Överföring mellan två banker, när?

Permalänk
Medlem

Överföring mellan två banker, när?

nu orkar jag inte med länsförsäkringar längre.
Varje gång jag frågat dem har de gett flera olika svar.

Jag har mitt VISA på handelsbanken och ett sparkonto hos Länsförsäkringar.

Och igår kväll runt 22:00 gjorde jag en överföring från Läns till handels, men blev inte några pengar vid 00:00, fine tänkte jag och kolla imorses vid 06. No cash.

Ringde då läns och hon sa, "det ska komma in 00:00". Men ne, så ringde en gång till för att dubbelkolla. Då sa killen "Runt lunchtid ska du ha pengarna på ditt konto, och då kan du göra överföringen på morgonen samma dag"

Hur är det, någon som har mer koll?

EDIT: Antar jag får skylla mig själv, har lite saker på posten som ska hämtas ut av dyrarekaliber
Dock nyfiken ändå, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Har för mig överföring mellan 2 olika banker kan ta upp emot någon arbetsdag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Har för mig överföring mellan 2 olika banker kan ta upp emot någon arbetsdag.

Njae, de har jag däremot aldrig varit med om.
Vet att betalningar kan ta någon dag men det är ju egentligen för bokföringen, överföringar ska väll ske så snabbt som möjligt.

Eller har jag fått det helt om bakfoten.

För någonstans i bakhuvudet så kommer jag ihåg att jag la en överföringen 09:00 och hade pengarna 15:00, men vågar ju inte lita på mitt minne

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Överföring mellan banker kan mycket väl ta en arbetsdag. Det beror helt på vilka banker det handllar om, somliga är snabbare än andra.
När jag skickar pengar till min polare från Swedbank till Sparbanken Finn så har det vissa gånger tagit två arbetsdagar innan han ser pengarna på sitt konto.
Från mitt konto hos SEB till mitt konto hos Swedbank får jag vänta tills dagen efter innan jag ser pengarna.

Permalänk
Medlem

Nu ÄNTLIGEN fick jag snacka med en trevlig dam på mitt kontor i Trollhättan.

Så nu vet jag hur det funkar

Överföringar innan 09:35 så har du det 12:20 samma dag
12:20 så har man det 15:10 samma dag
Sen var det två tider till som jag inte snappa upp.

Då kan jag andas ut, hehe.

EDIT: Sugen på min delar till hemmabiosystemet så man hade ju inte velat vänta tills imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Nu ÄNTLIGEN fick jag snacka med en trevlig dam på mitt kontor i Trollhättan.

Så nu vet jag hur det funkar

Överföringar innan 09:35 så har du det 12:20 samma dag
12:20 så har man det 15:10 samma dag
Sen var det två tider till som jag inte snappa upp.

Då kan jag andas ut, hehe.

EDIT: Sugen på min delar till hemmabiosystemet så man hade ju inte velat vänta tills imorgon

Vad är det för delar något du slösat dina pengar på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Vad är det för delar något du slösat dina pengar på?

En ny förstärkare och baslåda
Hade lite skattepengar kvar så det brände i fickan, hehe

Sakerna kom fram lite snabbare än jag väntat mig, men det är väll det minsta man ska klaga på. Snabb leverans är ju alltid bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den här informationen ska finnas på din internet bank också om man läser runt lite

Permalänk
Avstängd

När du för över pengar till konton i andra banker på en bankdag, finns pengarna bokförda, dvs tillgängliga för mottagaren, enligt följande:

* Överföringar som görs före 09.00 finns tillgängliga för mottagaren samma dag före 12.20.
* Överföringar som görs före 11.30 finns tillgängliga för mottagaren samma dag före 15.10.
* Överföringar som görs före 13.45 finns tillgängliga för mottagaren samma dag före 17.25.
* Överföringar som görs efter 13.45 men före 22.30 finns tillgängliga för mottagaren senast 09.35 följande bankdag.
* Överföringar som görs efter 22.30 eller på en dag som inte är bankdag, finns tillgängliga för mottagaren senast 12.20 följande bankdag.