Missa inte Månadens Drop!

Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Aldrig varit med om det. Har du någon adblocker eller liknande som kan ställa till det?

Har adblocker - ja. Men den är disablad just på den sidan.
Har även provat inkognito på samma webläsare - utan framgång!
Har provat en annan webläsare, både vanliga sättet och inkognito - samma resultat.

Visa signatur

Zypher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyber76:

Har adblocker - ja. Men den är disablad just på den sidan.
Har även provat inkognito på samma webläsare - utan framgång!
Har provat en annan webläsare, både vanliga sättet och inkognito - samma resultat.

Har du ändrat till business mode i inställningarna? Finns för att kunna släcka achievements och annat fluff ifall man vill ha ett renare konto

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

så! äntligen! nu e det löst! under profilinställningar var det iklickat "serious business mode". Ta bart denna och så vips - alla medlemsfunktioner e tillbaka.
En sak fattar jag inte - hur blev det ibockat? Jag vet att jag inte gjort detta!

Visa signatur

Zypher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyber76:

jahap...
"Medlemsfunktioner" verkar saknas för mig överhuvudtaget.
<Uppladdad bildlänk>

Edit, missade nästa sida med inlägg där det var fixat 🙂

Har du denna ikryssad i inställningarna?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Edit, missade nästa sida med inlägg där det var fixat 🙂

Har du denna ikryssad i inställningarna?<Uppladdad bildlänk>

inte nu längre men det var ikryssat från början.

nu går vi över till nästa fråga: hur har det blivit ikryssat om jag inte gjorde det?!

Visa signatur

Zypher

Permalänk
Medlem

Hur får man vapen till sin avatar? Har jag bara extrem otur eller måste jag handla varor från en viss kategori?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Hur får man vapen till sin avatar? Har jag bara extrem otur eller måste jag handla varor från en viss kategori?

Bra fråga! Vill minnas jag inte fått ett enda vapen heller. (level 13 eller vad jag nu är)
Är det som du är inne på att det beror det på klassen man är i som i sin tur beror på vad man köper?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Hur får man vapen till sin avatar? Har jag bara extrem otur eller måste jag handla varor från en viss kategori?

Skrivet av Roger W:

Bra fråga! Vill minnas jag inte fått ett enda vapen heller. (level 13 eller vad jag nu är)
Är det som du är inne på att det beror det på klassen man är i som i sin tur beror på vad man köper?

Minns inte om jag fått något vapen, men har som level 21 Void följande till min avatar:

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Minns inte om jag fått något vapen, men har som level 21 Void följande till min avatar:
<Uppladdad bildlänk>

Är level 14 (nyligen) och har dessa 2, vet dock inte level när jag fick dessa.

Permalänk
Medlem

Jag är level 16 och har mer än en av allt förutom vapen.

Permalänk
Medlem

Hmm, vad krävs egentligen för att bli lvl 25? Jag har full XP bar. Men måste man göra några achievements också? Eller är lvl 25 något mytomspunnet som inte ens an vanlig dödlig kan bli?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hmm, vad krävs egentligen för att bli lvl 25? Jag har full XP bar. Men måste man göra några achievements också? Eller är lvl 25 något mytomspunnet som inte ens an vanlig dödlig kan bli?

Står under medlemssystem:
Level 25 Legend:
2 345 678 XP och 700 Achievements.

Lycka till! 🙂

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hmm, vad krävs egentligen för att bli lvl 25? Jag har full XP bar. Men måste man göra några achievements också? Eller är lvl 25 något mytomspunnet som inte ens an vanlig dödlig kan bli?

Prova klicka på den blå "ladda om"-knappen på Achievements-sidan, sedan tar det väl någon dag eller vecka så kanske det fixat sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Står under medlemssystem:
Level 25 Legend:
2 345 678 XP och 700 Achievements.

Lycka till! 🙂

Hmm, ja då är jag några achievements kort..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hmm, ja då är jag några achievements kort..

Jag känner igen det. Har också level 24 och 25 känns som en utopi med tanke på att jag inte på något sätt jagar achievements.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag känner igen det. Har också level 24 och 25 känns som en utopi med tanke på att jag inte på något sätt jagar achievements.

Haha, ja verkligen. Har några hundra, men 700 känns lite svårt att nå.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

25 känns som en utopi med tanke på att jag inte på något sätt jagar achievements.

Skrivet av Jumpcut:

Har några hundra, men 700 känns lite svårt att nå.

Aktiv kund 15+ år, 363 av 700 achivements, så framåt 2038-2039 kan jag se fram emot att levla upp!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Aktiv kund 15+ år, 363 av 700 achivements, så framåt 2038-2039 kan jag se fram emot att levla upp!

Eller så får du nog kanske börja spendera 500tkr per kvartal, så är du nog där 2032

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Eller så får du nog kanske börja spendera 500tkr per kvartal, så är du nog där 2032

Problemet är inte spend utan antal achivements.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Problemet är inte spend utan antal achivements.

Men du måste "spend" för att uppnå achievments, och så kan man som normalavlönad människa inte hålla på, iaf inte jag . Lvl 24 och 248 achievments här.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Men du måste "spend" för att uppnå achievments, och så kan man som normalavlönad människa inte hålla på, iaf inte jag . Lvl 24 och 248 achievments här.

Typ samma här. Får väl spela lite world of webhallen eller nåt

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Men du måste "spend" för att uppnå achievments, och så kan man som normalavlönad människa inte hålla på, iaf inte jag . Lvl 24 och 248 achievments här.

Tror snarare målmedvetet jaga achivements, men det orkar jag inte, fixar knighthood men utöver det är det bara köp som ändå hade gjorts och då går det långsamt med achivements.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni att ni får ut av att nå level 25? Ett någon annan level för den delen.
Själv är jag lvl 18, snart 19, men kan inte påstå att jag tycker det ger mig några fördelar, känns mer som att Webhallen lyckats gameify'a köp hos dem och att man blir lurad 🤣
Vill man "snabbt" få mycket xp och achievements så är det bara att handla något varje månad för att skapa en lång streak, efter ett par månader så är det ju flera tusen xp varje gång plus en ny achievement. Själv måydde jag killstreak lvl 9 blir jag var "ung och dum" och aktivt försökte levla upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Vad tycker ni att ni får ut av att nå level 25?

Webhallen utlovar att magiska ting sker vid 25. Undrar hur många lvl25 de har, det är ändå en smått omöjlig nivå med krav på både xp och achivements.

Det har onekligen vattnats ut, men vid 24 o knighthood så får man bra rabatt på fyndvaror. Ibland kommer det bra erbjudanden och man har förut till reor så man hinner handla innan det tar slut, utlottningar/tävlingar utan krav på att skriva krystade motiveringar.

Betydligt bättre än inets lama kopia i alla fall.

Så inget jag aktivt skulle jaga (mer än att jag kollar att jag uppfyllt knighthood kraven på hösten) men är man som jag aktiv kund sen 15 år så har man ju kommit en bra bit upp ändå.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Webhallen utlovar att magiska ting sker vid 25. Undrar hur många lvl25 de har, det är ändå en smått omöjlig nivå med krav på både xp och achivements.

Det har onekligen vattnats ut, men vid 24 o knighthood så får man bra rabatt på fyndvaror. Ibland kommer det bra erbjudanden och man har förut till reor så man hinner handla innan det tar slut, utlottningar/tävlingar utan krav på att skriva krystade motiveringar.

Betydligt bättre än inets lama kopia i alla fall.

Så inget jag aktivt skulle jaga (mer än att jag kollar att jag uppfyllt knighthood kraven på hösten) men är man som jag aktiv kund sen 15 år så har man ju kommit en bra bit upp ändå.

Någon representant jag träffade nu på Moderkskeppet sa att de har haft en person som uppnått nivån och att personen i fråga t.ex. hade fått konma och besöka huvudkontoret.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Någon representant jag träffade nu på Moderkskeppet sa att de har haft en person som uppnått nivån och att personen i fråga t.ex. hade fått konma och besöka huvudkontoret.

Gissar inte det är en helt vanlig svensson som jobbar som knegare direkt xD, säkert nån VD eller nåt

Förstår inte hur detta är en grej ens idag, achievements som knappt är värt besväret ? är själv bara lvl 16 och inget är speciellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gissar inte det är en helt vanlig svensson som jobbar som knegare direkt xD, säkert nån VD eller nåt

Förstår inte hur detta är en grej ens idag, achievements som knappt är värt besväret ? är själv bara lvl 16 och inget är speciellt

Jag ser inte hur man inom rimliga gränser når lvl24 heller, måste vara stamkunder som hängt med i många år.

Själv är jag lvl18, 630k XP, aktiv kund i 14 år och spenderat lite över 100k. Resten kommer från achievements och supply drops, prenumererar på nyhetsbrevet och passar på att plocka min drop så ofta jag kommer ihåg det.

Två mille xp till tar resten av min livstid med nuvarande takt 😂

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gissar inte det är en helt vanlig svensson som jobbar som knegare direkt xD, säkert nån VD eller nåt

Skrivet av klirre:

Jag ser inte hur man inom rimliga gränser når lvl24 heller, måste vara stamkunder som hängt med i många år.

HazZarD jag gissar på IT-knegare som kanske kan göra en del inköp åt firman denne jobbar på hos webhallen. Jaga achivements kräver tid, tid som en VD knappast lägger på att jaga achievments hos webhallen.

Jag är lvl24 och varit aktiv kund i 20+ år, är även släktens teknik-support, så blir en del inköp som går via mig.

Edit: 20 år, mindes fel tidigare.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Blir lvl 24 om minder än 800 poäng... Har dock inte handlat där på evigheter... Även om det är den närmaste butiken för mig...

Permalänk
Medlem

Om man kollar "topplistor" så kan man se att det finns 5 st lvl 25.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz