Den mest prisvärda begagnade bilen är..?

Permalänk

Den mest prisvärda begagnade bilen är..?

-

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk

BMW 320i...-01 Bror har en sån på nätauktion om du är interesserad, PMa ..

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tja, Skoda Octavia är väldigt prisvärd. Du får en '04 med under 6000 mil på mätaren för under 80 tusen. Det är prisvärt för mig!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

BMW är inget tips, tycker iaf inte jag, då reservdelarna är så förbannat dyra om du nu inte hittar de begagnat också antar jag.
Men som printscreen skrev.

Annars Seat, också billiga bilar.
Min seat ibiza -00 hade gått 5200mil när jag köpte den för 44000 i mycket bra skick, pedantisktskött

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Köp gärna en Bmw ur 3 serien men inte en 320, maken till trött bil, den har ju inget vrid under 2000 varv. 318 om du vill ha en mindre motor annars 325.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

En japansk bil verkar vara det självklara valet för dig, förslagsvis en Toyota, Honda eller Subaru. Världens bästa kvalitet är oslagbart när det kommer till bruksbilar.

Toyota Avensis
http://www.blocket.se/vi/14905516.htm?ca=8_s

Subaru Legacy
http://www.blocket.se/vi/14013595.htm?ca=8_s

Toyota Corolla
http://www.blocket.se/vi/12590448.htm?ca=8_s

En Lexus kanske om du vill ha något mer exklusivt.
http://www.blocket.se/vi/13188026.htm?ca=8_s

Permalänk

Tyvärr faller Imprezan på komforten jämfört med t.ex. bmw, volvo eller audi (nu pratar jag ljudnivå i kupén etc.), den lämnar mycket att önska. Men om man skiter i såna petitesser är den det givna valet

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
BMW är inget tips, tycker iaf inte jag, då reservdelarna är så förbannat dyra om du nu inte hittar de begagnat också antar jag.

Du verkar inte ha ägt någon bmw och gått på myten att bmw delar är svindyra... bmw delar är inte dyrare än delar till andra bilmärken!

En volvo s40/v40 t4 får du ju en rätt ny för dem pengarna, hufsat pigga bilar som inte drar så mycket soppa + att de kan trimmas rätt skapligt.

Permalänk
Inaktiv

Det givna valet för mig skulle vara en Audi A4 eller VW passat av nyare modell och 1,8T motorn (den går ruskigt bra) Du förstår att det behöver inte vara en riktig sportbil för att kunna behandla den som en sådan.

Permalänk
Medlem

Saab 9-3 Aero 01-02 går att hitta för mellan 60-100k numera. Väghållningen är väl det som kanske brister lite med nya fjädrar och stötdämpare brukar kunna råda bot på det.

http://www.blocket.se/vi/14947690.htm?ca=16_s ett exempel.

Permalänk
Avstängd

Jag säger att om man inte vill vara lite nationalistisk och köra en schysst s40 så ska man nog satsa på japanska grejer. Där har du prisvärd kvalité. Kanske inte är de allra roligaste bilarna alla gånger men det finns riktigt fina.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
BMW 320i...-01 Bror har en sån på nätauktion om du är interesserad, PMa ..

Inte prisvärd alls. BMW är bland det mest oprisvärda som finns.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tja, Skoda Octavia är väldigt prisvärd. Du får en '04 med under 6000 mil på mätaren för under 80 tusen. Det är prisvärt för mig!

Finns en anledning till att Skoda är så billiga i andra hand.

Citat:

Min seat ibiza -00 hade gått 5200mil när jag köpte den för 44000 i mycket bra skick, pedantisktskött

Vill han inte ha Peugot, Renault eller Fiat eller andra märken med usel kvalité så duger nogi nte Seat heller, även fast Seat kanske är en smula vassare.

Permalänk

Om det är kvalitet man vill ha så ska man ju undvika alla europeiska bilar, BMW är väl dom enda som inte har genomrutten kvalitet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Om det är kvalitet man vill ha så ska man ju undvika alla europeiska bilar, BMW är väl dom enda som inte har genomrutten kvalitet.

Främst franskt och medelhavsländernas bilar. Och öststatsbilarna förståss. Tyskt och Svenskt är kanske inte samma kvalitéts ikoner som de var förr. Men de är fortfarande överlägsna amerikansk ingengörskonst.

Men som sagt, kvalitét idag är Toyota bäst på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Främst franskt och medelhavsländernas bilar. Och öststatsbilarna förståss. Tyskt och Svenskt är kanske inte samma kvalitéts ikoner som de var förr. Men de är fortfarande överlägsna amerikansk ingengörskonst.

Men som sagt, kvalitét idag är Toyota bäst på.

VW och Mercedes skulle jag nog lägga i samma fack som fransmännen. Alltid i botten på kvalitetsundersökningarna. Volvo har ju en hel del problem nu och Saab har väl aldrig vart någon höjdare.

Permalänk
Medlem

Grundat på vad? Jag ser nästan alldrig en 80 tals japanare längre pga att dom har rostat upp ordagrant... Ser många gammla mercsor och volvo t.ex som rullar än idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/vi/15038657.htm?ca=23_10_s

Skoda Superb, aka Passat, då?

Edit

Glöm den.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte prisvärd alls. BMW är bland det mest oprisvärda som finns.

BMW är väll förmodligen det mest prisvärda. Volvo är ju definitivt inte det, de är inte bara tråkiga, de är dåliga dessutom. Testade en S40N -06, visst, fräsch och så, men kändes ändå på nå vis sämre. Jämför det med en 320i -02, sämre bromsar, inte samma kvickhet, styrning var inte lika precis osv.

Citat:

BMW delar är ju inte alls speciellt dyra. Sen håller de generellt bättre med.

Jag skulle tipsa om BMW 320 eller Audi A4.

http://www.blocket.se/vi/15083058.htm?ca=11_s

Typ något sådant, dock får man hitta en men Xenonlysen då detta är ett måste anser jag.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Här kan du fynda rejält! - www.kvd.se - listan uppdateras varje onsdag med nya bilar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Här kan du fynda rejält! - www.kvd.se - listan uppdateras varje onsdag med nya bilar.

Knappast va, det var ett par år sedan man kunde göra klipp på kvd men idag är det rätt sällsynt. Bilarna går för överpriser om man jämför med Blocket och då har man ändå inte räknat med att kvd:s bilar framför allt är företagsbilar som generellt är sämre omhändertagna än privatbilar.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Knappast va, det var ett par år sedan man kunde göra klipp på kvd men idag är det rätt sällsynt. Bilarna går för överpriser om man jämför med Blocket och då har man ändå inte räknat med att kvd:s bilar framför allt är företagsbilar som generellt är sämre omhändertagna än privatbilar.

Några exempel på avslutade auktioner;
Saab 9-5 2.0t LinearBus. SportSedan -04 - 61000 kr
MB C 320 Elegance (218hk+Aut+Helläder) -00 - 75000 kr
Volvo S60 D5 Business (163hk) -03 - 99000 kr

Det går att hitta några klipp fortfarande.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Jag säger att om man inte vill vara lite nationalistisk och köra en schysst s40 så ska man nog satsa på japanska grejer. Där har du prisvärd kvalité. Kanske inte är de allra roligaste bilarna alla gånger men det finns riktigt fina.

Finns en anledning till att Skoda är så billiga i andra hand.

Vill han inte ha Peugot, Renault eller Fiat eller andra märken med usel kvalité så duger nogi nte Seat heller, även fast Seat kanske är en smula vassare.

S40 är Holländsk.

Skoda Octavia är billiga för att det är så många som säljer dem och ingen fattar hur bra de är. Kom hemskt gärna med lite fakta och/eller egna erfarenheter.

Seat är ju samma sak som VAG numera.

Jag går vidare och rekommenderar en Skoda Octavia RS. 180hkr och skitbra väghållning. Har suttit många timmar i den, fast då chippad till utlovade 225hkr.
http://www.blocket.se/vi/15086016.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/14965587.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/14618123.htm?ca=11_s

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Jag skulle föreslå en Audi A3 1.8T årsm. 01-03. Går att få för 80-100'

Bra komfort och rolig att köra.

Mvh/Nicklas

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Jag skulle föreslå en Audi A3 1.8T årsm. 01-03. Går att få för 80-100'

Bra komfort och rolig att köra.

Mvh/Nicklas

Och sedan när blev en A3 rymlig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Och sedan när blev en A3 rymlig?

Var ser du kravet på att den skulle vara rymlig? Jag ser bara krav på 4 sittplatser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
S40 är Holländsk.

Bara för att den är tillverkad i Holland gör den inte holländsk.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Bara för att den är tillverkad i Holland gör den inte holländsk.

Som att Microsoft skulle vara malysiskt bara för att en del grejer är tillverkade där

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Kanske en Saab 9-3 Aero -01 eller något år nyare?

Permalänk
Avstängd

Saab 9-3ss 03-04 nya är riktigt prisvärda idag finns runt 100k med 8k mil på mätarna fullservade. Dom är jävligt nice ligger bra till i tester mot audi och volvo med mera!

Skulle aldrig köpa en aero utav 9-3og när 9-3ng finns för sådana fina priser. Sen finns alltid chiptrimming om man vill ha mer mos utan att försäkringen sticker iväg.

Permalänk

Ni som tipsar om Saab 9-3, har ni någonsin suttit i baksätet? Det är ju sjuuuuuuuuuukt trångt! Sämsta baksätet någonsin.

Visa signatur

hollywoodstar