Permalänk

För nära grafikkortet?

Må jag fråga,är mitt nätverkskort för nära mitt grafikkort.Har ej bygg denna dator själv så när jag skulle sätta in mitt nätverkskort så fanns det ytterst få PCI platser kvar då 8800 640mb gts:en norpar en och den enda som blev över var denna under grafikkortet samt en längre ner som ett ljudkort huserar i.

Då nätverkskortet inte är så stort och inte täckte fläkten för grafikkortet så pulade jag in den där under.Vet inte vad för värmeutveckling ett nätverkskort har och om det skulle störa grafikkortets värmeavveckling så att säga.Dom nuddar ju inte varandra i alla fall.

Grafikkortet ligger på 55 grader idle och har kommit upp på 68 som mest vid spel,vid 60% fläkt.Är det nåt att oroa sig för,då den ej är OC?
Så,vad säger ni experter?

En bild på det hela.
http://i25.photobucket.com/albums/c84/S-8/Ntverkskort.jpg

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Medlem

med dom temperaturerna är det inga problem

Permalänk

Det verkar vara normala temps. Når tempen 80 i idle och över 100 i load så är det trubbel på g. Annars så är det ingen fara.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

mitt ljudkort sitter helt fastklämd i grafikkortet endå bra temps så no problem.