Permalänk

Köp av HP från USA

Har ett par frågor...

1.) Ponera att datorn jag kommer att köpa kostar 10.000 SEK - Hur mycket kommer det sluta på för att få hit den till sverige? Med frakt och tull.

2.) Tror ni att det på något sett går att få svenskt t-bord?

3.) Hur presterar ett 8400GS (Om man jämför med mitt nuvarande x1600)?

Permalänk
Medlem

med tull och frakt och ett svenskt tangentbord så har jag väldigt svårt att tro att du kommer att tjäna på att beställa från USA...

Permalänk

Men möjligheten finns...?

Tanken är väl främst att vissa modeller inte finns i sverige än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Fredricson
Men möjligheten finns...?

Tanken är väl främst att vissa modeller inte finns i sverige än.

Tror frakten kommer att kosta dig runt 300 kr, det är vad det kostar mig att sända ett paket med en dator i från posten i alla fall, försäkrat då. Svenskt tangentbord kan du säkert byta till när datorn kommer till Sverige, eller så använder du den som den är och byter knapparnas funktioner helt enkelt, det är ju bara en vanesak. Vilken dator är det du är intresserad av ?
Mvh

team_AMD

Permalänk

Just nu är det "Snygg va"-tråden jag skapade tidigare idag. Den ser cool ut. Bara grafikkortet som elite klent - därav frågan!

Permalänk
Medlem

Ja..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Fredricson
Just nu är det "Snygg va"-tråden jag skapade tidigare idag. Den ser cool ut. Bara grafikkortet som elite klent - därav frågan!

Ja den var snygg faktiskt.
Mvh
Team_AMD

Permalänk

Som sagt. Sitter just nu på en nx9420 och funtar på en ny laptop, en mindre! Den här fångade min blick direkt men jag bara undrar om 8400gs ens är i närheten av ati's x1600 kort. Vill ju inte köpa ned mig. Det skall iaf vara lika. Resten av datorn är ju självklart snabbare men vill ju ha nått man kan spela lite på också.

Ingen som har några tankar eller fakta om detta?

Gonatt!

Permalänk
Medlem

Amerikanska företag skeppar nästan alltid med FedEx, UPS eller liknande och då blir fraktkostnaden högre än 300kr.

Vid införsel får du betala moms 25% + administrativa avgifter + tull. Tullsatsen på datorer vet jag inte hur hög den är.

Ati:s X1600 är kraftfullare än Nvidias 8400M GS, även om det inte är med så mycket. Du kan kolla jämförelser på 3dMark här som ger en fingervisning: http://www.notebookcheck.net/NVidia-GeForce-8400M-GS.3709.0.h...

Köp från USA ger dig heller inte samma garantier, du måste kolla att garantierna gäller även i Sverige. Du förlorar också ditt svenska konsumenträttsliga skydd.

Permalänk
Medlem

Nej..

Jag kan svara på din fråga då jag har forskat mycket i detta på en del amerikanska forum om dessa två kort. 8400 kommer inte i närheten av X1600, det ligger ett snäpp under minst, du kan säkerligen spela dom flesta spelen på låg till medel som max men inte mer, det ligger en bra bit under.
Mvh
Team_AMD

Permalänk

Tackar för svaren. Synd på en så snygg dator. Förmodligen blir det en dyr affär - så jag skiter i det!

Permalänk
Medlem

Är du det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Fredricson
Tackar för svaren. Synd på en så snygg dator. Förmodligen blir det en dyr affär - så jag skiter i det!

Är du det minsta tveksam på korten så kan du sända mig ett privat PM så ska du få referenserna på dom jag kontaktade när jag jämförde korten.
Men som sagt, du byter ner dig en liten bit på grafik delen. Men det var en snygg HP du kollat in, det måste man säga.

Mvh
Team_AMD