Hur får ni tid att spela?

Permalänk

Hur får ni tid att spela?

Okej,,,den här tråden kanske borde ligga i "övriga ämnen" men jag har bara varit reggad i 2 mån (ej 3 som behövs där???).

Jag undrar hur ni finner tid till spelande? Det kräver oftast många timmar att ta sig genom spel för att inte tala om online som lätt kan få timmar att rinna iväg!

Själv är jag mitt inne i livet så att säga (31år, gift och 3 döttrar under 5 år) så att hitta tid är inte alltid lätt.

Under skoltiden hade man ju studier m.m. att tänka på så man var ju inte helt sysslolös då heller.

Själv löste jag "problemet" hemma genom att "förverkliga" fruns hobby genom att köpa ett piano (som hon alltid önskat ha och kunna spela) som hon spenderar ett par timmar var och varannan kväll på.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Mja, om man är i samma situation utan frun och döttrarna så finns det massor med tid över... (Är just 31 år själv)

Det är dock sant att jobbet, som för mig inkluderar studier och forskande, konkurrerar om den värdefulla speltiden...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Du får ta den lilla tid du hittar helt enkelt, livet går frammåt

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jaadu... Har en kompis som faktiskt sa det rätt bra tycker jag.. Han pluggar precis som jag och jag frågade honom samma sak: Hur får du så mycket tid över till spel?
Han svarade att man måste unna sig lite av det man tycker är kul. Livet går inte bara ut på att jobba o slita, man måste få ha kul. Dock ska man ju inte spela så mycket så jobb och annat blir lidande, men en timme eller två brukar man kunna få tid till.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte ens 1/10 av vad jag gjorde förr, Men jag kan inte säga att det kommer så många spel numer som man verkligen ser fram emot.

Jag har gott om tid till att spela, jobbar 06:45 - 16:00. Inga barn bara sambo.
Men det blir inte av, jag vill spela men det är inget som får mig att göra det.
Installerade Fallout 2 & Baldurs Gate för någon månad sen, då satt jag och spelade hur mycket som helst.

Funderar om man ska köpa sig en konsoll till, Square Enix brukar ge en massvis med timmar.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Är 21, singel, har jobbat ett tag. Då var det ganska lätt att hitta tid till att spela. Nu ska jag börja plugga så det blir lite värre med tid.

Men jag brukar spela med äldre personer som har fru och barn. De brukar lira när frun tittar på sina såpor på TV och barnen sover. Många av dem har även gjort så att fredag och lördag är familjekväll så då spelar de inget.
Endel har lite äldre barn som brukar vara med och lira oxå.

Permalänk
Medlem

Är själv bara 21 men jag känner redan av att min speltid blir allt mer och mer knapp. Visserligen jobbar jag sex dagar i veckan men det är fruktansvärt irriterande att medvetet hålla sig borta från spel man vet att man skulle älska bara för att man inte har tiden till att njuta. Jag kommer ihåg när jag pluggade och plöjde Baldurs Gate 2, att sitta halva nätterna och bara njuta. Om det skulle komma ett Baldurs Gate 3 nu så vet jag knappt om jag skulle våga köpa det, tiden känns knappare och knappare.

Permalänk
Medlem

Va bättre på gymnasietiden då man satt från 16.00 till typ 2-3 på natten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Är 21, singel, har jobbat ett tag. Då var det ganska lätt att hitta tid till att spela. Nu ska jag börja plugga så det blir lite värre med tid.

Men jag brukar spela med äldre personer som har fru och barn. De brukar lira när frun tittar på sina såpor på TV och barnen sover. Många av dem har även gjort så att fredag och lördag är familjekväll så då spelar de inget.
Endel har lite äldre barn som brukar vara med och lira oxå.

Är 30 år och sambo dock inga barn men precis som du skriver så blir min speltid när tjejen jobbar och när det är såpadags. Har även tur att hon jobbar varrannan helg så då får jag ta några maraton framför datorn. Ibland känns de som om man skulle vilja ha några fler timmar i veckan framför datorn men tyvärr går de inte. Allt handlar om prioriteringar.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Jobar inte just nu men när jag jag jobade skift så brukade jag stiga upp tidigare varannan vecka för att spela eller när jag kom hem. Det finns alltid tid bara man ger det tid. (: Nu har jag dock inga barn så antar att det försvårar saker och ting en aning mer men annars kan du ju kanske smyga upp på nätterna på helgerna. (; En sak till jag märkte när jag jobade va att det nästan va bättre att bara spela max 2-3h om dagen, då har man något att se fram emot och får en inte att tröttna lika snabbt på spelen.

Lycka till.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

20 år och sambo här.
Jag har inga problem alls att hitta speltid då jag är arbetslös sen 12 månader tillbaka. Det kan dock uppstå konflikter mellan mig och henne rätt ofta.

Jävlar vad vi bråkade när World in Conflict betan var på G, jag kunde verkligen inte sluta ibland.
Nu på sista tycker jag bara skit har släppts, så nu småspelar jag bara IL2 Sturmovik ibland.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Tycker själv jag hinner med kanske alldeles för mycket spelande men då är jag också singel. Skolan tar inte lika mycket tid som den kanske borde, hinner med att både jobba extra och ta på mig updrag. Sen vill man hänga med kompisar och ta någon öl. Finns ändå ganska mycket tid över enligt mig. Sista terminen i plugget nu hade väl tänkt försöka spela mindre och bli lite mer seriös men det är ju så kul att spela

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

23 år, singel och pluggar på högskola, massvis med timmar som man kan spela på, men ofta är fallet att så fort man har tid över så känner jag inte för att spela, har ingen lust utan då vill jag göra något seriöst eller jobba på någon uppgift, men när jag har mycket att göra och inte alls har tid, DÅ kommer spelsuget som ett brev på posten. Sen har jag lämnat PC-spelandet helt, då jag för några år sen köpte första xboxen. Och nu är jag är student och inte har råd att uppgradera datorn och är ärligt talat trött på att behöva uppgradera för att spela de senaste spelen, så köpte en 360 för nått halvår sen.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Va bättre på gymnasietiden då man satt från 16.00 till typ 2-3 på natten

i agree:P... eller tja speltid har ja istortsett hur mkt somhelst av,
men spelar iaf inte så mkt, för kassas burkar och e fattig student:/
fast fritid .....

Permalänk

Som sagt,,,jag "löste" en större del av det helt enkelt genom att göra det möjligt för henne att "slösa tid" på sin hobby. Det fanns ju annars risk för att den lilla barnfria tid man har skall automatiskt spenderas med varann. Har man tänkt att spendera resten av livet tillsammans så behöver man inte spendera varje ledig minut tillsammans,,,faktist nog bättre om man inte gör det.

Jag får väl 2-4 timmar fritid tid per dygn beroende på arbetstider (jag jobbar mest natt) och känner väl att man börjar få en bra balans på grejerna nu.

Sen har man filmer och serier som man också vill spendera tid på,,,he he.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Inte så svårt att ta sig tid att spela om man går 4-skift. Har ju bla en ledig vecka att spela på. Sen på hela nattveckan kan man spela på dagen då man börjar 22.15. Sen på förmiddagarna slutar jag 14.00. Värre på eftermiddagarna då man vaknar åker man till jobbet och när man kommer hem går man och lägger sig.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt att baka in spelande på 4h fritid per dag när man har så många andra intressen förutom spel :/ Och man har på tok för många spel som bara ligger på hyllan, tror t om 3 fortfarande är inplastade

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

ta det inte på fel sätt nu,men tyvär så förstör familje livet en del utav den "roliga" sidan utav livet.
enrgi/pengar/tid osv ägnas mer och mer åt familjen och man får helt enkelt inte tid att göra allt som man kunde göra när man var singel.
man får helt enkelt välja att gå frammåt eller bakåt,att stanna kvar och försöka att ägna tid åt ALLT,det går bara inte(om man inte är nått geni när det kommer till att organisera dvs).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Testpilot

Du får försöka lura in familjen på andra spel så ni kan sitta och spela samtidigt. Köp en spelkonsoll med Singstar, det brukar vara populärt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]