Ett Rymmligt chassi Antec, P18x?

Permalänk
Medlem

Ett Rymmligt chassi Antec, P18x?

Jag har kollar på i 3 olika chassin.

Antec P180
http://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/antec-perform...

Antec P182B
http://www.alina.se/productinfo.aspx?site=prisjakt&T2=761345-...

Chieftec AEGIS
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CHICH05B...

Vilket skulle ni rekommendera, Det ska vara rymligt, relativt bra kabeldragnings möjligheter. och många 3,5/5,25 Platser.

Om ni vill rekommendera nått annat chassi så ska det vara Max i Antec P182B`s prisklass.

Permalänk
Medlem

välj då hellre p182 eftersom man kan dra kablarna bakom moderkortet

Permalänk
Medlem

P182 solklart!

Permalänk
Medlem

P182 är ett trevligt chassi, vet inte riktigt om jag skulle kalla det rymligt dock...
Ska du ha ett större skulle jag rekommendera en stacker, men det spräcker din budget med en del.

Permalänk
Medlem

Rymligt ska du nog titta på annan låda.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazzabi
välj då hellre p182 eftersom man kan dra kablarna bakom moderkortet

Det kan man på nya P180 också. Det enda som skiljer P180 från P182 nu för tiden är färgen.

Men P18X är i alla fall ett riktigt trevligt och framför allt tyst chassi. Fast rymligt vet jag inte om man kan kalla det. Man får iofs. plats med 6 st hårddiskar utan problem, men hur mycket du vill trycka i vet jag ju inte.

Permalänk
Medlem

Ne men 6 st hdd`s räcker men hur är det med Grafikkort och sån då får dom plats , altså dom nyare modelerna typ 9800, mfl

Jag vill inte ha ett Tower chassi precis, Men ett Snyggt och relativt rymligt chassi.
det är därför jag kollar på ett antec p18x + att jag gillar att det är olika delar för nätagg /hdd, och mobo. Sen så verkar det vara ganska praktiskt med dom hållarna för hårddiskarna också.

Hört att P18x har lite problem med många nätaggregat, att kablarna inte räcker och sånt. nån som har ett och kan kommentera angående det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triclone
Ne men 6 st hdd`s räcker men hur är det med Grafikkort och sån då får dom plats , altså dom nyare modelerna typ 9800, mfl

Jag vill inte ha ett Tower chassi precis, Men ett Snyggt och relativt rymligt chassi.
det är därför jag kollar på ett antec p18x + att jag gillar att det är olika delar för nätagg /hdd, och mobo. Sen så verkar det vara ganska praktiskt med dom hållarna för hårddiskarna också.

Hört att P18x har lite problem med många nätaggregat, att kablarna inte räcker och sånt. nån som har ett och kan kommentera angående det.

Finns en klistrad tråd gällande P18x, verkar inte vara någon som haft problem med för korta kablar från nätagget.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triclone
Hört att P18x har lite problem med många nätaggregat, att kablarna inte räcker och sånt. nån som har ett och kan kommentera angående det.

Mjo, mina var för korta, men det var inget lödkolven inte kunde fixa (jag har ett ganska sunkigt agg)
Men det är ju bara att du mäter kablarna innan du köper lådan, är tämligen säker på att det finns mått i P18x/P190 tråden.

Permalänk
Medlem

jag har kollat lite på cooler master cosmos som verkar vara ett grymt chassi för pengarna, men det spräcker din budget en del..

Permalänk
Medlem

Kablarna når om man drar en "vanlig" dragning, d.v.s. att inte dra bakom moderkortsplåten. Annars finns det förlängningsladdar att köpa.

Och man får lungt plats med de längsta grafikkorten, så länge man inte använder den övre hårddiskracket, för den kan man ta bort.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Rymligt chassi??

Har ett 182b och det är inte alls rymligt enligt min erfarenhet.
Att dra kablarna på baksidan fick bara till följden att jag inte fick fast sidoplåten.

Har man ett fullstort grafikkort på 26 cm och ska köra ide anslutning är det inte kul.
Om man som jag satte in fyra hdd i boxen längst ner är det mycket trång med kablaget.

Har även stora problem med att montera dvd pga dålig passform på hålen.

Hade Chieftec innan och jag ångrar att jag bytte.