Är du missnöjd med ditt köp av en applelaptop?

Permalänk
Medlem

Hel nöjd med min MacBook

Visa signatur

MacBook / 2.16 ghz / 2gb ram / 120 gb hdd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Känns faktiskt väldigt skönt och slippa alla dessa drivrutinsuppdateringar
som finns på pc sidan

Skumt problem du haft jag updaterar aldrig såvida det inte skulle vara något som är problem (vilket jag inte varit med om hittils)

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna uppdaterar man när man formaterar om hårdisken, var 3-6 månad eller så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Drivrutinerna uppdaterar man när man formaterar om hårdisken, var 3-6 månad eller så.

Varför formaterar du om hårddisken var 3-6 månad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Skumt problem du haft jag updaterar aldrig såvida det inte skulle vara något som är problem (vilket jag inte varit med om hittils)

ja just det, varför då klaga på att det inte släps nya drivrutiner till osx.därmed inte sagt att du klagat, utan menade rent allmänt, men som sagt, jag tror nog att både windows och os x får uppdateringar av drivrutiner vid systemuppdatering. skillnaden ä väll att just grafikkortet inte uppdateras den vägen i windows, då man ofta kör en "extern" drivrutin till det, o inte default drivrutinen som windows installeras vid installation. på osx funkar det ju som sagt inte riktigt likadant.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv

Menade inte klagande någonstans.

Permalänk
Medlem

har inte uppdaterar drivisar på min stationära på 4år ;P

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Jag har en iBook som jag är helt enormt nöjd med. Batteritiden är toppen, prestandan jämn och tillförlitlig och programmen jag har till den är överlägsna de närmast likvärdiga alternativ som finns till Windows och Linux. Visst är skärmen rätt liten, men därav blir den ju portabel och jag antar att batteritiden också har med skärmstorleken att göra.

Jämfört med den Acer laptop jag ägt föredrar jag iBooken varje dag - behöver jag näma att Acer-datorn är såld medan iBooken finns kvar.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Bytte för ett tag sen från PC till en macbook Pro det är nog inget fel på datorn sig bara att den inte riktigt möter mina krav som jag trodde att den skulle.

Dock är jag lite arg på apple att dom är så sega med drivrutiner tex för dom nya grafikkorten.

De har väl drivrutiner för dem? Vet inte riktigt vad du menar, för OS X är ju prestandan kass men det beror nog på OS X i stort och inte bara drivrutinerna. För Windows går det ju att fixa nyare drivrutiner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nemrod
Jag är inte missnöjd med min MacBook som jag köpte för runt ett år sedan.
Enda problemet jag hade var att batteriet dog en gång. Jag gick till en Apple Store (i Osaka, för övrigt) med laptopen, skrev på ett papper och fick genast ett nytt batteri. Inget strul alls. Nu är det ju dock tyvärr så att det inte finns särskilt många Apple Stores, och jag hade tur som var i en stad där det fanns.

Ja, vore grymt med apple stores här med, verkar ju väldigt praktiska när man väl har dem i närheten, men det är ju mest jänkare som har dem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Nja kanske datorn skulle hålla måtte om drivrutiner skulle uppdateras men jag har ingen lust att vänta 6månader för att min dator ska funka maximalt

Vad är det som inte fungerar menar du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Alltså det här med att Apple är dyra håller jag faktiskt inte riktigt med om.
Macbooken tycker jag är billig i förhållande vad man får. En riktigt kraftfull dator (förutom det överjävligt sunkiga grafikkortet då, men det sitter även i många "PC" i samma storlek) med medföljande operativsystem som är hur bra som helst. Man får även med massa tillbehörsprogram som skulle kostat rätt mycket annars. Jag tycker iallafall att Macbooken är billig. Lätt att jag ska ha en sådan igen när Leopard kommer och Macbooken har uppdaterats. Förhoppningsvis får den ju Santa Rosakretsar nästa gång och inte en riktigt lika sunkig uppdatering som det var denna gång.. En ytterst liten speedbump bara..

Jag tycker att den är lite dyr, men man får ju med extra finesser på datorn och ett rätt ok programpaket/OS på köpet. Köper man en skitbillig laptop får man inte direkt med vista ultimate på köpet ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seroc
Jag har en iBook som jag är helt enormt nöjd med. Batteritiden är toppen, prestandan jämn och tillförlitlig och programmen jag har till den är överlägsna de närmast likvärdiga alternativ som finns till Windows och Linux. Visst är skärmen rätt liten, men därav blir den ju portabel och jag antar att batteritiden också har med skärmstorleken att göra.

Jämfört med den Acer laptop jag ägt föredrar jag iBooken varje dag - behöver jag näma att Acer-datorn är såld medan iBooken finns kvar.

Jo, iBooken var ju grym, jag ville sååå gärna ha en efter att ha varit på NUCCC 2002 och ha sett folk som hade dem, men jag hade inte råd med 12kkr då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nemrod
Varför formaterar du om hårddisken var 3-6 månad?

Varför inte, för att bli av med alla skitfiler från små program som man testar. Alltid skönt med ett rent operativsystem.

Och som gammal dos'are så tycker jag att det är ganska kul att hålla på och prova nya saker på datorn, inte WIN XP SPELA SPELA SPELA

Permalänk

Det är så att dom med Ati x1600 kort kör med samma prestanda som jag med mitt 8600m gt eller bättre i OS X på grund av att drivisarna är för dåliga för dom nya korten.
Tycker att dom borde ha tänk på det innan man släppper nya grejor om man ska behöva vänta 6månader för att datorn ska funka som den ska.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Varför inte, för att bli av med alla skitfiler från små program som man testar. Alltid skönt med ett rent operativsystem.

Och som gammal dos'are så tycker jag att det är ganska kul att hålla på och prova nya saker på datorn, inte WIN XP SPELA SPELA SPELA

Men herregud pojk, skaffa Linux! :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodapops
Den stora skillnaden är enligt mig att mac inte är lika spritt som pc och därför uppmärksammas inte eventuellt krångel lika mycket. Fler maskiner i omlopp --> mer krångel --> mer klagåmål.

Visst, men ibland går det åt andra hållet också.

När Apple får kvalitetsproblem med någon modell - något som tyvärr hänt allt för ofta den senaste tiden - så syns problemen rätt tydligt. Det finns ju bara en tillverkare av macar, och det finns inte så många modeller. Om macbook får kvalitetsproblem ligger drygt en fjärdedel av alla mac-köpare i "riskzonen", så att säga.

När HP får problem med någon komponent i en modell är det bara en dator i mängden av alla HP-modeller som finns... och i ett större perspektiv en modell bland alla tusentals PC-modeller.

Batteriproblemen som det skrivits om i tråden påverkade ju i princip hela marknaden. Jag hade tidigare en Powerbook och har nu en Macbook Pro. Båda har fått nytt batteri på garantin.

Permalänk

Än så länge väldigt nöjd med min MacBook