Var beställer ni era DVD-skivor?

Permalänk
Medlem

Var beställer ni era DVD-skivor?

Mitt lager börjar ta slut så jag hade behövt beställa ett gäng. Kollade på prisjakt men alla de sidorna som har riktigt billiga skivor är sånna som jag aldrig hört talas om. Det är MYCKET dyrare att handla från t ex Datorbutiken eller Komplett.
Var handlar ni era skivor? Är det kanske någon som kan rekommendera något av de här mindre kända företagen?

Permalänk
Medlem

Sverige har kassettersättning på skivor, varför det är skitdyrt. Jag köpte just från wesellcd, men det finns många butiker.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Sverige har kassettersättning på skivor, varför det är skitdyrt. Jag köpte just från wesellcd, men det finns många butiker.

Mjo, wesellcd var ju bland de billigaste. Har dom bra service osv? Leveranstider?

Permalänk
Medlem

www.sweburn.com

Enligt mig helt outstanding! Låga priser och grymt snabba leveranser, 1-2 dagar om sakerna finns i lager.. Jag gav 250:- inkl frakt för 50st Verbatim DVD+R som dessutom är printable!

Tumme upp!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Mjo, wesellcd var ju bland de billigaste. Har dom bra service osv? Leveranstider?

Jävligt bra, första gången jag beställde så ringde en tjej från wesellcd upp mig och sa att dom DVD-r skivorna jag skulle ha var slut och undrade om jag ville ha en annan märke och högre hastighet för samma pris, vad jag vet så är inte verbatim sämre än Fujifilm jag skulle ha från början.

Sen har det varit 10 beställningar med 100pack DVD+case samt 2st DVD brännare genom åren, mycket nöjd.

Leveranstiderna är bätre än postens kan jag lungt säga, fast dom ligger i tyskland

3-5dagar har det varit för mig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jävligt bra, första gången jag beställde så ringde en tjej från wesellcd upp mig och sa att dom DVD-r skivorna jag skulle ha var slut och undrade om jag ville ha en annan märke och högre hastighet för samma pris, vad jag vet så är inte verbatim sämre än Fujifilm jag skulle ha från början.

Sen har det varit 10 beställningar med 100pack DVD+case samt 2st DVD brännare genom åren, mycket nöjd.

Leveranstiderna är bätre än postens kan jag lungt säga, fast dom ligger i tyskland

3-5dagar har det varit för mig

Låter bra det. Då blir det nog wesellcd
Hur funkar förresten sånnahär "noname-skivor"? Är det nån kvalitetsskillnad alls jämfört med märkesskivor? Eller kanske det är värt att lägga en hundring extra för att vara säker?

Permalänk
Medlem

http://www.cdrohlinge24.de/
http://www.nierle.com/

Lägre priser, lägsta frakt och snabba leveranstider.

Citat:

Que?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Tack, ska kolla upp de sidorna också.

Permalänk
Medlem

webhallen

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Que?

Håller med. Beställde nyligen från cdrohlinge24.de och fick skivorna efter 2 dagar. Beställde bl.a 100-pack Verbatim DVD+R för 273SEK. Dom har billig frakt med då den ligger under 100-lappen.

Permalänk
Medlem

Jag brukar beställa från http://www.dvdmarknaden.com/SE/, eller där jag kan hitta dom billigaste dvd-r skivorna med MCC 03RG20 mediakod.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Jag brukar beställa från http://www.dvdmarknaden.com/SE/, eller där jag kan hitta dom billigaste dvd-r skivorna med MCC 03RG20 mediakod.

Vad innebär "MCC 03RG20 mediakod" ??

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Det innebär att det är samma som Verbatrims skivor, fast ompaketerade.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Billigt med rabatt

Jag köper alla mina DVD-skivor på www.dvdmarknaden.com för att deras skivor är billiga och för att frakten har ett fast pris på ca 155 kr. Jag brukar gå ihop med mina arbetskamrater när jag ska beställa skivor och då blir skivköpet ännu billigare.

De är snabba också! Förra beställningen som jag gjorde, var på tisdagen och paketet levererades på fredag eftermiddag.

Ni får 10% rabatt vid köp från www.dvdmarknaden.com med rabattkoden nedan.

Rabattkod: oohevoye

Utgångsdatum: 2008-12-09

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag alla skivor som är Taiyo Yuden (ID: YUDEN000-T03-00)

Lite Rolls Royce a la DVD. Bättre skivor är svårt att hitta.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Någon som testat www.discsonline.se ?

Permalänk
Medlem

Säger bara wesellcd

Har alltid fungerat klockrent nu var det över 1,5år sedan jag köpte mina skivor
men brukar köpa rejält varje gång sist blev det 400 dvd-r, varav man har ca 80 kvar nu dags innan jul o köpa mer

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrre
Någon som testat www.discsonline.se ?

Jag har köpt där ifrån. Köpte 200st DVD-R Noname, det tog ingen lång tid innan jag fick de till mitt närmsta postutlämnings kontor.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Polkapig.com också...

Permalänk
Medlem

köper enbart på sweburn.com numera, underbar butik och riktigt billiga priser

/Daniel

Permalänk

Jag burkar köpa från wecellcd. Beställt tre gånger nu. Det har hittils funkat bra. Bra priser (åtminstone jämfört med sverige) Och bra service. Har fått paketen inom sagd tid. Väldigt enkla att ha att göra med också. Minns att jag beställde en HP pirat bläckpatron förra gången. Den var slut så dom skickade en Orginal utan extra kostnad istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dvdmarknaden.com

säger bara dvdmarknaden.com oslagbara med sitt rabattkod system!

Här har nu ek kod som ger 10% rabatt på det nu handlar där
Rabattkod: tuoafigu
Startdatum: 2008-11-17
Utgångsdatum: 2008-12-17

Permalänk
Medlem

60% rabatt på CD/DVD

Bra guide inför köp av kvalitets-DVD: www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

Rabattkod: iamesuui

ger dig 10% extra rabatt på alla inköp hos dvdmarknaden.com.

Gäller 3 feb - 3mars 2009.

DVDmarknaden.com är varken sämre eller bättre/billigare eller dyrare än andra utländska siter.

De har snabb leverans (3-5 dagar) som går att följa var leveransen befinner sig. Senast tog det 3 dagar.

Vid köp kan du skapa rabattkod som ger nya kunder (dina vänner) 10% rabatt och 5% i provision till den som ger ut koden.

Tycker att detta är en win-win lösning för alla parter, med tanke på den kriminellt höga CD/DVD-skatten i Sverige.

Alla utländska leverantörer är 50% billigare än Sverige. DVDmarknaden.com fick bäst i test av tidningen PC För Alla.

Har köpt av dem vid ett flertal tillfällen utan några problem. Pålitliga.

Använd rabattkod: iamesuui

för att få 60% rabatt, jämfört med Sverige.

De bästa DVD-skivorna är av märket Taiyo Yuden, alternativt Verbatim - mediakod Mitsubishi. Bra kompabilitet.

Permalänk

Färsk rabattkod

Rabattkod: hulusote
Startdatum: 2009-11-24
Utgångsdatum: 2009-12-24

Permalänk
Medlem

Någon som har en rabattkod till Sweburn?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Bränner inte så mycket, köper 25pack på Netonnet ibland

Permalänk
Medlem

Sweburn.com är nog det billigaste man kan hitta.
Kanske beror lite på vad man ska ha för skivor,
men iallafall för mig som ska ha Verbatim DVD+R DL

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Dvdmarknaden 10% Rabatt

Dvdmarknaden 10% Rabatt

Rabattkod: vatatedu
Startdatum: 2010-04-07
Utgångsdatum: 2010-05-07

(Vill dock påpeka att det endast gäller nya kunder)