Permalänk
Medlem

Trådlöst Nätverk, behöver råd!

Hej hej.

Har just slagit till på ett trådlöst nätverk. Nej, jag köpte det inte för att jag ville, jag var tvungen. Jag har bara hört helvete om skiten och sant som sagt.

I vilket fall som helst, köpte en Netgear WG311v3-kort och en WGR614v7-router. Har nu kopplat ihop allt och det funkar prima med min ISP osv. Jag har dock ett problem. Jag får knäppa pinghopp till routern som gör mig fullständigt GALEN när jag lirar onlinespel. Det blir s.k "fryslagg", allt står still i typ 3 sekunder och sen blir det fast forward på allting och sen blir det bra igen. Utöver det så får jag totala disconnects ibland mellan datorn och routern, det är bara på 1 sekund men det räcker för att kasta ut mig ur spel.

Jag kollade Netgears supportsida och FAQ. Kollade IRQ-kanaler så det inte var någon konflikt, har startat om alla mina enheter i rätt ordning, uppdaterat firmware och maxxat min signalstyrka. Signalstyrkan vid disconnects går ner och sedan upp igen direkt till 7 samt 8 av 8 möjliga. Jag vet inte om det är programmet i sig som gör så bara för att det jag får kontakt igen, eller om det faktiskt är styrkan som går ner till 0% och därför jag förlorar kontakt.

Jag har kört ping till min router och där ser man 1ms hela tiden förutom ibland då det blir 2-3 pings irad som går upp till drygt 200 och sen vidare till 1ms. Jag tänker mig att det är det som skapar fryslaggen.

Nån som har något tips om vad problemet kan vara? Signalstyrka? trots att jag har 7 samt 8 av 8 möjliga (förutom vid disconnects)? Kan det vara fabriksfel? Är det kortets fel? Routerns fel? Kan det vara storleken på fragmenteringen i paketen? Vad fan är problemet helt enkelt.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7