till Medison:

1. Vad är det egentligen de säljer? Datorn som visas upp på bild (och troligtvis även på presskonferensen) och specificeras på hemsidan tillverkas av Clevo Computer Company i Taiwan. Detta företag, som är originaltillverkaren och producenten av datorn, säger att de absolut inte har något med Medison att göra. Därför, om det nu finns några datorer, måste det röra sig om helt andra datorer med en helt annan specifikation. Vad är denna specifikation i så fall?
2. När en kund genomför köpet så görs detta via det amerikanska företaget 2Checkout.com, inc. Köpeavtalet sluts alltså exempelvis mellan en svensk privatperson och ett företag i USA, därför så betalar man ingen svensk (eller utländsk för den delen) moms. Detta innebär i normala fall att kunden blir ansvarig att betala moms och eventuella avgifter till speditören när produkten importeras till Sverige. Nu är det dock så att Medison har sagt att datorerna skickas från England och då är frågan hur momsen och avgifter betalas. Är det av Medison när datorerna förs in i EU, eller av privatpersonerna på något sätt. Hur i så fall?
3. På Medisons hemsida så står det tydligt att avgifter till betalningsförmedlaren tillkommer, och så även frakt och andra avgifter. När man väl genomför köpet så tillkommer det inga av dessa extra kostnader, utan det är bara de utsatta US$150 som konverteras till aktuell valuta som man valt. Varför står det olika på hemsidan mot vad som faktiskt dras, och vilket är det som stämmer?
4. Medison uppger att de med hjälp av adressen på ordern avgör vilken tangentbordslayout som skickas, och att man får den som motsvarar sitt land. Hur gör de så med de länder där det används olika tangentbord, exempelvis Kanada där både engelska och franska tangentbord säljs och används? Likaså, det finns länder där det är väldigt ovanligt med tangentbord på deras eget språk, hur vet de köparna vilket tangentbord de kommer få?
5. Medison har under de senaste dagarna sagt att de första datorerna kommer levereras i mitten på augusti. Det är bara två veckor kvar till dess så man får anta att datorerna är skickade från tillverkaren för att komma fram, speciellt om det skulle röra sig om skeppsfrakt. Finns det några dokument som bekräftar att dessa datorer skickats i så fall?
6. Att inte ha garantivillkor, köpevillkor och liknande tillgängliga är ett brott både mot Sveriges och EU’s konsumentköplagar. När skall detta åtgärdas?
7. Hur kommer det sig att Medison har valt ett svenskt företag för att sköta service? Kommer exempelvis kunder i Indien behöva skicka sin dator till Sverige för reparation?
8. Det har nu snart i en vecka stått ”Due to the unexpectedly high traffic to our support line past 24 hours it broke down. We want to inform you that we are currently working hard on getting a phone line back on air” på hemsidan, och e-post verkar Medison inte svara på heller i rimlig tid. När ska detta åtgärdas?
9. Varför föll valet av Linux-distribution på Fedora, som knappast är ett speciellt bra val för nybörjare på Linux? Exempelvis är det ganska avancerat att installera nya program, så följer det med några extra program installerade, och i så fall vilka?
10. Medison anger på hemsidan att man kan köpa tillbehör, uppgraderingar och liknande från deras partners. Sidan som det länkas till är tom, så vilka är dessa partners?

Förutom de ovanstående viktiga konsumentfrågorna så finns det andra frågor som bör besvaras för att återfå förtroende för företaget:

1. Medison anger att de funnits som företag sedan 1996. De senaste företaget som fanns registrerat med ett namn anknytande till Medison försvann 2003. Har Medison verkligen existerat under perioden 2003-2007, och i så fall hur?
2. Medison har angett att det var ett misstag att det fanns annonser och länkar till ett flertal företag på hemsidan tidigare. Varför togs i så fall inte alla annonser bort på en gång när det uppdagades, utan en i taget först efter varje enskilt företag kontaktade Medison?
3. Flera av de företag och organisationer som Medison säger sig ha arbetat med på sin hemsida säger att de aldrig har samarbetat med Medison, hur kommer det sig? Exempel är samtliga skolor som anges.
4. Är inte namnvalet Medison Europe Limited en ganska dålig idé med tanke på att det redan finns ett stort multinationellt företag som heter Medison, samt även har ett Holländskt dotterbolag som också heter Medison Europe?
5. Om nu företaget är så stort och har kontor i flera länder, varför har då betalningsförmedlaren i USA avtal direkt med Medisons VD?

Hoppas att dessa frågor kan besvaras på ett bra och tillförlitligt sätt!

Med vänliga hälsningar,
Tommy
http://www.medisonscam.info

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msdna

Oavsett om det är bluff eller inte (vilket det med stor sannolikhet är) så måste man väl vara helt jävla pantad för att handla något från den sidan.

Jesus.

Ska bli ett rent nöjje att quote:a det här inlägget om ett par veckor.

Om de som beställt nu får datorerna i sina händer om ett par veckor, vem är det då som är helt jävla pantad?

edit: massor av text jag skrev försvann, fattar inte varför, jag orkar inte skriva om den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Ska bli ett rent nöjje att quote:a det här inlägget om ett par veckor.

Om de som beställt nu får datorerna i sina händer om ett par veckor, vem är det då som är helt jävla pantad?

Sedan ang. den här medisonscam.info -sidan. Den känns inte alls opartisk, hur löjlig är inte en sådan sida om den inte är opartisk? Känns som att den lägger all vikt på att fläka upp alla dåliga sidor om den här datorn och ställa någon sorts svart eller vitt id

Jag har på inget sätt sagt att jag ska är opartisk. Jag står fast vid att företaget är egnomuselt som jag sagt tidigare, därför kan jag inte vara opartiskt.
Dessutom har det inte frammkommit något positivt om företagen någon gång alls, vad är det du tycker jag missar?

Permalänk
Medlem

Presskonferans

Vad jag förstår kommer presskonferansen äga rum och de kommer försöka återfå förtroende av konsumerterna, vilket inte är svårt.

Svara på frågorna på ett vettigt sätt, de vet ju redan vilka frågor som kommer ställas eftersom flera forum redan tat upp alla anledningar till varför det skall vara en bluff så de vet exakt vad de ska säga.

Eftersom datorerna inte kommer skickas på ett par veckor minst har de got om tod att få in lite mer stålar på denna presskonferansen.

Jag vill dock understrycka att jag inte utalar mig om jag tror detta är en Bluff eller inte, jag klargör bara att en presskonferans där ägaren vet exakt vad han ska svara på för frågor inte kommer ge jätte mycket men vi får se om ett par timmar.

Jag hoppas och ber att det ska vara seriöst för då kommer jag själv köpa en men som student har man inte så stor marginal och 1000kr är rätt mycket att gambla med.

Tack för mig och jag hoppas att det blir en bra presskonferans!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Medisons servicepartner Infocare:
"Inget avtal är färdigt"

http://www.idg.se/2.1085/1.115302

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Jag har på inget sätt sagt att jag ska är opartisk. Jag står fast vid att företaget är egnomuselt som jag sagt tidigare, därför kan jag inte vara opartiskt.
Dessutom har det inte frammkommit något positivt om företagen någon gång alls, vad är det du tycker jag missar?

Jag tror inte ordet "egnomuselt" existerar i vår ordbok. , men hursomhelst.

Det jag tycker du missar är att göra sidan opartisk, om jag varit ägare av den, hade jag försökt göra den opartisk. - Men det är ju jag det.

Edit: nu blir jag riktigt förbannad. Safari för windows kapar mina inlägg i mitten. Och ja, nu försvann en hel del jag skrev igen..

Permalänk
Medlem

Tänk er följande scenario: Pressen är samlade hemma hos Valdi ikväll, 35kvm på Lilla Essingen, i bakgrunden spelas ett vackert klassiskt stycke musik, av Johann Sibelius Strauss tror jag bestämt.

Mitt i rummet står en pelare med rött skynke runtom..

Till kompanjemanget av väldresserade trummande schimpanser från Skansen kliver Valdi plötsligt in i rummet. Iförd sin bästa kostym, för dagen med väl matchad slips och en stor portion pondus...

..När han kommer fram till pelaren så blir det knäpptyst i publiken, Valdi börjar dra försiktigt i en repstump som hänger lodrätt mot golvet, med en stor yvig tofs i änden.. skynket börjar att röra sig långsamt åt sidorna....

..Spänningen i rummet stiger med över 1000%!
En journalist är så nervös så att han formligen badar i sin egen svett. En annan bryter av blyertspennan av förväntan...

...och när ridån går upp så ligger där..

En tegelsten! Med påmålade tangenter ovanpå och med texten "Medison Celebrity" skriven med finaste vit krita på sidan.

f'låt..var bara tvungen att försöka tillföra lite humor

Permalänk
Medlem

haha who knows xD

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smilfink
Tänk er följande scenario: Pressen är samlade hemma hos Valdi ikväll, 35kvm på Lilla Essingen, i bakgrunden spelas ett vackert klassiskt stycke musik, av Johann Sibelius Strauss tror jag bestämt.

Mitt i rummet står en pelare med rött skynke runtom..

Till kompanjemanget av väldresserade trummande schimpanser från Skansen kliver Valdi plötsligt in i rummet. Iförd sin bästa kostym, för dagen med väl matchad slips och en stor portion pondus...

..När han kommer fram till pelaren så blir det knäpptyst i publiken, Valdi börjar dra försiktigt i en repstump som hänger lodrätt mot golvet, med en stor yvig tofs i änden.. skynket börjar att röra sig långsamt åt sidorna....

..Spänningen i rummet stiger med över 1000%!
En journalist är så nervös så att han formligen badar i sin egen svett. En annan bryter av blyertspennan av förväntan...

...och när ridån går upp så ligger där..

En tegelsten! Med påmålade tangenter ovanpå och med texten "Medison Celebrity" skriven med finaste vit krita på sidan.

f'låt..var bara tvungen att försöka tillföra lite humor

haha, kul kul, men tegelstenen var en dålig metafor.
varför inte en stationär datorburk med ett ovanpå fastlimmat trähandtag istället.
"Ja? bärbar dator!"