Går det att kombinera datorheadset och fast telefoni?

Permalänk
Medlem

Går det att kombinera datorheadset och fast telefoni?

Finns det någon lösning där den fasta telefonen kan anslutas till datorn så att jag med musen i Windows (Vista 64bit) skulle kunna svara via nån mjukvara när det ringer i den fasta telefonen och få samtalet i mitt headset som sitter i ett USB-uttag i datorn?
Alltså typ så som Skype fungerar men att jag istället kan ringa och svara på samtal i den fasta telefonen när jag sitter vid datorn med headsetet på mig? Är detta möjligt?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Hedersmedlem

På den 'gamla goda tiden' använde man ju telefonmodem för att komma ut på internet. De flesta var s.k voice modem som även kunde användas som telefon, svarare, fax m.m.
Finns faktiskt fortfarande att köpa och det brukar följa med nåt slags telefonprogram.
T.ex. https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SWEEXMO0...

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Men var inte dessa oftast så att en lur kopplades direkt i modemet med en vanlig telefonsladd? Jag vill kunna använda mitt USB-headset.
Finns det ingen vanlig telefon som helt enkelt kan pluggas in via t.ex. USB till datorn och därmed få datorn att fungera som en förlängning av telefonen?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)