Visa signatur
Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.
Hej.
När jag byggde min senaste dator föll jag för fina produktbilder och positiva recensioner, och införskaffade (den mycket plastigare än jag trodde) Aerocool Aeroengine Plus. http://www.aerocool.com.tw/case/AE-Plus/ae-plus.htm
Har precis lyckats tysta min högljudda dator, genom att byta processor, nordbrygge- och sydbryggekylning.
Det sista ljudproblemet är frontfläkten, som dock råkar vara på 140mm.
Har funderat på att:
1 - Byta ut den medföljande högljudda och LED-späckade fläkten mot en tystare, diskretare 140mm-fläkt.
2 - Montera bort propellerbladen som sitter och snurrar framför fläkten och ersätta med någon form av dammfilter.
3 - Montera en tyst 120mm-fläkt (Noctua) med hjälp av någon form av fläktadapter.
Har det samlade klockarkollektivet några bra förslag på hur jag ska gå till väga för att tysta datorn samtidigt som jag håller hårddiskarna (alldeles innanför) samt resten av burken rimligt kall?
Jag var tvungen att montera bort den stora sidpanelsfläkten för att få plats med den nya processorkylningen, så den här fläkten är enda intagsfläkt. (Jag har en 120mm noctua och nätaggregatet som utblås)
Mottager tacksamt förslag på ersättningsfläkt, fläktadapter samt allmänna råd.
/Aniron
Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.