Permalänk
Medlem

Lacka chassi på insidan

Tjena !

Hade tänkt att lacka mitt chassi svart på insidan och då undrar jag om ja ska slippa i metallen lite , och om de funkar med vanlig spray färg från biltema eller om de kan hända nåt mer komponenterna när de blir varm i lådan .

Vore tacksam för tips

Mvh Duniz

Permalänk

dra lite lätt med sandpapper på 600-800 och sen ett tunt lager grund kanske. sen några tunna lager färg. vänta 10-20min mellan varje lager.

Obs du ska kunna se igenom grundlagret när detta lagts på och även så ska du se grundlagret när 1-2 lager färg lagts på.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Passar på att låna tråden, hur stor betydelse har grundfärgen? och vad är det för speciellt med grundfärgen jämfört med den "riktiga" färgen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny.R
Passar på att låna tråden, hur stor betydelse har grundfärgen? och vad är det för speciellt med grundfärgen jämfört med den "riktiga" färgen?

Grundfägen är tjockare och fäster bättre på underlagret kan även vara en smutsigare yta när denna lägs på men rekomenderas ej.

Den gör även så att det kränvs mindre av den riktiga färgden då denna inte är lika tjock annars syns det igenom.

och blanda alldrig fabrikat mellan grundfärg, färg och klarlack, det kan börja reagera med varandra och bli väldigt dåligt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Några tillägg till FullMoons inlägg.

Tvätta mycket noga innan.
Måla in backplaten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Grundfägen är tjockare och fäster bättre på underlagret kan även vara en smutsigare yta när denna lägs på men rekomenderas ej.

Den gör även så att det kränvs mindre av den riktiga färgden då denna inte är lika tjock annars syns det igenom.

och blanda alldrig fabrikat mellan grundfärg, färg och klarlack, det kan börja reagera med varandra och bli väldigt dåligt.

Tack för snabbt svar och upplysningen om olika fabrikat.

Edit:
Någon som prövat Hagmans färger och klarlack från Mekonomen? ska måla om chassit på onsdag så hade varit bra att veta om det är bra produkter.

Permalänk
Avstängd

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20792884

har lackat mitt chassis insida med dessa, fungerar perfekt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Tänkt lacka mitt chassi, men tänker bara spraya på med matt svart färg direkt (efter att ha gjort rent). Känns onödigt med grundfärg och slipning när det gäller insidan på ett chassi då den inte kommer utsättas för större kyssar ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny.R
Tack för snabbt svar och upplysningen om olika fabrikat.

Edit:
Någon som prövat Hagmans färger och klarlack från Mekonomen? ska måla om chassit på onsdag så hade varit bra att veta om det är bra produkter.

Hagmans funkar bra! Nu är det dock länge sedan sist

Permalänk

Man behöver inte överdriva. jag blåste ut dammet och smulorna med en hårtork och använde en våt trasa på det stora sakerna, sen ut och spreya på ett lager svart färg, färdigt :). så här såg det ut http://www.sweclockers.com/album/?id=2404

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06